Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zelfbouw kart

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1318 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64525 - zelfbouw kart
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7609 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Meathausen 23-5-2011 15:47 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bro123
[...]

gewoon beide wielen laten aangrijven zonder diff.
hoort zo kan die makkelijk aan + dat je dat ook nog wat meer drift!


weet je dat zeker dat dat kan?
want een motorblok heeft wel iets meer vermogen dan een kartblokje
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
koetjeboe91 23-5-2011 16:06 Print reply

Posts: 2096
kan wel
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
bro123 23-5-2011 16:16 Print reply

Posts: 901
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
[...]


weet je dat zeker dat dat kan?
want een motorblok heeft wel iets meer vermogen dan een kartblokje

ik weet niet wat voor achteras jij gaat gebruiken?
dat is ook weer zo`n aandachtspuntje die je moet gaan gebruiken bij het zoeken van een rollendkartframe. ik denk zelf dat 30/40 wel genoeg moet zijn.

maar waarom zou je zo`n kart willen met zo`n groot blok!
daar valt eigelijk niet mee te rijden lijkt mij, want de meeste 125cc karts gaan als iets van 130, (hoorde laatst dat er een 195 heeft gehaalt met een 125cc)
 
they`re expensive, useless, inefficient, wasteful, dirty and noisy. but boy do we love them.
Meathausen 23-5-2011 18:05 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bro123
[...]

ik weet niet wat voor achteras jij gaat gebruiken?
dat is ook weer zo`n aandachtspuntje die je moet gaan gebruiken bij het zoeken van een rollendkartframe. ik denk zelf dat 30/40 wel genoeg moet zijn.

maar waarom zou je zo`n kart willen met zo`n groot blok!
daar valt eigelijk niet mee te rijden lijkt mij, want de meeste 125cc karts gaan als iets van 130, (hoorde laatst dat er een 195 heeft gehaalt met een 125cc)


Kijk ik zal even mijn bedoeling uitleggen.

Ik wil inderdaad een rollend frame kopen met het liefst de remmerij / stuur erbij.

Dit frame verleng ik bij een paar centimeter aan de achterkant zodat er een fatsoenlijk blok op past.
Het blok mag rustig minder cc hebben. Het gaat mij eerder om geld dan om snelheid. 100kmh is snel genoeg.

Verder wil ik dus andere velgen / banden monteren. Dan wel in de richting van ong 10 inch (wat ook op oude minicoopers zit, zo'n maat)

Dan wil ik er nog kleine schokbrekers / veren voor en achter maken zodat er fatsoenlijk mee te rijden is.
Het liefst heb ik een goedkoop blok met kabelboom zodat ik ook dingen als elektra aan kan sluiten en misschien wel op kenteken krijg.
Dat laatste zou alleen een leuke extra zijn.

Maar als iemand nog een degelijk blok weet en niet duur (max 200euro) zonder al te veel onderhoud (geen felle 2takt crossers) vind ik dat helemaal super
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 23-5-2011 18:48 Print reply

Posts: 17929
gezien alle aanpassingen aan het onderstel wat je wil gaan doen zou ik fijn vanaf scrap iets bouwen, das net zoveel werk als alles aanpassen.

en die kartframes zijn 9 vd 10 keer van aluminium
 
suzukitsxxx 23-5-2011 19:18 Print reply

Posts: 127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
[...]


Kijk ik zal even mijn bedoeling uitleggen.

Ik wil inderdaad een rollend frame kopen met het liefst de remmerij / stuur erbij.

Dit frame verleng ik bij een paar centimeter aan de achterkant zodat er een fatsoenlijk blok op past.
Het blok mag rustig minder cc hebben. Het gaat mij eerder om geld dan om snelheid. 100kmh is snel genoeg.

Verder wil ik dus andere velgen / banden monteren. Dan wel in de richting van ong 10 inch (wat ook op oude minicoopers zit, zo'n maat)

Dan wil ik er nog kleine schokbrekers / veren voor en achter maken zodat er fatsoenlijk mee te rijden is.
Het liefst heb ik een goedkoop blok met kabelboom zodat ik ook dingen als elektra aan kan sluiten en misschien wel op kenteken krijg.
Dat laatste zou alleen een leuke extra zijn.

Maar als iemand nog een degelijk blok weet en niet duur (max 200euro) zonder al te veel onderhoud (geen felle 2takt crossers) vind ik dat helemaal super


lol probeer je me topic over te nemen ?
 
Meathausen 23-5-2011 22:23 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
gezien alle aanpassingen aan het onderstel wat je wil gaan doen zou ik fijn vanaf scrap iets bouwen, das net zoveel werk als alles aanpassen.

en die kartframes zijn 9 vd 10 keer van aluminium


Is aluminium niet goed voor zo'n frame dan? En ik wilde liever een bestaand frame hebben omdat ik dan alsware de basis al heb aangezien ik geen werktuigbouwkunde of dergelijk studeer


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsxxx
[...]


lol probeer je me topic over te nemen ?


Haha het was gewoon heel toevallig dat je hier een topic over opende omdat ik er ook al naar het zoeken was.
Ik dacht misschien voor wat tips van andere die je zelf ook kan gebruiken.
Maar als je dat liever niet hebt dan stop ik wel met je topic overnemen en maak ik een keertje een eigen :p
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
RXBaz 23-5-2011 22:58 Print reply

Posts: 1879
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
[...]


Is aluminium niet goed voor zo'n frame dan? En ik wilde liever een bestaand frame hebben omdat ik dan alsware de basis al heb aangezien ik geen werktuigbouwkunde of dergelijk studeer


[...]


Haha het was gewoon heel toevallig dat je hier een topic over opende omdat ik er ook al naar het zoeken was.
Ik dacht misschien voor wat tips van andere die je zelf ook kan gebruiken.
Maar als je dat liever niet hebt dan stop ik wel met je topic overnemen en maak ik een keertje een eigen :p



ik denk dat thijsse bedoelt dat aluminium niet een van de makkelijkste materialen is om mee te werken, denk aan lassen etc.
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 23-5-2011 23:16 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RXBaz
[...]



ik denk dat thijsse bedoelt dat aluminium niet een van de makkelijkste materialen is om mee te werken, denk aan lassen etc.



je slaat de spijker precies op zn kop
 
Meathausen 24-5-2011 7:45 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



je slaat de spijker precies op zn kop


oh oke, welk materiaal raad je mij aan dan?
Het laswerk zou ik ook laten doen door goede kennis van mij die beschikking heeft tot mig / tig apparaten enzo.
Vandaar dat de keuze aluminium wel kon lijkt me.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Gerard1793 24-5-2011 8:07 Print reply

Posts: 4006
Waarom zou je een aluminium frame willen hebben?
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
ChielTZR 24-5-2011 8:15 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
Waarom zou je een aluminium frame willen hebben?


gewichtsbesparing?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Vets_Tom 24-5-2011 8:55 Print reply

Posts: 297
Je zegt dat het niet veel geld mag kosten. Je begint nu toch echt over dingen die veel geld gaan kosten. Zoals vering aanbrengen en die 10 inch wielen plaatsen. En zo te lezen is jou kennis niet zo groot op het constructieven gebied, maar dan raad ik je toch niet aan om zo maar aan de ophanging te gaan beunen. Aangezien je 100 km/u wil halen en een veel groter blok wil toe passen.

Beste optie zie ik is iemand anders zn crossbuggy kopen, of je eens verdiepen in buggy's en zo eentje na te maken.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
MaXi-PuCh 24-5-2011 10:32 Print reply

Posts: 1531
gewoon een oud kartframe kopen, die nog NIET van aluminium is, en een blok er op lassen.
niet te veel aanpassen, want daar word hij meestal alleen maar minder van.
als je namelijk zelf vering wilt anbrengen en het zit ook maar een mm scheef, is dat echt niet fijn als je 110km/h rijd...
bovendien is dat ook he goedkoopste.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
Meathausen 24-5-2011 17:33 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
gewoon een oud kartframe kopen, die nog NIET van aluminium is, en een blok er op lassen.
niet te veel aanpassen, want daar word hij meestal alleen maar minder van.
als je namelijk zelf vering wilt anbrengen en het zit ook maar een mm scheef, is dat echt niet fijn als je 110km/h rijd...
bovendien is dat ook he goedkoopste.


Ja dat was ook het eerste idee, gewoon een kartframe kopen en ander blok erop en dit goed lopend krijgen

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
Je zegt dat het niet veel geld mag kosten. Je begint nu toch echt over dingen die veel geld gaan kosten. Zoals vering aanbrengen en die 10 inch wielen plaatsen. En zo te lezen is jou kennis niet zo groot op het constructieven gebied, maar dan raad ik je toch niet aan om zo maar aan de ophanging te gaan beunen. Aangezien je 100 km/u wil halen en een veel groter blok wil toe passen.

Beste optie zie ik is iemand anders zn crossbuggy kopen, of je eens verdiepen in buggy's en zo eentje na te maken.


Nee het eerste idee is ook een kart met een blok. Maar met vering enzo had ik het meer over verdere aanpassing. (Als ik zeker weet dat dat zou lukken)
Ik heb ook al gekeken naar een kant en klare ophanging voor + achter maar dit is vaak wel erg prijzig.
Vooral omdat je vaak alleen nieuw spul vind.
Doel 1 is het gewoon lopend te krijgen
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!

Dit topic is 7609 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved