maerijn |
22-5-2011 0:19 |
Posts: 2455 |
Als je koppeling slipt kun je niet meer stilstaan als je in een versnelling staat met ingeknepen koppeling, toch?
|
|
|
|
koetjeboe91 |
22-5-2011 0:21 |
Posts: 2096 |
nee dat is een plakkende koppeling. een slippende koppeling is te herkennen aan het verhogen van toeren maar geen snelheid winst.
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
maerijn |
22-5-2011 0:36 |
Posts: 2455 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
nee dat is een plakkende koppeling. een slippende koppeling is te herkennen aan het verhogen van toeren maar geen snelheid winst.
Oh ja, logisch, stom van me
|
|
|
|
Meathausen |
22-5-2011 3:59 |
Posts: 726 |
slippende koppeling is dat als je rijd en bijvoorbeeld bij 6.000 toeren je blok ineens veel meer toeren maakt zonder dat je verder vooruit komt.
Dit is zeeeeer duidelijk te merken en zal zelfs iemand opvallen die nog nooit een brommer heeft gezien. Dus maak je daar maar geen druk om als dat niet het geval is
|
|
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden! |
|
JB1 |
22-5-2011 4:01 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
slippende koppeling is dat als je rijd en bijvoorbeeld bij 6.000 toeren je blok ineens veel meer toeren maakt zonder dat je verder vooruit komt.
Dit is zeeeeer duidelijk te merken en zal zelfs iemand opvallen die nog nooit een brommer heeft gezien. Dus maak je daar maar geen druk om als dat niet het geval is
Soort
Vario?
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
MHsteven |
22-5-2011 11:08 |
Posts: 230 |
dat van die 6e versnelling is normaal dat ie soms niet in een keer in de 6 gaat, had ik ook met mn motorhispania, is een kwaaltje van am6 blok
|
|
|
|
MT_driver |
22-5-2011 12:23 |
Posts: 324 |
Als ik voor een stop licht stil sta en hij springt op groen, laat ik mijn koppeling eerst 50 ong slippen, daarna laat ik hem helemaal los.
op een of ander manier trekt dit veel sneller op ofzo. Maar volgens mij slijt de boel dan ook sneller toch?
|
|
40000KM op de teller :D |
|
Ruben2311 |
22-5-2011 12:46 |
Posts: 1055 |
Zet je brommer met het voorwiel tegen een muur, geef een beetje gas en laat de koppeling opkomen, als de platen versleten zijn, kan je de koppeling heel ver op laten komen zonder dat hij afslaat.
Als hij snel afslaat zijn ze nog goed.
|
|
Half the strokes, double the power! |
|
BenjaminDG |
22-5-2011 12:52 |
Posts: 4605 |
Je kunt een slippende koppeling ook herkennen tijdens het schakelen.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Meathausen |
22-5-2011 13:42 |
Posts: 726 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Soort
Vario?
Hij heeft het toch over een schakelbrommer
|
|
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden! |
|
mikhail |
22-5-2011 23:41 |
Posts: 13 |
Dus dat schakelen is gewoon kwaaltje goed om te weten! Nou ik heb geen last van vermogen verlies maar wat ik wel merkte aan mijn crossertje is dat ik maar heel weinig speling heb met de koppeling. Het verschil tussen vrij, en niet vrij is heel erg klein! Is dat ook normaal?
|
|
|
|
Freddy-fish |
22-5-2011 23:46 |
Posts: 2129 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mikhail
Dus dat schakelen is gewoon kwaaltje goed om te weten! Nou ik heb geen last van vermogen verlies maar wat ik wel merkte aan mijn crossertje is dat ik maar heel weinig speling heb met de koppeling. Het verschil tussen vrij, en niet vrij is heel erg klein! Is dat ook normaal?
Dat heet je vrije slag, kun je instellen op je heveltje aan het stuur.
Rij maar eens met je brommer en knijp zachtjes je koppeling in, terwijl je nog gewoon gas geeft en niet remt, dan gaat hij meer toeren maken zonder snelheidswinst,
Koppeling platen vervangen is heel makkelijk
|
|
Brommerforum ingeruild voor motorforum :) |
|
mikhail |
23-5-2011 18:10 |
Posts: 13 |
@ freddy, bedankt maar ik snap het nog niet helemaal. Hij pakt hem wel gewoon waar ik wil dat hij hem pakt. Maar de overgang van vrij/versnelling is heel erg kort. Ik vroeg mij af of dat normaal is bij crossers? Omdat in een auto is er veel meer speling tussen vrij en in een versnelling. Met speling bedoel ik dat er een grotere beweging (geleidelijker) nodig is om de koppeling helemaal in zijn vrij te krijgen. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is wat ik bedoel!
|
|
|
|
antonhonda |
23-5-2011 18:19 |
Posts: 3616 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mikhail
@ freddy, bedankt maar ik snap het nog niet helemaal. Hij pakt hem wel gewoon waar ik wil dat hij hem pakt. Maar de overgang van vrij/versnelling is heel erg kort. Ik vroeg mij af of dat normaal is bij crossers? Omdat in een auto is er veel meer speling tussen vrij en in een versnelling. Met speling bedoel ik dat er een grotere beweging (geleidelijker) nodig is om de koppeling helemaal in zijn vrij te krijgen. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is wat ik bedoel!
dat is normaal
je hoeft helemaal niet te sleutelen
als je brommer hard gaat janken(toeren maken) zonder vooruit te komen dan zijn je platen versleten dat wisselen kun je makkelijk zelf.
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
mikhail |
23-5-2011 19:10 |
Posts: 13 |
Ok thanks guys Op naar de volgende topic dan maar. /close van wat mij betreft.
|
|
|
|