Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - AM 6 blok opknappen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1218 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64521 - AM 6 blok opknappen?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2250 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mikhail 22-5-2011 0:09 Print topicpost
Posts: 13
Hallo allemaal,

Ben ik weer . Voor diegene die het niet weten mijn naam is Mikhail ik ben nieuw hier en ik heb twee linker handen maar wil er graag wat aan doen.

Ik heb een rieju rr sport uit 2005 met een AM6 blok.

Ik lees van alles over koppelingsplaten. Maar ik kan nergens op de site goed lezen wanneer je nou je platen moet vervangen. Er staat wel als je koppeling slipt maar ik kan nergens vinden wat dat betekend. Ik neem dat het betekend dat je toeren sneller stijgen dan dat je daadwerkelijk trek kracht hebt. Maar hoe kun je zo iets testen bij een brommertje? Er zit een veertje op mijn carter (http://www.brommerforum.nl/kb/artikel/71 zie onderdeel 1 t/m 4) kap waar mijn koppeling aan vast zit. Als ik dan mijn koppeling indruk draait het veertje. Maar toen ik mijn kabel ging vervangen merkte ik dat er pas heel erg laat druk kwam! Is het verstandig om zelf de platen te vervangen? Is het niet te moeilijk voor een amateur?

En ik merk ook dat mijn blok soms raar schakelt. Hij pakt niet altijd zijn 6 in één keer. Ik moet heel vaak twee keer kicken voordat hij zn 6 pakt. En ook als ik terugschakel moet ik soms een paar keer extra kicken voordat ik weer bij de 1 zit. Het omlaag schakel probleempje gebeurd trouwens alleen als ik van een hele hoge versnelling snel naar een lage probeer te kicken!

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo. Als er nog meer details nodig zijn kun je dat gerust vragen.

Ik hoop dat iemand een "noob" als mij even op weg kan helpen,

Thanks,

Mikhail.


 

maerijn 22-5-2011 0:19 Print reply

Posts: 2455
Als je koppeling slipt kun je niet meer stilstaan als je in een versnelling staat met ingeknepen koppeling, toch?
 
koetjeboe91 22-5-2011 0:21 Print reply

Posts: 2096
nee dat is een plakkende koppeling. een slippende koppeling is te herkennen aan het verhogen van toeren maar geen snelheid winst.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
maerijn 22-5-2011 0:36 Print reply

Posts: 2455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
nee dat is een plakkende koppeling. een slippende koppeling is te herkennen aan het verhogen van toeren maar geen snelheid winst.

Oh ja, logisch, stom van me
 
Meathausen 22-5-2011 3:59 Print reply

Posts: 726
slippende koppeling is dat als je rijd en bijvoorbeeld bij 6.000 toeren je blok ineens veel meer toeren maakt zonder dat je verder vooruit komt.
Dit is zeeeeer duidelijk te merken en zal zelfs iemand opvallen die nog nooit een brommer heeft gezien. Dus maak je daar maar geen druk om als dat niet het geval is
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
JB1 22-5-2011 4:01 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
slippende koppeling is dat als je rijd en bijvoorbeeld bij 6.000 toeren je blok ineens veel meer toeren maakt zonder dat je verder vooruit komt.
Dit is zeeeeer duidelijk te merken en zal zelfs iemand opvallen die nog nooit een brommer heeft gezien. Dus maak je daar maar geen druk om als dat niet het geval is


Soort
Vario?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
MHsteven 22-5-2011 11:08 Print reply

Posts: 230
dat van die 6e versnelling is normaal dat ie soms niet in een keer in de 6 gaat, had ik ook met mn motorhispania, is een kwaaltje van am6 blok
 
MT_driver 22-5-2011 12:23 Print reply
Posts: 324
Als ik voor een stop licht stil sta en hij springt op groen, laat ik mijn koppeling eerst 50 ong slippen, daarna laat ik hem helemaal los.

op een of ander manier trekt dit veel sneller op ofzo. Maar volgens mij slijt de boel dan ook sneller toch?
 
40000KM op de teller :D
Ruben2311 22-5-2011 12:46 Print reply

Posts: 1055
Zet je brommer met het voorwiel tegen een muur, geef een beetje gas en laat de koppeling opkomen, als de platen versleten zijn, kan je de koppeling heel ver op laten komen zonder dat hij afslaat.

Als hij snel afslaat zijn ze nog goed.
 
Half the strokes, double the power!
BenjaminDG 22-5-2011 12:52 Print reply

Posts: 4605
Je kunt een slippende koppeling ook herkennen tijdens het schakelen.
 
Vlaanderen vrij!
Meathausen 22-5-2011 13:42 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Soort
Vario?


Hij heeft het toch over een schakelbrommer
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
mikhail 22-5-2011 23:41 Print reply
Posts: 13
Dus dat schakelen is gewoon kwaaltje goed om te weten! Nou ik heb geen last van vermogen verlies maar wat ik wel merkte aan mijn crossertje is dat ik maar heel weinig speling heb met de koppeling. Het verschil tussen vrij, en niet vrij is heel erg klein! Is dat ook normaal?
 
Freddy-fish 22-5-2011 23:46 Print reply

Posts: 2129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mikhail
Dus dat schakelen is gewoon kwaaltje goed om te weten! Nou ik heb geen last van vermogen verlies maar wat ik wel merkte aan mijn crossertje is dat ik maar heel weinig speling heb met de koppeling. Het verschil tussen vrij, en niet vrij is heel erg klein! Is dat ook normaal?



Dat heet je vrije slag, kun je instellen op je heveltje aan het stuur.

Rij maar eens met je brommer en knijp zachtjes je koppeling in, terwijl je nog gewoon gas geeft en niet remt, dan gaat hij meer toeren maken zonder snelheidswinst,

Koppeling platen vervangen is heel makkelijk
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
mikhail 23-5-2011 18:10 Print reply
Posts: 13
@ freddy, bedankt maar ik snap het nog niet helemaal. Hij pakt hem wel gewoon waar ik wil dat hij hem pakt. Maar de overgang van vrij/versnelling is heel erg kort. Ik vroeg mij af of dat normaal is bij crossers? Omdat in een auto is er veel meer speling tussen vrij en in een versnelling. Met speling bedoel ik dat er een grotere beweging (geleidelijker) nodig is om de koppeling helemaal in zijn vrij te krijgen. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is wat ik bedoel!
 
antonhonda 23-5-2011 18:19 Print reply

Posts: 3616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mikhail
@ freddy, bedankt maar ik snap het nog niet helemaal. Hij pakt hem wel gewoon waar ik wil dat hij hem pakt. Maar de overgang van vrij/versnelling is heel erg kort. Ik vroeg mij af of dat normaal is bij crossers? Omdat in een auto is er veel meer speling tussen vrij en in een versnelling. Met speling bedoel ik dat er een grotere beweging (geleidelijker) nodig is om de koppeling helemaal in zijn vrij te krijgen. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is wat ik bedoel!


dat is normaal
je hoeft helemaal niet te sleutelen

als je brommer hard gaat janken(toeren maken) zonder vooruit te komen dan zijn je platen versleten dat wisselen kun je makkelijk zelf.
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
mikhail 23-5-2011 19:10 Print reply
Posts: 13
Ok thanks guys Op naar de volgende topic dan maar. /close van wat mij betreft.
 

Dit topic is 2250 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved