Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - ontsteking suzuki tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
BeF: Afstellen carbu...
BeF: Snelste am6 gie...
MF: Het werd weer ti...
BeF: Benzinetank Bet...
BeF: Honda hm 50 (cr...
BeF: Body protector ...
Project: MTX80s moto...
MF: stage 6 21mm pwk
BeF: problemen met c...
TF: Dellorto tsx
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
A: Verkocht - mag ve...
A: Beta RR 125 2 tak...
G: Tankkap suzuki ts...
G: Banden
A: Rieju MRT 2014
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
Auto: Overig Onbeken...
Auto: Overig Onbeken...
User: gerwin88
User: herco
User: Lykantroop
Gallery: BMW R1200RT
User: Maarten
FAQ: Carburateur opt...
Bromfiets: Honda X8R
Bromfiets: Derbi Sen...
   Online Users
   Er zijn 940 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64516 - ontsteking suzuki tsx
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3790 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

roelsuzuki 21-5-2011 10:32 Print topicpost
Posts: 89
hallo

heb mijn blok uitelkaar gehad en nu weer onder het frame maar moet nu de ontsteking afstellen denk ik want hij stottert heel erg maar mijn buurman zij dat het misschien ook van het membraam kon komen dat hij zo stottert want op hoge toeren dan ploft hij en hij heeft helemaal geen kracht!

wie kan mij helpen?
 

ChielTZR 21-5-2011 10:33 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roelsuzuki
hallo

heb mijn blok uitelkaar gehad en nu weer onder het frame maar moet nu de ontsteking afstellen denk ik want hij stottert heel erg maar mijn buurman zij dat het misschien ook van het membraam kon komen dat hij zo stottert want op hoge toeren dan ploft hij en hij heeft helemaal geen kracht!

wie kan mij helpen?


knalt ie uit de uitlaat?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
roelsuzuki 21-5-2011 10:35 Print reply
Posts: 89
ja en heel soms wat kleine plofjes bij het lucht filter
 
ChielTZR 21-5-2011 10:50 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roelsuzuki
ja en heel soms wat kleine plofjes bij het lucht filter



staat je ontsteking helemaal tegen de klok tot ie niet verder kan?
spie'tje ook nog goed?

Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 21-5-2011 om 10:51 uur.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
roelsuzuki 21-5-2011 12:01 Print reply
Posts: 89
spietje is goed en heb alle standen van de ontsteking geprobeert het is een electronische ontsteking weet iemand niet gewoon hoe je dit af kan stellen?
 
ChielTZR 21-5-2011 12:08 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roelsuzuki
spietje is goed en heb alle standen van de ontsteking geprobeert het is een electronische ontsteking weet iemand niet gewoon hoe je dit af kan stellen?


ontsteking is elektrisch, lijkt me vanzelfsprekend.
ontsteking gewoon zooals ik al heb gezegd. vonkt ie wel netjes?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
roelsuzuki 21-5-2011 12:09 Print reply
Posts: 89
hij vonkt goed maar als je hem helemaal tegen de klok in zet stottert en plof hij nog dus!
 
MaXi-PuCh 21-5-2011 12:29 Print reply

Posts: 1531
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
roelsuzuki 21-5-2011 13:14 Print reply
Posts: 89
maar voordat we de onsteking er af hadden gehaald deed hij het prima en reed goed maar nu niet meer we hebben helemaal niks aan de set-up veranderd?
 
MaXi-PuCh 21-5-2011 13:48 Print reply

Posts: 1531
dan kan het heel goed zijn dat de cdi/bobine kapot is.
heb je nog een "reserve" liggen?
anders even van iemand anders zn tsx de cdi/bobine op die van jou zetten, want het mooiste is als hij het vanmiddag optimaal doet he

Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 21-5-2011 om 13:51 uur.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
Martijn II - Forum en Sales Moderator 21-5-2011 13:59 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


ontsteking is elektrisch, lijkt me vanzelfsprekend.
ontsteking gewoon zooals ik al heb gezegd. vonkt ie wel netjes?


eeuh het verschil tussen elektrisch en elektronisch is heel groot ontsteking is altijd elektrisch, maar niet altijd elektronisch.

Als het je membraan was zou ie volgens mij onderin juist slecht lopen en bovenin goed.

 
Too cool for school!
ChielTZR 21-5-2011 14:08 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


eeuh het verschil tussen elektrisch en elektronisch is heel groot ontsteking is altijd elektrisch, maar niet altijd elektronisch.

Als het je membraan was zou ie volgens mij onderin juist slecht lopen en bovenin goed.



Oke, true. behalve elektrisch is hij ook elekronisch dus?

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
MaXi-PuCh 21-5-2011 16:01 Print reply

Posts: 1531
)
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Oke, true. behalve elektrisch is hij ook elekronisch dus?


je hebt contactpunten ontsteking en elektronische ontsteking.
contactpunten ontsteking word de regelmaat van de vonk epaald door de contactpunten die open en dicht gaan door een randje op het vliegwiel.
bij elektronische ontsteking word de regelmaat bepaald door de *ik kom niet op de naam* en zitten dus geen bewegende delen in (behalve vliegwiel natuurlijk )

@roel, kun je ene filmpje maken als dat niet te veel werk is?
tenzij je hem straks niet meer hebt natuurlijk
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
tsxhunter 21-5-2011 16:14 Print reply

Posts: 9332
haah roel.

meet je ontstekingsspoel eens door. moet iets van 146 ohm uit komen geloof ik. nieuwe bougie al geprobeerd? je kan hier ook niet komen met de tsx of wel? ik heb nog wat ontstekingsspul liggen hier.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
MaXi-PuCh 21-5-2011 16:22 Print reply

Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
haah roel.

meet je ontstekingsspoel eens door. moet iets van 146 ohm uit komen geloof ik. nieuwe bougie al geprobeerd? je kan hier ook niet komen met de tsx of wel? ik heb nog wat ontstekingsspul liggen hier.

dan kom ik ook :P
meeting in ferwoude :P
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
Martijn II - Forum en Sales Moderator 21-5-2011 16:26 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
)[...]

bij elektronische ontsteking word de regelmaat bepaald door de *ik kom niet op de naam* en zitten dus geen bewegende delen in (behalve vliegwiel natuurlijk )



je bedoelt 'elektronische componenten'?

de schakelingen worden idd bepaald door elektronen (die zijn de input), en dat geeft de hele elektronische definitie eraan.
Dus waar normaal de contactpunten zorgen voor het 'signaal', is het bij een elektronische ontsteking door de componenten die gestuurd worden door letterlijk elektronische signalen ipv mechanische (nok).


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 21-5-2011 om 16:26 uur.
 
Too cool for school!

Dit topic is 3790 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved