Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - tzr harder laten optrekken?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 862 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64511 - tzr harder laten optrekken?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5237 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Vincenttzr 20-5-2011 17:26 Print topicpost
Posts: 39
Ik heb een tzr uit 2005 met een leovince v6 uitlaat, maar ik vind dat hij niet hard genoeg optrekt.

Hij heeft een top van 70 teller en prop zit nog in de uitlaat.
Wat kan ik doen zodat hij harder optrekt maar top niet hoger wordt dan 80 teller?
 

Cas DT 20-5-2011 17:29 Print reply

Posts: 3131
Prop uit de uitlaat halen en de tandwielverhouding aanpassen.
En als het dan nog nodig zou zijn misschien een prop met een grotere doorlaat monteren dan die je nu hebt.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
smefke 20-5-2011 17:38 Print reply
Posts: 507
ik zou geen dubbel werk doen.
en de prop uitboren, niet meteen te groot maar steeds wat groter tot je gewenste snelheid
 
Vincenttzr 20-5-2011 17:40 Print reply
Posts: 39
Ik heb voortandwiel 11 en dat is volgens mij de kleinste al?
en als ik prop eruit haal dan wordt de top toch veel hoger?
Of moet ik dan juist een groter voortandwiel pakken zodat ie kracht verliest bij hoge snelheid?
 
Cas DT 20-5-2011 17:41 Print reply

Posts: 3131
Ik lees nu pas dat je 80 op teller bedoelt. Dat is inderdaad nogal snel gedaan. Dus dan is de prop uitboren toch wat beter.

Voor am6 kun je ook tandwiel 10 kopen.
Welk tandwiel heb je achter?

Dit bericht is gewijzigd door Cas DT op 20-5-2011 om 17:41 uur.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Vincenttzr 20-5-2011 17:43 Print reply
Posts: 39
is standaard dus ik dacht 47?
maar waar zit precies de prop want ik hoor altijd wel wat over maar nog nooit echt gezien?

 
Vincenttzr 20-5-2011 18:07 Print reply
Posts: 39
niemand?

 
Cas DT 20-5-2011 18:08 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vincenttzr
niemand?



In je uitlaat.. Waar die op de cilinder gemonteerd zit, zit een ringetje met waarschijnlijk 2 puntlasjes vast gezet.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Vincenttzr 20-5-2011 18:13 Print reply
Posts: 39
en die kan ik gewoon beetje uitboren?

 
Aprilia RX 50 2003 20-5-2011 18:13 Print reply

Posts: 6717


dit is dus een prop

edit: die kun je idd uitboren, of er helemaal uit pakken

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 20-5-2011 om 18:14 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
JB1 20-5-2011 18:13 Print reply

Posts: 14881
Prop eruit, en de kortste tandwielverhouding erop. Tops van 70-75 ofzo
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Vincenttzr 20-5-2011 18:19 Print reply
Posts: 39
Bedankt voor jullie hulp
 
Vincenttzr 22-5-2011 20:14 Print reply
Posts: 39
prop is eruit, loopt nou 82 teller en trekt veel harder op.
moet alleen nog beetje beter afstellen
 
koetjeboe91 22-5-2011 20:17 Print reply

Posts: 2096
goed afstellen anders hebben we over een paar weken het topic welke cilinder en zuiger is het beste. omdat die vastloopt
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Vincenttzr 22-5-2011 20:19 Print reply
Posts: 39
ja ik moest net met choke stukje aan rijden omdat ie anders stotterde maar ik had pas al luchtfilter begrenzer eruit gehaald vanwege te veel benzine dit werkte goed en nu denk ik dat ik die weer terug zet. en dan ff kijken hoe die loopt
 
koetjeboe91 22-5-2011 20:20 Print reply

Posts: 2096
dus je heb je luchtfilter begrenzer er uit gehaalt omdat die stotterde zonder choke?
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.

Dit topic is 5237 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved