appie_1988 |
20-5-2011 10:27 |
Posts: 322 |
Ik had bougie hittegraad 9.
Die leek me wel goed voor deze setup.
zuiger speling was niet te klein.
Het lag er denk aan dat de onsteking nu met die andere kop te vroeg stond.
En ik had sinds kort een andere snellere cdi?
Dus dat gat in zuiger licht aan cominatie van te veel vooronsteking met meer compressie?
Dus dat wordt dan denk onsteking terug zetten, en meteen maar even overmaatje zuiger nemen en cilinder laten honen.
|
|
|
|
kenny77 |
20-5-2011 10:36 |
Posts: 29286 |
Te veel compressie verwacht ik niet.
Dan lijkt me de oorzaak de andere cdi, dat deze nog meer vervroegd.
|
|
|
|
appie_1988 |
20-5-2011 11:45 |
Posts: 322 |
Nu ik toch me cilinder wou laten honen en een andere zuiger nodig zou hebben. wat bij elkaar al 70¤ kost
Dacht ik er aan om meteen maar 70cc malossi te halen voor 170¤?
Het die cilinder 6 jaar geleden ook gehad. liep wel lekker. Totdat zuigerveren bij laatste overmaat afbraken en te veel schade aan wand deden.
Of zijn er imm zuigers te krijgen van malossi zodat ik een 2de hands kan halen. wan orginal zuiger kost zuiger al 80¤
En natuurlijk niet vergeten me onsteking stukje terug te zetten:P
Ik houd trouns ook me vliegwiel daarna afgedraait. maar dat heeft er denk niks mee te maken toch?
|
|
|
|
Meathausen |
20-5-2011 12:43 |
Posts: 726 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: appie_1988
Nu ik toch me cilinder wou laten honen en een andere zuiger nodig zou hebben. wat bij elkaar al 70¤ kost
Dacht ik er aan om meteen maar 70cc malossi te halen voor 170¤?
Het die cilinder 6 jaar geleden ook gehad. liep wel lekker. Totdat zuigerveren bij laatste overmaat afbraken en te veel schade aan wand deden.
Of zijn er imm zuigers te krijgen van malossi zodat ik een 2de hands kan halen. wan orginal zuiger kost zuiger al 80¤
En natuurlijk niet vergeten me onsteking stukje terug te zetten:P
Ik houd trouns ook me vliegwiel daarna afgedraait. maar dat heeft er denk niks mee te maken toch?
Is het wel verstanding om met jou setup een immi zuiger te gebruiken?
|
|
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden! |
|
kenny77 |
20-5-2011 15:28 |
Posts: 29286 |
70cc athena zijn ook leuke cilinder voor als je ooit nog van plan bent om deze te gaan bewerken.
heeft meer potentie van de malossi.
vliegwiel afdraaien maakt inderdaad niks uit.
|
|
|
|
koetjeboe91 |
20-5-2011 15:40 |
Posts: 2096 |
heb zelf een 70cc athena zeer fijne cilinder.
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
20-5-2011 19:01 |
Posts: 9841 |
post eens een foto van dat gat in je zuiger.. ik geloof namelijk nog steeds dat dat ding te arm loopt.
Ik kan verklaren waarom er een gat in je zuiger brandt met een te arm mengsel, en dat wil ik best uitleggen, maar pas op het moment dat iemand me uitlegt hoe een te vroeg ontstekingstijdstip hetzelfde zou kunnen veroorzaken.
En met uitleggen bedoel ik niet het antwoord herhalen, maar verklaren.
edit: ik weet wel zeker dat je een te arm mengsel hebt nu ik het topic nog een keer heb gelezen.
Als iemand dat gewoon vanaf het begin had gezegd had je nu geen gat in je zuiger gehad .
Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 20-5-2011 om 19:04 uur.
|
|
Too cool for school! |
|
appie_1988 |
22-5-2011 17:55 |
Posts: 322 |
Lijkt me wel apart als hij te arm is.
Ik heb alleen cdi veranderd waar ik me voor kan stellen dat hij meer benzine vraagt en powerbox geplaatst wat weer minder brandstof vraagt.
Maar als dat zo is ga ik straks beginnen met een grotere sproeier
Dit bericht is gewijzigd door appie_1988 op 22-5-2011 om 18:03 uur.
|
|
|
|
BenjaminDG |
22-5-2011 18:22 |
Posts: 4605 |
Heb je dan een powerbox nodig?
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
appie_1988 |
22-5-2011 20:22 |
Posts: 322 |
nee, maar rijdt met schakelen en dan weer gas geven gewoon veel feller
zonder powerbox zit er meer tijd tussen.
Hier heb ik foto's van zuiger. je ziet wel sporen van slijtage.
De eerst zuiger is de zuiger die er eerst in zat.
De tweede die nu kapot is gaan
De 3de is die van mijn broertje die na het afvlakken van zijn kop percies hetzelfde had. Je ziet ook dat de schade op de zelfe plek zit.
De eerst kop is de kop die nu op mijn nsr zit.
De cilinder ziet er nog priema uit geen schade op diepe krasse.
wat is nu de oorzaak?
Dit bericht is gewijzigd door appie_1988 op 22-5-2011 om 21:03 uur.
|
|
|
|
appie_1988 |
23-5-2011 23:30 |
Posts: 322 |
Duzz ontsteking neem ik aan en niet te arm afgesteld.
Wat ik zelf denk dat het niet is wan dan zou de bougie niet bruin zijn.
|
|
|
|
Leen |
23-5-2011 23:47 |
Posts: 26877 |
dit is 98% zeker gewoon een te arme afstelling geweest.
overschot aan lucht, de zuurstof veranderd in plasma, bam einde zuiger.
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
23-5-2011 23:48 |
Posts: 9841 |
hoe maakt de ontsteking dat gat dan precies?
hoeveel heb je van die kop afgevlakt? Hoeft niet perse de compressie te zijn, maar als ie staat te vonken tegen je zuiger aan is het gauw afgelopen natuurlijk
|
|
Too cool for school! |
|
appie_1988 |
24-5-2011 20:04 |
Posts: 322 |
squis was 0.9
Ik had er al rekening mee gehouden dat de bougie wel erg dicht op de zuiger zou zitten, dus zat daar al een extra ringetje tussen.
Ga bij nieuwe zuiger eerst wel ontsteking terug zetten en dan daarna zie ik van zelf wel of hij warm wordt.
Heb wel eens gehad dat hij te arm stond maar dan werd hij toch meer constand te heet en is de bougie wit/grijs.
Terwijl deze gewoon koffie bruin wat en brommer prima liep, ook in hoge toeren.
|
|
|
|
Frysk |
24-5-2011 20:45 |
Posts: 34928 |
mijn zuiger van m'n ori NS1 zag er exact hetzelfde uit en dat lag aan een verkeerde bougie
maargoed wil niet zeggen dat het bij jou zo is.
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 24-5-2011 om 20:45 uur.
|
|
giggitybyte |
|