Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - NSR koelt niet voldoende

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1324 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64499 - NSR koelt niet voldoende
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3187 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

appie_1988 19-5-2011 0:53 Print topicpost

Posts: 322
Alles wat er aan gedaan is om hem sneller te krijgen.

1 Exsta gaten in lucht onginale filter
2 Dikkere aanzuig rubber
3 Groter 20mm cabrateur
4 Spuitstuk opgeboord
5 Powerbok 8mm doorgang!!!
6 Polini kleppen in membraan
7 70cc cilinder
8 80cc kop uitgedraaid met O-ring er in.
9 6 bak inplaats van 4 bak
10 4 plaats koppeing in plaats van 3 plaats.
11 onsteking maximaal vervroegd
12 Vliegwiel afgedraaid.
13 Snelle techno uitlaat.

Nu ik dus sinds kort 80cc kop heb met O-ring is hij als 4 keer warm gelopen. Terwijl hij niet eens zo heet wordt.
(wijzer temp in het midden) ik weet niet hoe heet dat is.

Waar kan dit aan liggen.
Aan de 80cc kop dat de gaten waar vloeistof door heen loopt anders zitten?
Aan de themostaat die ik er niet uit krijgt maar wel goed werkt?
Aan de goedkope zuiger van 15¤ die er sinds pas in zit?

Nadat hij is vast gelopen voet de cilinder net zo warm aan als de radiateur. Maar je kan cil nog wel aan raken zonder dat je je poten verbrand.

of moet ik een goter radiateur er op zetten van ns1 ofzo?


 

Martijn II - Forum en Sales Moderator 19-5-2011 1:03 Print reply

Posts: 9841
mss loopt ie wel te arm ofzo.

 
Too cool for school!
kenny77 19-5-2011 1:03 Print reply

Posts: 29286
heb je de boring van de cilinderkop nog op 49.5mm staan of is die terug gebracht naar 45mm?

Hoe weet je of de thermostaat goed werkt als je hem niet eruit krijgt?
Verder zou ik kijken of je een digitale meter erop kan zetten, dan weet je tenminste hoe warm hij wordt. (misschien klopt je temp meter niet)

is de afstelling in orden?
hoeveel km had je met de oude cilinderkop gereden en toen nooit problemen?
cilinderkop niet extreem strak aangedraaid?

heb je de cilinder er al eens af getrokken na het warmlopen?


aan de radiator zal het niet liggen, mijn nsr blijft bij rustig rijden 70 graden en als ik hem wat meer aan de jas ga, loopt dit op tot 80 graden, meer niet.
En ik heb gewoon een nsr radiator waarvan aardig veel lamellen van plat zijn en een blokje dat wat sneller is.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 19-5-2011 om 1:04 uur.
 
-CrJarvin- 19-5-2011 12:21 Print reply

Posts: 362
mss te simpel, maar dan weten we zeker dat we niet te ver gaan zoeken.

heb je voor de rest wel een goede afstelling enzo? goede kleur van bougie enzo?


 
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder?
koetjeboe91 19-5-2011 13:43 Print reply

Posts: 2096
zoals martijn al zecht misschien te arm afstelling. stel je onsteking ook even normaal. denk zelf niet dat dat het is maar je weet maar nooit.
hoe loopt de motor verder niet stotteren goed starten enz.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
appie_1988 19-5-2011 14:33 Print reply

Posts: 322
Hallo,
Motor start goed loop erg soepel
Bougie kleur is gewoon donker bruin tot zwart.
Ik had gasnaald gister iets lager gezet liep hij iest beter van
Dus niet te arm

Cilinderkop boring heb ik nu op 46mm gehouden i.v.m volgende overmaaten.

ik heb de kop in een pan met heet water gehad en toen een slang op kop gedaan. na dat water heet was kon ik goed doorbazen

Met oude kop heb ik 2 zuigers versleten in 17.000km
Dus die liep toen wel goed, ik weet niet hoe heet hij toen werd omdat me tepratuur meterje toen niet werkte.

Maar hij lijkt mij dat hij als hij in het midden staat nog niet echt heet is?




Dit bericht is gewijzigd door appie_1988 op 19-5-2011 om 14:36 uur.
 
kenny77 19-5-2011 15:57 Print reply

Posts: 29286
oke, en wat is de squish,de opp van de squishband en loopt de squishband met de zuigerbolling mee?

En de cilinder/zuiger hoe zag die eruit na het warm lopen?
Was het überhaupt wel een warmloper?

 
appie_1988 19-5-2011 16:30 Print reply

Posts: 322
squish is 0.9 squishband is 40% van totale opp kop
squishband loopt gelijk aan bolling zuiger.

Of het wel een warmloper was weet ik niet zeker.
Ik heb de cilinder nog niet los getrokken.

Maar het is gewoon als 4 keer gebeurd dat tijdens het rijden op top het achterwiel ineens blokeerd. de temp meter staat dan ongeveer in het midden. Dit is eingelijk allen met tegewind dat dit gebeurdt.
Als ik dan heel effe wacht kan ik weer verder rijden.

dus ga er van uit dat hij warm loopt.
 
deutz10006 19-5-2011 17:48 Print reply
Posts: 19
ik denk dat je ontsteking wat te vroeg staat"???????
 
kenny77 19-5-2011 17:57 Print reply

Posts: 29286
Dan zou het toch kunnen dat de carburateur afstelling niet 100% in orden is.
Want aan de cilinderkop zal het niet liggen.

Ik zou er een iets grotere sproeier in mikken, want met de gasnaald regel je niet het mengsel bij volgas.
Het zou goed kunnen dat hij te veel benzine krijgt met halfgas en volgas net te weinig.

En natuurlijk wel even de cilinder eraf halen en kijken of er wat beschadigd is.
 
Meathausen 19-5-2011 19:41 Print reply

Posts: 726
kan het ook niet dat je zuiger toevallig paar tienden mm te groot is?
Heb ik namelijk wel es meegemaakt dat ik een te grote zuiger mee kreeg, was maar paar tiende millimeter te breed maar toch warmlopers

Dit bericht is gewijzigd door Meathausen op 19-5-2011 om 19:41 uur.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
De Schout 19-5-2011 22:53 Print reply
Posts: 5326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
kan het ook niet dat je zuiger toevallig paar tienden mm te groot is?
Heb ik namelijk wel es meegemaakt dat ik een te grote zuiger mee kreeg, was maar paar tiende millimeter te breed maar toch warmlopers

Dit bericht is gewijzigd door Meathausen op 19-5-2011 om 19:41 uur.



lol, als je zuiger een paar tienden te groot is moet je hem er met een voorhamer inslaan alhoewel je wel een punt hebt. het is wel de moeite waard je zuigerspeling te controleren.

@ ts, in de koeling zit je probleem volgens mij niet. ga eerst je afstelling/smering/zuigerspeling maar eens goed bekijken
 
tune tweak fiddle bang bummer
appie_1988 20-5-2011 1:13 Print reply

Posts: 322
Owke,

Ik rij dus vandaag van stage naar huis
Lange rechte weg, ik reed in zen 5 en denk zou ik hem in zijn 6 zetten.
Ja jo gewoon doen. hij kan hooguit nog es vastlopen
dus ik gedaan, paar honderd meter verder
Pok

Maar nu blokeerde achterwiel niet helemaal.
Heei dat is niet goed.
Proberen te starten, compressie weg.
Dacht oei nu is zuiger in mis cilinder ook wel verrot.

Maar goed ik was in the "mittle of no ware"
Dus ik paar honderd meter verder gelopen naar een boer. Die had wat gereedschap. kop er af.

Zat een gat in me zuiger.
cilinder zag er nog gaaf uit geen krassen of beschadigingen.

Hoe kan dit? Het enige wat ik kan bedenken is dat de ontsteking te vroeg staat?

Dit is had ik Trouwens ook een tijd terug bij de nsr van mijn broertje.
Alleen toen ik daar een gat in branden reed ik 13.000 met een lage hitte graad.
Ik had die kop alleen afgevlakt. voor een 50cc.



 
Tom96 20-5-2011 1:16 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: appie_1988

.....





Er is een vergrote kans dat je een gat in je zuiger brand met een vervroegd ontstekingstijdstip.
 
kenny77 20-5-2011 1:17 Print reply

Posts: 29286
of de ontsteking te vroeg of te lage hittegraad bougie (of icm van beide natuurlijk).

maargoed je had dit al kunnen zien, als je de cilinderkop er eerder vanaf had gehaald.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 20-5-2011 om 1:17 uur.
 
Meathausen 20-5-2011 10:16 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]



lol, als je zuiger een paar tienden te groot is moet je hem er met een voorhamer inslaan alhoewel je wel een punt hebt. het is wel de moeite waard je zuigerspeling te controleren.

@ ts, in de koeling zit je probleem volgens mij niet. ga eerst je afstelling/smering/zuigerspeling maar eens goed bekijken


Ja daar zat het hem toen ook bij mij in, zuiger paste wel, maar had net te weinig speling met de wand dus liep al warm bij 70 - 80 graden
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!

Dit topic is 3187 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved