J.wally |
18-5-2011 23:17 |
Posts: 2301 |
vraag 1: Nee je carter hoeft niet open, je kan deze er gewoon uithalen. Ik zou niet weten waarom je de veer zou willen vervangen maar oke.
Vraag 2: Een klein beetje kopervet aan de achterkant van je remblokken doen.
Vraag 3: Zo te zien gewoon een nieuwe kabel en dan moet het goed zijn
Vraag 4: boutje helemaal los draaien en eruit doen beetje wd40 er tussen spuiten en desnoods de spleet met een schroevendraaier voorzichtig groter maken.
|
|
|
|
AlexDerbiXtreme |
18-5-2011 23:19 |
Posts: 31 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mikhail
Hallo allemaal,
Mijn naam is Mikhail en dit wordt mijn eerste post. De site ziet er tof uit en ik hoop later ook een contributie te kunnen geven. Ik hoop dat ik alles volgens de regels doe. zo niet vertel het mij dan a.u.b. en ik zal het meteen aanpassen.
Ik heb een paar vragen maar ze zijn over het algemeen heel kort dus ik heb besloten om het in 1 topic te plaatsen.
vraag 1: Dit is eigenlijk mijn meest dringende vraag.Ik heb mijn brommer recent gekocht en ik wil hem graag goed onderhouden en zo veel mogelijk zelf doen. Nou is mijn koppelingskabel bij de hendel losgeschoten. Op zich niet zon groot probleem maar ik wil als ik hem ga repareren meteen opknappen. Ik heb op de site deze tekening gevonden : http://www.brommerforum.nl/kb/artikel/71 boven rechts zie je hoe de aansluiting voor mijn kabel werkt. Maar op mijn brommer is die volgens mij een beetje scheef (onderdeel 1 t/m 4). Ik zal een foto onder de tekst plaatsen. Ik wil dus graag mijn binnenkabel vervangen en gelijk de veer vervangen en weer recht zetten. Ik ben echt een beginner dus het is voor mij niet duidelijk of ik de veer kan vervangen zonder de carter open te maken. En als het niet kan waar moet ik dan op letten als ik mijn carter open maak!
Ik ga morgen langs de brommer zaak om nieuwe onderdelen te halen ik ben benieuwd of ze zon veer op voorraad hebben. Mijn vraag is dus eigenlijk: Kan ik zelf deze onderdelen vervangen. En waar moet ik op letten?
Code gebruiken lukte niet dus directe link : http://imageshack.us...s/52/dsc00664lg.jpg/
vraag 2: Mijn achterrem piept nogal hard als ik rem. Waar zou dat aan kunnen liggen?
vraag 3: De kabel van mijn kilometer teller is laatst perrongelijk geraakt door een stuk karton. En hij is gebroken. Ik heb een foto toegevoegd. Is dit een kwestie van gewoon nieuwe kabel halen? Of zal er meer mis mee zijn?
code lukte niet dus: http://imageshack.us.../837/dsc00669yh.jpg/
vraag 4: Mijn koppelingspootje zit echt muur en muur vast! Wat kan ik gebruiken om hem een beetje los te krijgen zodat ik hem kan verstellen?
Dat was het weer. Toch een lap tekst als ik zo terug kijk. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!!! Vooral met mijn koppelingskabel. Als er nog vragen zijn antwoord ik ze graag,
BEDANKT JONGENS!!
groetjes Mikhail.
Dit bericht is gewijzigd door mikhail op 18-5-2011 om 23:07 uur.
Dit bericht is gewijzigd door mikhail op 18-5-2011 om 23:09 uur.
Jezus wat een lang verhaal zeg ..
2. Rem blokjes versleten, en waarschijnlijk je schijf ook, ga maar een keer met je vinger langs de voor en achterkant van de schijf, als je hand openligt is je schijf ook versleten (moet glad aanvoelen)
3. Nieuwe kabel kopen, bij het terug plaatsen van de as goed opletten dat de aansluiting niet meedraaid met de as, dan draai je hem weer stuk.. kabel kost ongeveer 20,-
4. Koppelingspootje?? ik snapem niet ..
Maak eff een foto van koppelingspootje, dan help ik je verder ..
Succes ermee!
Alex
|
|
|
|
MaXi-PuCh |
18-5-2011 23:28 |
Posts: 1531 |
hey
ik kan geen antwoord geven op je vragen, dat is een beetje lang om met een psp te typen, maar ik wil je mn complimenten geven, je bent een nieuwe user, zit met een paar probleempjes, en je zoekt daar eerst dingen zelf over op, maakt een topic, typt duidelijke zinnen daar in en plaatst fotos! ga zo door! vaak meld iemand zich aan, ploft zn probleem neer in gebrekkig nederlands, en verwacht dat het antwoord uit de lucht komt vallen.
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
mikhail |
18-5-2011 23:44 |
Posts: 13 |
Wow wat snel antwoord zeg! Relakst.
@ J wally, Nou ik wil de veer vervangen omdat hij niet goed rechtop staat! Maar nu je het zegt kan ik misschien beter wachten tot die het helemaal opgeeft en dan ermee aan de slag gaan! Ik heb gevoeld aan mijn schijfen en ze zijn indd niet helemaal glad. Maar ook niet heel erg versleten fzo. En de blokjes zien er gewoon nog goed uit voor zover ik kan zien. Moet ik voor de zekerheid toch even langs de monteur?
@ alex, ja lang verhaal he :P Maarja beter 1 lang verhaal in het begin dan 20 kleine verhaaltjes voordat iemand snapt wat ik bedoel :P. Ik hoop niet dat mijn schijf op is want ik heb begrepen dat dat een duur grapje is. Een koppelingspootje zit links bij je voet. En het is een onderdeel waarmee je van versnelling wisselt op een schakel. Maar ik ga dat WD40 eens proberen.
@ maxi, bedankt voor de compliment. Ik zal mijn best doen om het vol te houden. Ben allang blij dat iemand mij wil helpen met mijn issues .
|
|
|
|
StineZ |
19-5-2011 0:02 |
Posts: 571 |
Jij bedoelt je schakelpook:P
@vraag 1 het zijn gewoon een stuk of 4 boutjes voor je carter. Als het goed is zit hier geen olie oid dus je hoeft niks af te tappen. Dit is de kant van de ontsteking. Haal de grote kap eraf en niet her ronde kapje. want dan kan je er als nog niet bij..:P Het vervangen is simpel , gwoon kijken hoe het zat en precies zo terug doen. als je alleen een losse binnenkabel vervangt is het denk ik goedkoper bij de fietsenzaak (daar knipper ze van een grote rol)dan bij de brommer zaak(
@vraag 2 over je remschijven kijk even of je wiel wel precies rechtstaat! dan kan die namelijk ook snel aanlopen
@vraag 3 ik zie de breuk niet zitten? OF is het aan het wiel zeg maar? Bij de aansluiting? Je kan proberen de kabel om te draaien dus dashbord - wiel naar wiel- dashbord (ondersteboven)
@vraag 4 Natuurlijk het boutje losdraaien (heb je neem ik aan al gedaan) proberen een beetje te horrelen en gebruik kruipolie. Anders kan je met een schroevendraaier tussen de ''klem'' van het pookje
|
|
Turbokit |
|
ChielTZR |
19-5-2011 7:48 |
Posts: 6016 |
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Ruben2311 |
19-5-2011 7:50 |
Posts: 1055 |
Edit: te sloom
Dit bericht is gewijzigd door Ruben2311 op 19-5-2011 om 7:51 uur.
|
|
Half the strokes, double the power! |
|
Maup |
19-5-2011 8:29 |
Posts: 4353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hackomatic
Jij bedoelt je schakelpook:P
@vraag 1 het zijn gewoon een stuk of 4 boutjes voor je carter.
Om je koppelingskabel te vervangen hoeft je carter niet open hoor. Zelfs je koppelingsdeksel kan blijven zitten. (waar overigens wel olie achter zit)
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
mikhail |
19-5-2011 9:47 |
Posts: 13 |
@hackomatic en Maup, Ik ga denk ik eerst maar eens gewoon de binnenkabel vervangen dus bedankt voor de fietsenmaker tip! Ja de kabel break zit echt precies op de aansluiting. En ik heb werkelijk geen idee hoe een kilometerteller werkt. Dus dat word puzzelen voor mij . Verder loopt mijn achterrem niet aan hoor hij maakt alleen af en toe een scherp piep geluid als ik rem. Ik ga denk ik dat wax idee uitproberen. En zoals een kennis van mij altijd zegt: Met geweld neuk je een olifant. Dus ik ga nog eens kijken naar mijn schakelpook! Bedankt voor al het advies. Als ik ergens niet uitkom maak ik wel een nieuw topic
Dit bericht is gewijzigd door mikhail op 19-5-2011 om 9:49 uur.
Dit bericht is gewijzigd door mikhail op 19-5-2011 om 9:50 uur.
|
|
|
|
mikhail |
19-5-2011 13:35 |
Posts: 13 |
Ohja dat kopervet moest ik dus aan de achterkant van mijn remblokjes toepassen maar ik begrijp niet precies wat daarmee wordt bedoeld.Kan iemand dat misschien nog een beetje verder uitleggen.
|
|
|
|
J.wally |
19-5-2011 18:36 |
Posts: 2301 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mikhail
Ohja dat kopervet moest ik dus aan de achterkant van mijn remblokjes toepassen maar ik begrijp niet precies wat daarmee wordt bedoeld.Kan iemand dat misschien nog een beetje verder uitleggen.
gewoon de achterkant van je blokken een klein beetje kopervet aan doen wat tegen de remzuigers komt.
|
|
|
|
mikhail |
20-5-2011 17:35 |
Posts: 13 |
Ik kan nergens kopervet vinden :S Mag het ook met een beetje wd40?
|
|
|
|
der Chef |
20-5-2011 22:58 |
Posts: 3265 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mikhail
Ik kan nergens kopervet vinden :S Mag het ook met een beetje wd40?
Nee, dan kun je nieuwe blokken gaan halen.
Gewoon een bus remreiniger halen.
Dit bericht is gewijzigd door der Chef op 20-5-2011 om 22:59 uur.
|
|
|
|
koetjeboe91 |
20-5-2011 23:06 |
Posts: 2096 |
kopervet kun je bij de brommerzaak kopen of bij een auto onderdelen winkel.
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
ChielTZR |
20-5-2011 23:12 |
Posts: 6016 |
Toen ik nog geen kopervet had, gebruikte ik wel eens lagervet aan de achterkant van remblokjes. ´t werkte, maar is niet de 100% correcte manier.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|