Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Carburateur/membraan begrenzing

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 864 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64496 - Carburateur/membraan begrenzing
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3210 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

vic813 18-5-2011 22:51 Print topicpost

Posts: 64
Hoi, ik heb een Yamaha DT50X uit 2006 en er ligt een leovince V6 onder met sproeier 100.

Ik heb laatst een AM6 blok van een collega van mij gereviseerd en zag dat daar de stuffer uit het membraan was. Heeft dit nut met een 16mm carburateur. en is het originele spruitstuk begrenst op 15mm ( dit heb ik wel eens gelezen van am6 blokjes ) en volgens mij zit er verder geen begrenzing in de carburateur zelf.

Ik wil niet sneller rijden ( rijd 85 ( plat erop 89 ofzo :P)) ma trek liever hard op Dus als ik het membraan of spruitstuk ontgrens krijg ik dan alleen trekkracht of ook snelheid meer.

ik heb zelf wel het idee dat me uitlaat het ongeveer ontgrenst op 11000 toeren ( toerenteller gaat maar tot 10000 ( digit ))

Alvast bedankt.
 

JB1 18-5-2011 22:55 Print reply

Posts: 14881
Stuffer is goed voor de flow zolang hij net zo groot is als je carburateur
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
vic813 18-5-2011 22:57 Print reply

Posts: 64
okee dus kan het beste ff opmeten of het gat van de stuffer en het spruitstuk 16mm is en anders groter maken ?

Edit: ontgrenzen of wat dan ook voor trekkracht of voor snelheid ??

en ja wat heeft zin en wat neit :P:P?? ben gewoon een beetje meer verstand aant zoeken haha :P( wil niet zegge dat ik er niks van weet xD )

Dit bericht is gewijzigd door vic813 op 21-5-2011 om 13:24 uur.
 
vic813 21-5-2011 14:39 Print reply

Posts: 64
iemand die me kan helpen :P??

dankuu
 
zoef_de_haas 21-5-2011 16:39 Print reply

Posts: 332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vic813
iemand die me kan helpen :P??

dankuu



als je meer trekkracht wil en minder snel moet je gewoon je achtertandwiel vergroten en/of je voortandwiel verkleinen.
 
fulltime daddy || sommige mensen zijn te zielig voor woorden!
vic813 21-5-2011 16:54 Print reply

Posts: 64
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zoef_de_haas
[...]



als je meer trekkracht wil en minder snel moet je gewoon je achtertandwiel vergroten en/of je voortandwiel verkleinen.


dat is waar , ben van 11/48 naar 11/53 gegaan .. ma denk als ik nog groter ga dat hij toeren gaat janken .. :P daarom is het eigenlijk ook maar een vraag of het zin heeft om carburateur te ontgrenzen
 
zoef_de_haas 21-5-2011 17:04 Print reply

Posts: 332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vic813
[...]


dat is waar , ben van 11/48 naar 11/53 gegaan .. ma denk als ik nog groter ga dat hij toeren gaat janken .. :P daarom is het eigenlijk ook maar een vraag of het zin heeft om carburateur te ontgrenzen


ja dat is ook weer zo ik heb met mn mt een verhouding van 12-50 en hij maakt behoorlijk veel overtoeren (crosst ie tenminste door)
maar dan heeft je carb ontgrenzen ook geen nut want dan aat ie alleen maar harder lijkt mij
 
fulltime daddy || sommige mensen zijn te zielig voor woorden!

Dit topic is 3210 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved