Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Gezoem in blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1110 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6449 - Gezoem in blok
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3095 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn 12-12-02?23:16 Print reply
Posts: 10000
als je lagers zoemen hoeven ze nog niet meteen speling te hebben...en als er minieme speling op ziet voelt die gast dat echt niet zomaar ff met zn handen...

kan zijn dat er een balletje niet meer de perfecte vorm heeft ofzo..
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Hier_ben_ik - Administrator 13-12-02?10:59 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Originally posted by: TS_driver

Maar ja die kerel heeft dat blokkie dus eronder uit gesloopt en losgetrokken en zei dat er geen speling op de krukaslagers zat zei ik hem van tevoren al, maar kan ook niet vinden wat het probleem is,

[..]


als je je blok open hebt gemaakt moet je iig nieuwe krukaslagers erin doen, ook al DENK je dat de lagers nog goed zijn: NIET DOEN


Quote:
Originally posted by: Martijn
[..]
kan zijn dat er een balletje niet meer de perfecte vorm heeft ofzo..



ja en als er een balletje ovaal is ipv rond (niet meer de perfecte vorm) dan krijg je vanzelf meer en meer speling tot het kapot loopt maar gewoon zoemen kan ook komen door iets in het blok wat resoneert met de frequentie van je zuiger ofzo he.. het is meestal met fluiten zo dat je het alleen maar hoort bij een bepaald RPM..
 
Members zijn vervelend :-|
Grischnakh 16-12-02?20:14 Print reply

Posts: 1369
Ik heb ff een klein vraagje ik heb dus dat nieuwe blokkie gekocht maar ik weet dus niet hoe ik die onsteking moet overzetten kan iemand mij dat vertellen hoe dat moet en hoe ik dat ding moet zetten (vroeg/laat)
 
Martijn 17-12-02?00:57 Print reply
Posts: 10000
ok..je haalt eerst je vliegwiel eraf..dit doe je door het vliegwiel te blokkeren....sommigen gebruiken een schroevendraaier..steken door zon gat en mollen alles..of je douwt een zuigerblokkeerpen in je bougiegat en je draait de vliegwielmoer los..

dan pak je vliegwieltrekker (moet je dus hebbe) en je haalt het vliegwiel eraf...dan maak je de 3 boutjes los die de ontstekingsgrondplaat vast houden...en je kan de grondplaat losnemen..met alle spoelen dus...zorg wel dat je de stekkertjes uit je ontsteking los hebt gemaakt..die dus aan je kabelboom zitte..maja..is logisch...

en dan overzetten...met de klok mee op zn verst is meest vervroegd...tegen de klok in staat ie op zn laatst....erges in het midden ofzo staat een streepje bij een van de bevestigingsgaten...en die valt samen met je carter...dat is 18-20 graden vervroeging...zet em daarop....of nog eerder..niet later iig...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Grischnakh 17-12-02?15:27 Print reply

Posts: 1369
het blok is dus kaal zit dus geen cillender enz op hoe moet ik het dan doen??
 
Grischnakh 17-12-02?21:34 Print reply

Posts: 1369
ik heb het al opgelost gewoon tang in het brede gedeelte steken van de krukas en dan voorzichtig tegen het carter aanduwen en dan die schroef losdraaien, slim he en niks kapot!!
 
Martijn 17-12-02?23:00 Print reply
Posts: 10000
goed zo...alleen niet met schroevedraaier doen..mol je je spoelen...maja..hebbie dus niet gedaan...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 3095 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved