Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Puch Maxi dag op dag slecht lopend

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 868 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64487 - Puch Maxi dag op dag slecht lopend
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3807 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Josca51 18-5-2011 0:49 Print reply

Posts: 22
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
mss ontstekingsspoel dan.

ik heb vroeger met mijn puch ook allerlei vaag gezeik gehad, en na heel veel ontstekingsonderdelen vervangen was het opeens over heb nooit begrepen wat nou precies het probleem was.

Nou is het voor een puch gelukkig allemaal niet zo duur en ik neem aan dat de spoel ook wel door te meten is. Contactpunten zijn op het oog te controleren en met een rotte condensator zie je de vonken bij je contactpunten maar loopt ie nog wel, dus daar kom je ook gauw genoeg achter.

Vliegwiel er ook al afgehad? Misschien is je spie wel naar de tering en staat je vliegwiel (en dus je ontsteking) ruk.



@ Mtx-Motard
voor dat ik de zuiger eraf gehad heb had hij ook maar 0.6 kW dus daar kan het niet aan gelegen hebben, Ik heb vorige week ook nieuwe contactpuntjes en condensator gehaald, Dan kan het idd alleen de onstekingsspoel nog zijn, zal er morgen ff naar kijken :P

@ Martijn II
Heb vorige week zoals je gelezen hebt, een nieuwe condensator en nieuwe contactpuntjes gehaald, heb voor dit vage probleem nooit eerder problemen gehad :l Vliegwiel heb ik eraf gehad, alles nog dik in orde... Dan moet ik morgen maar even een nieuwe ontstekingsspoel halen :l
 
Gang is alles, Remmen is voor de lafaard
Martijn II - Forum en Sales Moderator 18-5-2011 0:50 Print reply

Posts: 9841
als het toch de spoel blijkt te zijn, en je kunt erachter komen wat er met je huidige spoel mis is, heb je misschien een mooie begrenzer ontdekt voor puchjes

 
Too cool for school!
Josca51 18-5-2011 0:53 Print reply

Posts: 22
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
als het toch de spoel blijkt te zijn, en je kunt erachter komen wat er met je huidige spoel mis is, heb je misschien een mooie begrenzer ontdekt voor puchjes



Whaha joa, daar kan grof geld mee verdiend worden xD Ik zal het morgen wel ff posten of hij goed loopt en veel vermogen heeft, Ja, Of niet ?
maar kijk vermogen heeft hij niet, maar de topsnelheid is maar gezakt met 5 km/h het duurt dan wel 3x zo lang om er te komen, maar hij haalt het wel :P

Dit bericht is gewijzigd door Josca51 op 18-5-2011 om 0:55 uur.
 
Gang is alles, Remmen is voor de lafaard
Josca51 18-5-2011 18:24 Print reply

Posts: 22
Heb vandaag een nieuwe bobine spoel gehaald, gemonteerd en wat denk je ? Nog precies hetzelfde verhaal, nogsteeds 0.6 kW ten opzichte van de 2.4 kW van eergister Waar kan het nou aan liggen ik het de volgende dingen uit elkaar gehaalt, gecontroleerd en schoongemaakt:

- Caberateur
- Cylinder (+Bougie en Zuiger eruit gehad)
- Kickstartblok
- Koppeling
- Vliegwiel

Heb Zondag een nieuwe Condensator en Contactpuntjes gehaald en vandaag een nieuwe Bobinespoel...

Heb serieus de neiging om dat ding in brand te steken d
Ben vandaag ff het land ingegaan, zodra ik het gras inreed viel hij dood, volgensmij omdat die het gewoon niet kan trekken door te weinig Pk tjes Ik heb nooit eerder problemen gehad met dit ding Het is gewoon hopeloos, ik zie het niet meer zitten Heeft iemand nog een idee wat het kan zijn ?


 
Gang is alles, Remmen is voor de lafaard
PRO TUNING 18-5-2011 19:13 Print reply

Posts: 4000
http://www.freddycane.com/

Misschien kunnen zij je helpen ?
 
Josca51 18-5-2011 19:17 Print reply

Posts: 22
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
http://www.freddycane.com/

Misschien kunnen zij je helpen ?


Wow wow ken jij mij ofzo ? Hoe ken jij ons bedrijf ? :P
 
Gang is alles, Remmen is voor de lafaard
Martijn II - Forum en Sales Moderator 18-5-2011 20:43 Print reply

Posts: 9841
ik weet het ook niet meer...als alles goed is moet het gewoon goed zijn toch... dus ergens zie je iets over het hoofd denk ik.

als jullie toch vermogen kunnen meten kun je vast ook wel lambda meten, dan zie je toch gauw genoeg of dat ding te weinig brandstof (dus valse lucht oid) krijgt, als dat allemaal goed is kan het niet anders zijn dan in je compressie zitten ofzo.

Eigenlijk had je compressietest voor en na moeten doen, maar dat is achteraf makkelijk praten

 
Too cool for school!
LVS 18-5-2011 22:39 Print reply
Posts: 98
een condensator kan al na een paar minuten kapot zijn .

de merken bosch en beru gaan nog wel .

soldeer condensatoren , zijn erg gevoelig voor warmte .
dus als je iets te lang de soldeerbout gebruikt , dan is die al aan het stuk gaan ,


je zal toch wel een andere complete grondplaat hebben liggen , om te wissellen ?

##
 
Josca51 19-5-2011 0:32 Print reply

Posts: 22
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: LVS
een condensator kan al na een paar minuten kapot zijn .

de merken bosch en beru gaan nog wel .

soldeer condensatoren , zijn erg gevoelig voor warmte .
dus als je iets te lang de soldeerbout gebruikt , dan is die al aan het stuk gaan ,


je zal toch wel een andere complete grondplaat hebben liggen , om te wissellen ?

##


Condensatoren soldeer je niet :P Je drukt de draadoogjes om een schroefdraadje en dan draai je er een moertje op :P en idd ik moet de compressie maar eens checken, Wat is ong. een normale compressie voor een 70 CC met std kop ? Alleen zal hij wel wat hoger zijn omdat de kop geflowd is, Iemand een idee ?

@ Martijn II
Jup wij meten ook CO en HC (Koolwaterstoffen) maar die doet erg raar,
het CO bijv:
0-25 km/h CO: 0.20%
25-50 km/h CO: 5.60% (Ja hoger komt hij niet dan is het vermogen compleet weg)
heb ook andere sproeiers geprobeert en ben met de naald aan het afstellen geraakt, Hielp allemaal niks, beetje appart geval, hij heeft nog wel normale compressie voor mijn gevoel, denk dat ik dat maar ff moet meten dan... Vind het maar een raar ding hoor heb nog nooit eerder zoiets raars gehad met dit ding

Dit bericht is gewijzigd door Josca51 op 19-5-2011 om 0:36 uur.
 
Gang is alles, Remmen is voor de lafaard
Martijn II - Forum en Sales Moderator 19-5-2011 0:33 Print reply

Posts: 9841
er zijn ook condensatoren die je soldeert hangt van het merk af vaak
op puch heb ik altijd met schroefjes gehad, maar op kreidler heb ik vaak gezien met soldeeraansluiting.


 
Too cool for school!
Josca51 19-5-2011 0:37 Print reply

Posts: 22
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
er zijn ook condensatoren die je soldeert hangt van het merk af vaak
op puch heb ik altijd met schroefjes gehad, maar op kreidler heb ik vaak gezien met soldeeraansluiting.




Ja ok maar Puch niet :P Tenminste de Maxi niet voor zover ik weet, Heb er trouwens nog wat bij getypt ^

 
Gang is alles, Remmen is voor de lafaard
Martijn II - Forum en Sales Moderator 19-5-2011 0:42 Print reply

Posts: 9841
eigenlijk had je je oude uitlaat terug moeten zetten om te zien of dat nog verschil zou maken aangezien het allemaal gebeurd is na het verwisselen van de uitlaat.

Ik kan eigenlijk weinig meer bedenken, ik denk niet dat het een compressieprobleem is want dat merk je echt wel snel. ik neem aan dat je zelf in staat bent om het verschil tussen goede compressie en bijna geen compressie te voelen. Het komt niet op een bar meer of minder als je daadwerkelijk de helft van je vermogen kwijt bent.


 
Too cool for school!
Josca51 19-5-2011 0:53 Print reply

Posts: 22
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
eigenlijk had je je oude uitlaat terug moeten zetten om te zien of dat nog verschil zou maken aangezien het allemaal gebeurd is na het verwisselen van de uitlaat.

Ik kan eigenlijk weinig meer bedenken, ik denk niet dat het een compressieprobleem is want dat merk je echt wel snel. ik neem aan dat je zelf in staat bent om het verschil tussen goede compressie en bijna geen compressie te voelen. Het komt niet op een bar meer of minder als je daadwerkelijk de helft van je vermogen kwijt bent.




Ik snap wat je bedoeld maar wat kan er in een uitlaat met lege demper gebeuren terwijl ik gewoon rustig rij ? Want ik heb ook niet gejakkert ofzo, heb gewoon wat rustig over het erf gereden want anders komt de buurman klagen. Toen begon hij wat raar te lopen en soms gaf hij een stotter maar ik heb verder niks gemerkt ofzo ? kan zijn dat er iets dichtgeslagen is maar heb de uitlaat eraf gehad en er een ijzerdraad doorheen gestoken, kon hem gewoon op de andere kant eruit halen en ook gewoon ronddraaien. We hebben nog wel een circuit uitlaat liggen de oude van mijn broer, ga ik die morgen ff proberen.
Als hij dan weer vermogen heeft flex ik die zelfbouw sprintuitlaat wel uit elkaar, es kijken of daar iets in zit.
 
Gang is alles, Remmen is voor de lafaard
PRO TUNING 19-5-2011 10:40 Print reply

Posts: 4000
Lege demper ??
Waarschijnlijk zit je tailpijp dan los - blokkeert de doorstroming.
 
Josca51 24-5-2011 18:10 Print reply

Posts: 22
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Lege demper ??
Waarschijnlijk zit je tailpijp dan los - blokkeert de doorstroming.


Heb hem uit elkaar gehad, nieuw dempings materiaal erin, nogsteeds hetzelfde, ik heb er met moeite 1.0 kW uit geperst, er is verder niks kapot of versleten alles uit elkaar gehad, ik laat het hierbij.

 
Gang is alles, Remmen is voor de lafaard

Dit topic is 3807 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved