Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #64487 - Puch Maxi dag op dag slecht lopend
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 3804 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Josca51 |
18-5-2011 0:09 |
Posts: 22 |
Ik heb al 2 jaar een Puch Maxi voor de cross, sinds een jaar ben ik zwaar aan het opvoeren geraakt, kop geflowd, grotere caberateur, meer CC's enz. Vorige week heb ik zelf een uitlaat gemaakt, en de flens en demper van een circuit uitlaat gebruik die er al op zat. Gister heb ik hem gemonteerd en het vermogen is gestegen van 1.8 kW naar 2.4 kW, daar was ik natuurlijk erg blij mee. Vandaag was ik vrolijk rond aan het rijden toen hij ineens niet meer lekker stationair wou lopen. Heb hem weer op de testbank gezet en wat denk je, Vermogen gezakt naar 0.6 kW ten opzichte van de 2.4 kW van gister. Ik heb de speling and de kontaktpuntjes gecontroleerd, bij de bouge de vonk gecontroleerd, de kop eraf gehad, zuiger en Cylinderwand gecontroleerd, Caberateur uit elkaar gehad en schoongemaakt, kickstart blok eraf gehad, Koppeling eraf gehad, allemaal goed, ook heb ik mijn uitlaat er weer af gehad en met een lange lasgraad doorgeen geprikt helemaal goed, ook heb ik de uitlaat helemaal uitgeblazen en de dempen uit elkaar gehad, Alles dik in orde, maar toch heeft hij nog maar een vermogen van 0.6 kW. NIKS veranderd, Wat kan er in die tijd stuk zijn gegaan dat zo'n vermogensverlies opleverd ?????????
Alvast bedankt, Josca de Jong
Dit bericht is gewijzigd door Josca51 op 18-5-2011 om 0:13 uur.
|
|
Gang is alles, Remmen is voor de lafaard |
|
kenny77 |
18-5-2011 0:11 |
Posts: 29286 |
zuigerveer?
edit 3.2pk is nauw niet echt zwaar opgevoerd?
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 18-5-2011 om 0:12 uur.
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
18-5-2011 0:12 |
Posts: 9841 |
kan vanalles zijn... en dat zie je pas als je het loshaalt.
wat moet ik me trouwens voorstellen bij kop flowen?
|
|
Too cool for school! |
|
Josca51 |
18-5-2011 0:15 |
Posts: 22 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
zuigerveer?
edit 3.2pk is nauw niet echt zwaar opgevoerd?
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 18-5-2011 om 0:12 uur.
Ik begrijp wat je bedoelt, de zuiger heb ik eruit gehad, de zuiger was nog perfect en de zuigerveer war nog heel en had geen scheurtjes, ook de speling van de zuigerveer was goed...
En ik begrijp wat je bedoelt maar er zit ook maar een 70 CC K-Star op, goedkoop dingetje bij de bromfietshandelaar hier in de buurt :P
|
|
Gang is alles, Remmen is voor de lafaard |
|
Josca51 |
18-5-2011 0:17 |
Posts: 22 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
kan vanalles zijn... en dat zie je pas als je het loshaalt.
wat moet ik me trouwens voorstellen bij kop flowen?
Ik snap wat je bedoelt, maar moet ik dan alles uit elkaar gaan halen ?
Met kop flowen bedoel ik de kop opspannen en vlakken, op een vlakbank, Ja wij hebben zelf een Tuningbedrijf voor auto motoren dus die spullen hebben we wel
|
|
Gang is alles, Remmen is voor de lafaard |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
18-5-2011 0:22 |
Posts: 9841 |
heheh, wel een tuningsbedrijf hebben maar op een forum vragen waardoor je power verliest?
wat zegt je bougie over de verbranding? Ziet dat er allemaal goed uit?
Kop vlakken geeft wat meer compressie en een andere squish...maar daardoor gaat ie niet geleidelijk vermogen verliezen denk ik.
Het moet iets zijn wat óf kapot aan het gaan is, of iets wat kán veranderen, zoals sproeierdoorlaat (door vuil) of ontstekingstijdstip (door lostrillen van de grondplaat)
Anders is het compressieverlies, langskoppakking of zuigerveren of keerring.
Als het trouwens een keerring is zou je het ook moeten zien aan de bougie, want dan loopt ie veel te arm.
Edit: ja je moet vind ik uit elkaar gaan halen totdat je weet waar het probleem zit. Moet je wel weten waar je naar moet kijken, want als je je hele blok uit elkaar hebt liggen en het blijkt in je bougie te zitten ben je aardig zuur Maar misschien is dat wel de enige manier om het te leren.
Dingen uitsluiten en beredeneren...zo hoort het
Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 18-5-2011 om 0:23 uur.
|
|
Too cool for school! |
|
mtx-motard |
18-5-2011 0:26 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Josca51
[...]
Ik snap wat je bedoelt, maar moet ik dan alles uit elkaar gaan halen ?
Met kop flowen bedoel ik de kop opspannen en vlakken, op een vlakbank, Ja wij hebben zelf een Tuningbedrijf voor auto motoren dus die spullen hebben we wel
kun je beter je pa ff vragen wat er stuk is
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Josca51 |
18-5-2011 0:27 |
Posts: 22 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
heheh, wel een tuningsbedrijf hebben maar op een forum vragen waardoor je power verliest?
wat zegt je bougie over de verbranding? Ziet dat er allemaal goed uit?
Kop vlakken geeft wat meer compressie en een andere squish...maar daardoor gaat ie niet geleidelijk vermogen verliezen denk ik.
Het moet iets zijn wat óf kapot aan het gaan is, of iets wat kán veranderen, zoals sproeierdoorlaat (door vuil) of ontstekingstijdstip (door lostrillen van de grondplaat)
Anders is het compressieverlies, langskoppakking of zuigerveren of keerring.
Als het trouwens een keerring is zou je het ook moeten zien aan de bougie, want dan loopt ie veel te arm.
Edit: ja je moet vind ik uit elkaar gaan halen totdat je weet waar het probleem zit. Moet je wel weten waar je naar moet kijken, want als je je hele blok uit elkaar hebt liggen en het blijkt in je bougie te zitten ben je aardig zuur Maar misschien is dat wel de enige manier om het te leren.
Dingen uitsluiten en beredeneren...zo hoort het
Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 18-5-2011 om 0:23 uur.
Ja lol ik snap wat je bedoelt, we hebben vandaag van 3 uur tot 12 uur lopen zoeken, de volgende dingen uit elkaar gehad, gecontroleerd en schoongemaakt:
Caberateur
Cylinder
Kickstartblok
Uitlaat
Ik zou het verder ook niet meer weten de speling van de kontaktpuntjes is nog precies hetzelfde als gister toen ik 2.4 kW had, heb enige wat ik dan nou zou moeten doen is het blok uit elkaar halen, maar zou niet weten hoe daar iets aan moet mankeren en de bougie ligt het btw niet aan hoor, heb al een nieuwe geprobeert :P
|
|
Gang is alles, Remmen is voor de lafaard |
|
Josca51 |
18-5-2011 0:29 |
Posts: 22 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]
kun je beter je pa ff vragen wat er stuk is
Hahah ja, ik heb hem samen met m'n pa uit elkaar gehaalt, hij weet het ook niet meer ondanks dat hij vroeger een kleine brommer garage had in de schuur :P
|
|
Gang is alles, Remmen is voor de lafaard |
|
StineZ |
18-5-2011 0:31 |
Posts: 571 |
Probeer is zonder luchtfilter ofzo. Is je uitlaat misschien te dicht ergens op iets rubber achtigs gekomen dat het dichtgesmolten is ofzo?
|
|
Turbokit |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
18-5-2011 0:33 |
Posts: 9841 |
hmm altijd naar als je het probleem niet kunt vinden :(
waardoor haalt ie trouwens maar die 0.6kw? waarschijnlijk omdat ie de toeren niet meer kan maken?
Hij loopt stationair slechter, maar dat kan nog eigenlijk alles betekenen.
Bij het demonteren ook geen gekke pakkingschades tegengekomen (waardoor ie valse lucht kon trekken ofzo?)
|
|
Too cool for school! |
|
Josca51 |
18-5-2011 0:38 |
Posts: 22 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
hmm altijd naar als je het probleem niet kunt vinden :(
waardoor haalt ie trouwens maar die 0.6kw? waarschijnlijk omdat ie de toeren niet meer kan maken?
Hij loopt stationair slechter, maar dat kan nog eigenlijk alles betekenen.
Bij het demonteren ook geen gekke pakkingschades tegengekomen (waardoor ie valse lucht kon trekken ofzo?)
Jup idd, hij maakt btw wel toeren, en de uitlaat was gisteren goed, maar vandaag niks meer, dus aan de lassen kan het niet gelegen hebben, Stationair liet hij goed voor 2 seconden ofzo, dan sloeg hij uit, dan statrte ik hem weer en stotterde hij soms een keer, ook als ik gas gaf was het hetzelfde verhaal, Heb hem getest zonder luchtfilter, hielp niks, grotere & Kleinere sproeier, hielp niks, nieuwe benzine, hielp niks, nieuwe bougie hielp niks, Ik snap der helemaal niks meer van. :P
Hoog in toeren ging hij weer lekker lopen en dat hield hij dan stationair weer 2 seconden vol.
Dit bericht is gewijzigd door Josca51 op 18-5-2011 om 0:39 uur.
|
|
Gang is alles, Remmen is voor de lafaard |
|
mtx-motard |
18-5-2011 0:40 |
Posts: 14947 |
ontstekingsspoel kapot?
zit zo'n zwart blokje op waarvan de bougie kabel af komt. misschien ligt het daar aan.
je benzine toevoer is het iig niet. die heb je uitvoerig getest.
zuiger niet verkeerd om gemonteerd?
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
18-5-2011 0:42 |
Posts: 9841 |
mss ontstekingsspoel dan.
ik heb vroeger met mijn puch ook allerlei vaag gezeik gehad, en na heel veel ontstekingsonderdelen vervangen was het opeens over heb nooit begrepen wat nou precies het probleem was.
Nou is het voor een puch gelukkig allemaal niet zo duur en ik neem aan dat de spoel ook wel door te meten is. Contactpunten zijn op het oog te controleren en met een rotte condensator zie je de vonken bij je contactpunten maar loopt ie nog wel, dus daar kom je ook gauw genoeg achter.
Vliegwiel er ook al afgehad? Misschien is je spie wel naar de tering en staat je vliegwiel (en dus je ontsteking) ruk.
|
|
Too cool for school! |
|
mtx-motard |
18-5-2011 0:45 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
mss ontstekingsspoel dan.
ik heb vroeger met mijn puch ook allerlei vaag gezeik gehad, en na heel veel ontstekingsonderdelen vervangen was het opeens over heb nooit begrepen wat nou precies het probleem was.
Nou is het voor een puch gelukkig allemaal niet zo duur en ik neem aan dat de spoel ook wel door te meten is. Contactpunten zijn op het oog te controleren en met een rotte condensator zie je de vonken bij je contactpunten maar loopt ie nog wel, dus daar kom je ook gauw genoeg achter.
Vliegwiel er ook al afgehad? Misschien is je spie wel naar de tering en staat je vliegwiel (en dus je ontsteking) ruk.
spie is slechts voor de juiste montage. de moer hoort het vliegwiel uiteindelijk te klemmen.
maar idd ik zou het bij de ontsteking zoeken. wat ik eens had was water in de bougie-dop. toen heb ik zo'n rode flexibelle rubberen gekocht. daarna was het over.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
18-5-2011 0:48 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]
spie is slechts voor de juiste montage. de moer hoort het vliegwiel uiteindelijk te klemmen.
maar idd ik zou het bij de ontsteking zoeken. wat ik eens had was water in de bougie-dop. toen heb ik zo'n rode flexibelle rubberen gekocht. daarna was het over.
Ik kan me best voorstellen dat de spie breekt en dat het vliegwiel zich verplaatst maar niet losloopt...
Ben het in de praktijk nog niet tegengekomen.
Maar rens heeft leuke ervaringen met dit soort dingen met zn bus.
|
|
Too cool for school! |
|
Dit topic is 3804 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|