Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda MTX SH 80 naar 50 snel?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 864 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64477 - Honda MTX SH 80 naar 50 snel?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3316 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtxsh80 17-5-2011 14:36 Print topicpost
Posts: 4
ik heb via marktplaats een MTX SH 80 cc watergekoeld gekocht, hij loopt gruwelijk hard, ik denk dat ik hem graag iets legaler wil maken en de top wil terugschroeven van 115 naar 75, zou ik een 50 cc van een nsr kunnen kopen en gebruiken? Zodat ik nog wel lekker rij (door de stad) maar de brommer niet meer gelijk kwijt ben bij aanhouding?

bij motoimport.nl staat een 50 cc watergekoeld cilinder te koop, ik neem aan dat ik daar ook nog een kop bij moet zoeken of is deze gelijk?

de cilinder:
http://www.motoimpor...-zonder-aanpassingen
 

st.nyksterdriver 17-5-2011 14:44 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtxsh80
ik heb via marktplaats een MTX SH 80 cc watergekoeld gekocht, hij loopt gruwelijk hard, ik denk dat ik hem graag iets legaler wil maken en de top wil terugschroeven van 115 naar 75, zou ik een 50 cc van een nsr kunnen kopen en gebruiken? Zodat ik nog wel lekker rij (door de stad) maar de brommer niet meer gelijk kwijt ben bij aanhouding?

bij motoimport.nl staat een 50 cc watergekoeld cilinder te koop, ik neem aan dat ik daar ook nog een kop bij moet zoeken of is deze gelijk?

de cilinder:
http://www.motoimpor...-zonder-aanpassingen

om er een 50 cc op te zetten zul je helaas een 50 cc blok moeten kopen
 
- Han - 17-5-2011 14:45 Print reply

Posts: 9667
nee dat is niet waar.

Die KRAD cilinder is er idd voor om er weer een 50cc van te maken. Een 50cc kop past ook gewoon over je tapeinden als eht goed is. Maja die zijn ook maar een paar tientejs maximaal.
 
<10.000 posts
Leen 17-5-2011 14:46 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

om er een 50 cc op te zetten zul je helaas een 50 cc blok moeten kopen



nee, die KRAD cilinders kan je op een 80 blok schroeven en dan heb je idd 50cc.
dus ook gewoon je 80cc kop erop... zuiger zit erbij zie ik dus dan ben je in 1 klap klaar.
 
Tobias Verhoef 17-5-2011 17:27 Print reply

Posts: 1832
Je kan ook gewoon een originele 80 kopen, dat loopt ong 80 en trekt leuk. Ik heb gehoord dat die KRAD cilinder echt niet vooruit te branden is, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb thuis zo'n KRAD cilinder die moet ik nog eens een keer uittesten.

Die cilinder is trouwens wel duurder geworden ik heb hem nog voor 50 gekocht

Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 17-5-2011 om 17:29 uur.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
dannny 17-5-2011 18:43 Print reply
Posts: 117
waarom koop je dan een 80 cc had dan eerst gevraagd hoe hard hij loopt?

en koop echt niks bij motoimport dikke oplichters daar
 
BartHonda 17-5-2011 19:19 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dannny
waarom koop je dan een 80 cc had dan eerst gevraagd hoe hard hij loopt?

en koop echt niks bij motoimport dikke oplichters daar

Ooh, ik heb er geen slechte ervaringen mee hoor? Ik hoor van iedereen dat het een slecht bedrijf is enzo. Ik vind het wel mee vallen. Alleen moet je indd wel goed kijken wat je mee krijgt. Toen ik een anderen achterbrug voor men NSR nodig had, zijn ze voor mij een half uur aan het zoeken geweest tussen een HEEEEEEL GROTE berg met achterbruggen zodat ik een hele mooie rechte had, zonder roest, waar zelfs nog de originelen sticker op zat waar op stond hoeveel druk dat er in de banden moest. En dat voor 25 euro! Ik ben er al best vaak geweest, en nog nooit problemen gehad.

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 17-5-2011 om 19:20 uur.
 
dannny 17-5-2011 19:23 Print reply
Posts: 117
maar het versturen is een drama met hun ze begrijpen niks en dan mail je ze dat ze het fout hebben gedaan reageren ze niet bel je ze en gaan ze je afbekken en de schuld in jou schoenen schuiven:S
 
grasmaaier89 17-5-2011 19:46 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dannny
maar het versturen is een drama met hun ze begrijpen niks en dan mail je ze dat ze het fout hebben gedaan reageren ze niet bel je ze en gaan ze je afbekken en de schuld in jou schoenen schuiven:S


Dat is het nadeel van bestellen he.. Je moet er maar mee leren leven.
Ik rij daar altijd naartoe voor onderdelen, heb ik er wel voor over.

Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 17-5-2011 om 20:11 uur.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Cas1029 17-5-2011 21:21 Print reply

Posts: 242
ik zou als ik jou was tandwiel verhouding aanpassen en gewoon houden wat je nu hebt dan trek je lekker hard en in de stad is dat wel leuk en daar kun je toch niet lang non stop rijden dus raak je ook niet in overtoeren
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtxsh80
ik heb via marktplaats een MTX SH 80 cc watergekoeld gekocht, hij loopt gruwelijk hard, ik denk dat ik hem graag iets legaler wil maken en de top wil terugschroeven van 115 naar 75, zou ik een 50 cc van een nsr kunnen kopen en gebruiken? Zodat ik nog wel lekker rij (door de stad) maar de brommer niet meer gelijk kwijt ben bij aanhouding?

bij motoimport.nl staat een 50 cc watergekoeld cilinder te koop, ik neem aan dat ik daar ook nog een kop bij moet zoeken of is deze gelijk?

de cilinder:
http://www.motoimpor...-zonder-aanpassingen


 
als het niet gaat zoals het moet. dan moet het maar zoals het gaat
Gerard1793 17-5-2011 21:25 Print reply

Posts: 4006
Wie zegt dat hij in de stad woont?
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Cas1029 17-5-2011 21:26 Print reply

Posts: 242
hij zegt dat hij door de stad rijd miss dat hij er niet woont maar dan nog je snapt wat ik bedoel
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
Wie zegt dat hij in de stad woont?


 
als het niet gaat zoals het moet. dan moet het maar zoals het gaat
mtxsh80 18-5-2011 9:34 Print reply
Posts: 4
bedankt voor de reacties,

ik kon voor relatief weinig deze brommer kopen, ik heb vroeger altijd een honda mt 50 snel gereden en dat ging super. Ik woon in centrum den haag en heb daarom laatst mijn BMW weg gedaan.

Ik wil met de brommer een mooie trip gaan maken langs de kust van frankrijk en spanje en laat dan natuurlijk die 80 lekker zitten.

Even tussendoor heb laatst puch maxi trip door frankrijk gemaakt, is echt aan te raden!(http://www.plankenkoorts.com/db/guestbook/origineel/61891_GJKap006_Die%20Moped%20Jugend.jpg)

Voor door de stad ben ik echter bang dat de wouten mijn brommer innemen als ze 79 cc op het blok zien staan. Met een 50 cc gebeurt er denk ik niet meer dan gewoon een boete? en ik hoef helemaal niet harder dan 75

Ik had al bedacht om de proma onderlangs te vervangen voor orginele uitlaat, nu maakt hij echt enorm veel herrie, wel leuk maar niet handig bij politie.

wat is jullie advies om minder snel de brum kwijt te zijn bij controle, gewoon een andere uitlaat kopen en misschien dat 79cc wegvuilen, eventueel een begrenzer?





 
Cas1029 18-5-2011 12:37 Print reply

Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtxsh80
bedankt voor de reacties,

ik kon voor relatief weinig deze brommer kopen, ik heb vroeger altijd een honda mt 50 snel gereden en dat ging super. Ik woon in centrum den haag en heb daarom laatst mijn BMW weg gedaan.

Ik wil met de brommer een mooie trip gaan maken langs de kust van frankrijk en spanje en laat dan natuurlijk die 80 lekker zitten.

Even tussendoor heb laatst puch maxi trip door frankrijk gemaakt, is echt aan te raden!(http://www.plankenkoorts.com/db/guestbook/origineel/61891_GJKap006_Die%20Moped%20Jugend.jpg)

Voor door de stad ben ik echter bang dat de wouten mijn brommer innemen als ze 79 cc op het blok zien staan. Met een 50 cc gebeurt er denk ik niet meer dan gewoon een boete? en ik hoef helemaal niet harder dan 75

Ik had al bedacht om de proma onderlangs te vervangen voor orginele uitlaat, nu maakt hij echt enorm veel herrie, wel leuk maar niet handig bij politie.

wat is jullie advies om minder snel de brum kwijt te zijn bij controle, gewoon een andere uitlaat kopen en misschien dat 79cc wegvuilen, eventueel een begrenzer?






79 weg vijlen dan kunnen ze het sowieso niet meer zien maar wel beetje netjes anders gaan wouten nog rare dingen denken enzo dus opletten :P

ja ik weet niet hoe wouten bij jullie zijn maar in den haag zijn er vast veel :P in de achterhoek niet veel last van dus ik zou me er niks van aantrekken :P maar in jou geval had ik dat bovenstaande gedaan
 
als het niet gaat zoals het moet. dan moet het maar zoals het gaat
mtxsh80 26-5-2011 13:48 Print reply
Posts: 4
Zo, heb de MTX eindelijk opgehaald en rijd geweldig, wel errug hard, die 50 cc moet er wel komen, weet iemand welke pakkingen ik voor de krad cilinder nodig heb en wat voor een uitlaat ik het beste kan kopen, er zit nu een proma onderlangs op die kneiterhard knetterd, dat mag wel iets beschaafder.

 

Dit topic is 3316 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved