Ik begrijp van begrenzer.nl dat onze TSX niet geschikt zou zijn voor zo'n euro-begrenzer, omdat de cdi niet regelbaar (te vervroegen) zou zijn en daarmee dus ongeschikt is voor deze goedkope truc. Ik zou hiervoor een Honda NT ontsteking moeten installeren; maar dat wordt me te gek.
Ik lees op dit forum in 2003 dat dit sommigen toch gewoon is gelukt. Ik vraag me dan af of dit gedaan is met de standaard bobine/cdi (in 1 stuk) waarbij vervolgens de euro-begrenzer (condensatoren) gewoon op de rood/zwarte draad aangesloten wordt met massaverbinding?
Ik heb een 70 cc kit met 16 mm mikuni carb en snelle uitlaat; plm 85 km/hr bij 9000 toeren; het model is TS50XK Bouwjaar 1985.
Ik heb het nu begrensd met een ring in de snelle uitlaat tot 70 km/hr, maar wil eigenlijk weer van die ring af met een 'slimme' begrenzer.
Ben benieuwd naar de oplossingen uit de 'oude doos'.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: ErwinWormgoor
Ik begrijp van begrenzer.nl dat onze TSX niet geschikt zou zijn voor zo'n euro-begrenzer, omdat de cdi niet regelbaar (te vervroegen) zou zijn en daarmee dus ongeschikt is voor deze goedkope truc. Ik zou hiervoor een Honda NT ontsteking moeten installeren; maar dat wordt me te gek.
Ik lees op dit forum in 2003 dat dit sommigen toch gewoon is gelukt. Ik vraag me dan af of dit gedaan is met de standaard bobine/cdi (in 1 stuk) waarbij vervolgens de euro-begrenzer (condensatoren) gewoon op de rood/zwarte draad aangesloten wordt met massaverbinding?
Ik heb een 70 cc kit met 16 mm mikuni carb en snelle uitlaat; plm 85 km/hr bij 9000 toeren; het model is TS50XK Bouwjaar 1985.
Ik heb het nu begrensd met een ring in de snelle uitlaat tot 70 km/hr, maar wil eigenlijk weer van die ring af met een 'slimme' begrenzer.
Ben benieuwd naar de oplossingen uit de 'oude doos'.
Groet Erwin
De faq die maerijn noemde is veruit het handigst (al zeg ik het zelf)..
als je nog vragen erover hebt kun je me er ook over inboxen.
Inmiddels alles afgerond met een mooie self made begrenzer voor m'n TSX 70 cc blokje. Goed verstopt en ook nog een nepperd ergens gemonteerd.
Gewoon een elco 1uF en een jackplug parallel aan de cdi/bobine c.f. allerlei verwijzingen op dit forum. Geen enkel gestotter en mooi begrensd rond de 6500 toeren bij wind mee.
Vreemd dat eurobegrenzer.nl dit maar steeds blijft ontkennen voor een TSX.