JB1 |
16-5-2011 14:34 |
Posts: 14881 |
Gewoon airsal zuiger erin stampeloeren, wat is het probleem?
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Leen |
16-5-2011 14:49 |
Posts: 26877 |
En hoe kom je tot de conclusie dat je verbrandingsruimte te klein is met een terugloper?
|
|
|
|
Ruben2311 |
16-5-2011 15:51 |
Posts: 1055 |
Een terugloop uitlaat verschilt niks van een normale expansieuitlaat hoor, alleen omdat hij anders te lang zou zijn loopt hij terug.
|
|
Half the strokes, double the power! |
|
appie_1988 |
16-5-2011 18:37 |
Posts: 322 |
Bij gewoone sigaar uitlaat wil je zo hoog mogelijke druk krijgen.
Om zo veel mogelijk vermogen te krijgen.
Dus kleine verbrandingskamer en hoge drukken is gunstig.
Maar door de expansie uitlaat wordt het mengsel weer opnieuw aangetrokken in de verbrandingskamer.
Dus is het dan gunstiger om een wat groter verbrandingskamer te hebben
en iet minder hoge druk zodat de uitlaat meer effect heeft.
En meer mengsel kan worden aangetrokken.
Dus meer vermogen.
Maar het lijkt me idd airsal zuiger halen, en dan koppakking er tussen om de druk wat te verlagen.
Dan maar iets minder. :S
|
|
|
|
Maup |
16-5-2011 23:26 |
Posts: 4353 |
snap geen kut van je theorie. "koppakking ertussenuit om de druk te verlagen." Leg die eens uit.
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
Heilige Antonius |
16-5-2011 23:30 |
Posts: 1202 |
koppakking ertussen staat er.
|
|
|
|
Maup |
16-5-2011 23:31 |
Posts: 4353 |
owja.
Nja, dan nog. Van die druk met je sigaar en terugloper enzo snap ik ook niet.
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
Leen |
16-5-2011 23:33 |
Posts: 26877 |
nee dat verhaal slaat weer als een lul op een drumstel...
|
|
|
|
Cas1029 |
17-5-2011 12:33 |
Posts: 242 |
hoe meer compressie hoe beter toch?? dus dan is een kleine verbrandings kamer toch juist beter ?
snap het niet helemaal :P
|
|
als het niet gaat zoals het moet. dan moet het maar zoals het gaat |
|
appie_1988 |
18-5-2011 17:40 |
Posts: 322 |
juisja.
Een zuiger van een 65cc airsal van een tomos heeft een lange schuinlopende kant. Dit omdat deze ontworpen is voor een 50cckop
Maar nu heb ik die 50cc kop afgedraaid op de vorm van de zuiger.
Met een brede squisrand en kleine verbrandingkamer.
(tot zo ver duidelijk)
Nu was mijn compressie erg hoog.
Een goede (met terugloop bedoelde ik expansie en geen sigaar uitlaat) uitlaat werkt als een soort turbo-compressor waardoor de cilindervulling veel hoger, hierdoor wordt de bandstof sterker aangezogen.
Dit is beter als je iets minder compressie hebt
Dan werkt de uitlaat beter in de hogere toeren. doordat hij het mensel makkelijker kan aanzuigen. in de goter verbrandiskamer
Dus als ik dan een normale zuiger zou hebben met een opmaat kop.
Dan heb ik iets minder compressie gotere verbrandiskamer.
Terwijl ik de zelfde spuisafstand kan houden.
Dit bericht is gewijzigd door appie_1988 op 18-5-2011 om 17:40 uur.
|
|
|
|
appie_1988 |
18-5-2011 17:43 |
Posts: 322 |
Het liefst had ik gehoord dat iemand zij van>
ja je moet die en die zuiger nemen (misschien nog wel de volgde maat)
|
|
|
|
Leen |
18-5-2011 17:45 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: appie_1988
juisja.
Een zuiger van een 65cc airsal van een tomos heeft een lange schuinlopende kant. Dit omdat deze ontworpen is voor een 50cckop
Maar nu heb ik die 50cc kop afgedraaid op de vorm van de zuiger.
Met een brede squisrand en kleine verbrandingkamer.
(tot zo ver duidelijk)
Nu was mijn compressie erg hoog.
Een goede (met terugloop bedoelde ik expansie en geen sigaar uitlaat) uitlaat werkt als een soort turbo-compressor waardoor de cilindervulling veel hoger, hierdoor wordt de bandstof sterker aangezogen.
Dit is beter als je iets minder compressie hebt
Dan werkt de uitlaat beter in de hogere toeren. doordat hij het mensel makkelijker kan aanzuigen. in de goter verbrandiskamer
Dus als ik dan een normale zuiger zou hebben met een opmaat kop.
Dan heb ik iets minder compressie gotere verbrandiskamer.
Terwijl ik de zelfde spuisafstand kan houden.
Dit bericht is gewijzigd door appie_1988 op 18-5-2011 om 17:40 uur.
nee, je verhaal klopt alsnog van geen kant.
ga je eerst maar eens een beetje verdiepen in de werking van een 2takt.
|
|
|
|
appie_1988 |
19-5-2011 0:23 |
Posts: 322 |
Een erg hoge compressie en een kleine verbrandingskamer zorgt er voor dat je expansie uitlaat minder goed zijn werk kan doen.
En daardoor zou je bij een iets lagere compressie en groter verbrandkamer iets meer vermogen uit kunnen halen.
Feit
Ik heb dit zelf ook getest bij mijn NSR.
Eerst had ik een 50cc kop uitgedraaid met een verbrandingskamer opp van 30% van gehele kop.
Daarna een 80cc kop uitgedraaid met 60% opp van de gehele kop.
Hierdoor had ik in mij powerband iets meer kracht
Terwijl ik met die 50 kop onderin meer kracht had.
De aquis afstand was vrijwel hetzelfde.
|
|
|
|
Robin 1993 |
19-5-2011 20:26 |
Posts: 1234 |
gewoon airsal zuigertje erin doen, of anders een polini zuiger. Heb ik ook en gaat als de brandweer.
|
|
!!2 takt!! |
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
19-5-2011 20:31 |
Posts: 1558 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: appie_1988
Een erg hoge compressie en een kleine verbrandingskamer zorgt er voor dat je expansie uitlaat minder goed zijn werk kan doen.
En daardoor zou je bij een iets lagere compressie en groter verbrandkamer iets meer vermogen uit kunnen halen.
Feit
Ik heb dit zelf ook getest bij mijn NSR.
Eerst had ik een 50cc kop uitgedraaid met een verbrandingskamer opp van 30% van gehele kop.
Daarna een 80cc kop uitgedraaid met 60% opp van de gehele kop.
Hierdoor had ik in mij powerband iets meer kracht
Terwijl ik met die 50 kop onderin meer kracht had.
De aquis afstand was vrijwel hetzelfde.
dus een sigaar heeft geen expansie werking?
|
|
I Can Play With Madness |
|