Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tomos aisal wat voor zuiger ter vervanging.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1111 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64472 - tomos aisal wat voor zuiger ter ver...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2835 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

appie_1988 16-5-2011 0:20 Print topicpost

Posts: 322
Hoi,

mijn tomos
65cc aisal.
16/16 dellotro
17mm spuitstuk
technie gas terugloop.

Ik heb al een 44mm kop.
De airsal zuiger heeft een rare vorm. (omdat deze voor een 50 kop gemaakt is)
Is dit gewoon niet optimaal.
Dit heb ik een beetje beter gemaakt. door deze kop wel verder uit te draaien naar de vorm van de zuiger.
maar nu is die verbrandingskamer aan de kleine kant.
En vooral met de terugloop die ik er onder heb hangen.

Een goede oplossing zou zijn een normale zuiger.
Met een goede kop.

Dmp is geen kwaliteit. Maar ik ging er wel vanuit dat deze goed in airsal cilinder zou passen.
Weet iemand anders misschien een zuiger die goed past?
Dan kan ik altijd daar nog een kop op afdraaien.

Of zit er zit er niet veel anders op dan een airsail zuiger te kopen?
Want hij moet wel de zelfde afmeting zijn i.v.m de poorten
 

JB1 16-5-2011 14:34 Print reply

Posts: 14881
Gewoon airsal zuiger erin stampeloeren, wat is het probleem?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Leen 16-5-2011 14:49 Print reply

Posts: 26877
En hoe kom je tot de conclusie dat je verbrandingsruimte te klein is met een terugloper?
 
Ruben2311 16-5-2011 15:51 Print reply

Posts: 1055
Een terugloop uitlaat verschilt niks van een normale expansieuitlaat hoor, alleen omdat hij anders te lang zou zijn loopt hij terug.
 
Half the strokes, double the power!
appie_1988 16-5-2011 18:37 Print reply

Posts: 322
Bij gewoone sigaar uitlaat wil je zo hoog mogelijke druk krijgen.
Om zo veel mogelijk vermogen te krijgen.
Dus kleine verbrandingskamer en hoge drukken is gunstig.

Maar door de expansie uitlaat wordt het mengsel weer opnieuw aangetrokken in de verbrandingskamer.
Dus is het dan gunstiger om een wat groter verbrandingskamer te hebben
en iet minder hoge druk zodat de uitlaat meer effect heeft.
En meer mengsel kan worden aangetrokken.
Dus meer vermogen.

Maar het lijkt me idd airsal zuiger halen, en dan koppakking er tussen om de druk wat te verlagen.
Dan maar iets minder. :S
 
Maup 16-5-2011 23:26 Print reply

Posts: 4353
snap geen kut van je theorie. "koppakking ertussenuit om de druk te verlagen." Leg die eens uit.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Heilige Antonius 16-5-2011 23:30 Print reply

Posts: 1202
koppakking ertussen staat er.
 
Maup 16-5-2011 23:31 Print reply

Posts: 4353
owja.
Nja, dan nog. Van die druk met je sigaar en terugloper enzo snap ik ook niet.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Leen 16-5-2011 23:33 Print reply

Posts: 26877
nee dat verhaal slaat weer als een lul op een drumstel...
 
Cas1029 17-5-2011 12:33 Print reply

Posts: 242
hoe meer compressie hoe beter toch?? dus dan is een kleine verbrandings kamer toch juist beter ?

snap het niet helemaal :P
 
als het niet gaat zoals het moet. dan moet het maar zoals het gaat
appie_1988 18-5-2011 17:40 Print reply

Posts: 322
juisja.

Een zuiger van een 65cc airsal van een tomos heeft een lange schuinlopende kant. Dit omdat deze ontworpen is voor een 50cckop
Maar nu heb ik die 50cc kop afgedraaid op de vorm van de zuiger.
Met een brede squisrand en kleine verbrandingkamer.
(tot zo ver duidelijk)

Nu was mijn compressie erg hoog.

Een goede (met terugloop bedoelde ik expansie en geen sigaar uitlaat) uitlaat werkt als een soort turbo-compressor waardoor de cilindervulling veel hoger, hierdoor wordt de bandstof sterker aangezogen.

Dit is beter als je iets minder compressie hebt
Dan werkt de uitlaat beter in de hogere toeren. doordat hij het mensel makkelijker kan aanzuigen. in de goter verbrandiskamer

Dus als ik dan een normale zuiger zou hebben met een opmaat kop.
Dan heb ik iets minder compressie gotere verbrandiskamer.
Terwijl ik de zelfde spuisafstand kan houden.


Dit bericht is gewijzigd door appie_1988 op 18-5-2011 om 17:40 uur.
 
appie_1988 18-5-2011 17:43 Print reply

Posts: 322
Het liefst had ik gehoord dat iemand zij van>
ja je moet die en die zuiger nemen (misschien nog wel de volgde maat)
 
Leen 18-5-2011 17:45 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: appie_1988
juisja.

Een zuiger van een 65cc airsal van een tomos heeft een lange schuinlopende kant. Dit omdat deze ontworpen is voor een 50cckop
Maar nu heb ik die 50cc kop afgedraaid op de vorm van de zuiger.
Met een brede squisrand en kleine verbrandingkamer.
(tot zo ver duidelijk)

Nu was mijn compressie erg hoog.

Een goede (met terugloop bedoelde ik expansie en geen sigaar uitlaat) uitlaat werkt als een soort turbo-compressor waardoor de cilindervulling veel hoger, hierdoor wordt de bandstof sterker aangezogen.

Dit is beter als je iets minder compressie hebt
Dan werkt de uitlaat beter in de hogere toeren. doordat hij het mensel makkelijker kan aanzuigen. in de goter verbrandiskamer

Dus als ik dan een normale zuiger zou hebben met een opmaat kop.
Dan heb ik iets minder compressie gotere verbrandiskamer.
Terwijl ik de zelfde spuisafstand kan houden.


Dit bericht is gewijzigd door appie_1988 op 18-5-2011 om 17:40 uur.



nee, je verhaal klopt alsnog van geen kant.
ga je eerst maar eens een beetje verdiepen in de werking van een 2takt.
 
appie_1988 19-5-2011 0:23 Print reply

Posts: 322
Een erg hoge compressie en een kleine verbrandingskamer zorgt er voor dat je expansie uitlaat minder goed zijn werk kan doen.

En daardoor zou je bij een iets lagere compressie en groter verbrandkamer iets meer vermogen uit kunnen halen.
Feit

Ik heb dit zelf ook getest bij mijn NSR.
Eerst had ik een 50cc kop uitgedraaid met een verbrandingskamer opp van 30% van gehele kop.
Daarna een 80cc kop uitgedraaid met 60% opp van de gehele kop.

Hierdoor had ik in mij powerband iets meer kracht
Terwijl ik met die 50 kop onderin meer kracht had.
De aquis afstand was vrijwel hetzelfde.




 
Robin 1993 19-5-2011 20:26 Print reply

Posts: 1234
gewoon airsal zuigertje erin doen, of anders een polini zuiger. Heb ik ook en gaat als de brandweer.
 
!!2 takt!!
RikDT50MX - Nieuws Poster 19-5-2011 20:31 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: appie_1988
Een erg hoge compressie en een kleine verbrandingskamer zorgt er voor dat je expansie uitlaat minder goed zijn werk kan doen.

En daardoor zou je bij een iets lagere compressie en groter verbrandkamer iets meer vermogen uit kunnen halen.
Feit

Ik heb dit zelf ook getest bij mijn NSR.
Eerst had ik een 50cc kop uitgedraaid met een verbrandingskamer opp van 30% van gehele kop.
Daarna een 80cc kop uitgedraaid met 60% opp van de gehele kop.

Hierdoor had ik in mij powerband iets meer kracht
Terwijl ik met die 50 kop onderin meer kracht had.
De aquis afstand was vrijwel hetzelfde.





dus een sigaar heeft geen expansie werking?
 
I Can Play With Madness

Dit topic is 2835 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved