Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #64462 - CPI sm - nieuw blok problemen
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 8961 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
woutervdv |
14-5-2011 13:35 |
Posts: 6 |
Ik heb een CPI sm waarvan de versnellingsbak kapot was gegaan, ik heb toen besloten om er een andere AM6 blok onder te leggen van minarelli i.p.v. het namaak CPI blok
de carburateur en cilinder zijn niet vervangen, wel de ontsteking.
het probleem:
de brommer start zonder problemen, en loopt goed tot de 4000 toeren precies, elke keer als ik van 3900 toeren naar de 4000 ga begint de brommer te stotteren en behaalt hij maximaal de 5000 toeren, bij het vorige blok haalde ik de 10.000 toeren makkelijk
heel af en toe, compleet willekeurig, doet de brommer het beter, en stottert hij niet zo veel en dan kan ik zomaar de 7000 toeren halen, maar bij de eerste keer afremmen is dat dan wel weer voorbij.
het ligt niet aan de hoeveelheid benzine volgens mij omdat de bougie gewoon een donkere koffie kleur heeft. Ik heb ook ff gereden zonder luchtfilter: geen verschil. iemand zei tegen mij dat het kan liggen aan de ontsteking, maar ik zou niet weten wat ik dan meot veranderen
Dit bericht is gewijzigd door woutervdv op 14-5-2011 om 13:41 uur.
Dit bericht is gewijzigd door woutervdv op 14-5-2011 om 14:04 uur.
|
|
|
|
ktm 4 ever |
14-5-2011 14:18 |
Posts: 379 |
Hoelang rijd je er mee? Voordat je stopt.
Als die warm is stotterd die dan nog steeds?
Gr.
|
|
|
|
Heilige Antonius |
14-5-2011 19:20 |
Posts: 1202 |
choke eraf?
klinkt voor mij als een te rijk mengsel
|
|
|
|
JB1 |
14-5-2011 19:29 |
Posts: 14881 |
Heb je alle onderdelen ook vervangen?
Onsteking dus ook compleet AM6?
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Marcooow |
14-5-2011 20:41 |
Posts: 5713 |
kan je een foto maken van de bougie?
|
|
faster than a bullet! |
|
RD50mx |
14-5-2011 21:58 |
Posts: 353 |
kan het zijn dat de zuiger door de nieuwe cilinder de poorten niet goed laten openen en sluiten?
|
|
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos |
|
woutervdv |
14-5-2011 22:38 |
Posts: 6 |
@ ktm 4 ever
ik heb er ritjes op gemaakt van 13 kilometer, constant stotterend
@ antonius
mijn brommer heeft geen choke :S
@ JB1
er zat een imitatie am6 blok op, ik heb ontsteking, koppeling, versnellingsbak, krukas, elec starter, vervangen.
de originele onderdelen zijn
zuiger, cilinderkop,
@ rd50mx
de cilinderkop+ zuiger zijn volgens mij de standaard am6 maten...
bedankt voor de vele snelle antwoorden
er zit een maatje 90 sproeier in heb ik net naar gekeken, de carb is super schoon van binnen, maar ik ga denk ik maar proberen om 5 maatjes grotere sproeier te pakken en 5 maatjes kleiner, ff kijken of het helpt.
Dit bericht is gewijzigd door woutervdv op 14-5-2011 om 22:43 uur.
|
|
|
|
JB1 |
14-5-2011 22:52 |
Posts: 14881 |
Heb je ook de CDI en bobine van het originele AM6 blok overgezet?
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
woutervdv |
15-5-2011 12:31 |
Posts: 6 |
nee, moet dat?
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
15-5-2011 12:38 |
Posts: 9841 |
zo te zien loont het wel om die cheape chinese shit te kopen.
|
|
Too cool for school! |
|
antonhonda |
15-5-2011 12:41 |
Posts: 3616 |
als ik jou was zou ik gewoon echt alles am6 maken
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
woutervdv |
16-5-2011 10:43 |
Posts: 6 |
ok ik heb geprobeerd sproeier te veranderen, maar er verandert echt niks.
bij de winkel zeiden ze dat het waarschijnlijk ligt aan mijn minarelli onsteking- CPI CDI combinatie.
dus ik heb mijn oude ontsteking en oude vliegwiel gepakt van CPI, erop gezet, maaarrrrr
de onsteking geeft stroom (heb ik gemeten)
de bobine krijgt geen stroom (ook gemeten)
dus ergens vindt er geen stroom overdracht plaats of iets dergelijks, terwijl het gewoon goed ging met de minarelli ontsteking
|
|
|
|
JB1 |
16-5-2011 11:03 |
Posts: 14881 |
Zet dat AM6 vliegwiel en spoelen er op. Dan ook een AM6 bobine en CDI monteren, en dan moet hij het al doen.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
woutervdv |
24-5-2011 17:07 |
Posts: 6 |
het heeft enige tijd geduurd maar mijn mijn AM6 CDI/bobine is binnen. De brommer heeft een losse CDI en losse bobine,
heeft iemand enige ervaring met deze brommers? en een nieuwe CDI monteren, want mij lukt het niet om er een vonk vanaf te krijgen,
mijn ontsteking geeft een rode, witte, gele en groene draad.
mijn nieuwe cdi vraagt een groene, rode en witte draad,
daarbij een draad om te stoppen (draad naar contactslot?)
en er komt een groene draad uit, ik denk dat dit aarde is
moet ik die 3 draden van ontsteking direct aansluiten op CDI/bobine, wat moet ik met de gele doen? en is de draad uit mijn CDI een aarde draad?,
de CDI/bobine is van ducati (32399010)
|
|
|
|
BenjaminDG |
24-5-2011 18:13 |
Posts: 4605 |
Had je niet beter van in het begin die chinese bucht eruit gegooid en een degelijk blok gehaald?
Of gewoon een degelijke brommer?
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Maup |
24-5-2011 20:48 |
Posts: 4353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: woutervdv
het heeft enige tijd geduurd maar mijn mijn AM6 CDI/bobine is binnen. De brommer heeft een losse CDI en losse bobine,
heeft iemand enige ervaring met deze brommers? en een nieuwe CDI monteren, want mij lukt het niet om er een vonk vanaf te krijgen,
mijn ontsteking geeft een rode, witte, gele en groene draad.
mijn nieuwe cdi vraagt een groene, rode en witte draad,
daarbij een draad om te stoppen (draad naar contactslot?)
en er komt een groene draad uit, ik denk dat dit aarde is
moet ik die 3 draden van ontsteking direct aansluiten op CDI/bobine, wat moet ik met de gele doen? en is de draad uit mijn CDI een aarde draad?,
de CDI/bobine is van ducati (32399010)
Laat die draad om hem te stoppen voorlopig maar ff los. (zorg wel dat hij niet tegen je frame komt)
Verder is die gele van je lichtspoel en moet je dus op je spanningsregelaar aansluiten. Die is ook niet nodig voor de vonk dus laat die voorlopig ook maar ff los hangen.
Rode, witte en groene draad moet je aan de juiste stekkers van de cdi doen.
Groene draad uit de cdi (niet diegene uit je ontsteking!)aan je frame maken voor massa.
Dit bericht is gewijzigd door Maup op 24-5-2011 om 20:49 uur.
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
Dit topic is 8961 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|