Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - CPI sm - nieuw blok problemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 905 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64462 - CPI sm - nieuw blok problemen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 8961 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

woutervdv 14-5-2011 13:35 Print topicpost
Posts: 6
Ik heb een CPI sm waarvan de versnellingsbak kapot was gegaan, ik heb toen besloten om er een andere AM6 blok onder te leggen van minarelli i.p.v. het namaak CPI blok

de carburateur en cilinder zijn niet vervangen, wel de ontsteking.

het probleem:

de brommer start zonder problemen, en loopt goed tot de 4000 toeren precies, elke keer als ik van 3900 toeren naar de 4000 ga begint de brommer te stotteren en behaalt hij maximaal de 5000 toeren, bij het vorige blok haalde ik de 10.000 toeren makkelijk

heel af en toe, compleet willekeurig, doet de brommer het beter, en stottert hij niet zo veel en dan kan ik zomaar de 7000 toeren halen, maar bij de eerste keer afremmen is dat dan wel weer voorbij.

het ligt niet aan de hoeveelheid benzine volgens mij omdat de bougie gewoon een donkere koffie kleur heeft. Ik heb ook ff gereden zonder luchtfilter: geen verschil. iemand zei tegen mij dat het kan liggen aan de ontsteking, maar ik zou niet weten wat ik dan meot veranderen

Dit bericht is gewijzigd door woutervdv op 14-5-2011 om 13:41 uur.

Dit bericht is gewijzigd door woutervdv op 14-5-2011 om 14:04 uur.
 

ktm 4 ever 14-5-2011 14:18 Print reply
Posts: 379
Hoelang rijd je er mee? Voordat je stopt.
Als die warm is stotterd die dan nog steeds?
Gr.
 
Heilige Antonius 14-5-2011 19:20 Print reply

Posts: 1202
choke eraf?
klinkt voor mij als een te rijk mengsel
 
JB1 14-5-2011 19:29 Print reply

Posts: 14881
Heb je alle onderdelen ook vervangen?

Onsteking dus ook compleet AM6?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Marcooow 14-5-2011 20:41 Print reply

Posts: 5713
kan je een foto maken van de bougie?
 
faster than a bullet!
RD50mx 14-5-2011 21:58 Print reply
Posts: 353
kan het zijn dat de zuiger door de nieuwe cilinder de poorten niet goed laten openen en sluiten?
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
woutervdv 14-5-2011 22:38 Print reply
Posts: 6
@ ktm 4 ever

ik heb er ritjes op gemaakt van 13 kilometer, constant stotterend

@ antonius

mijn brommer heeft geen choke :S

@ JB1

er zat een imitatie am6 blok op, ik heb ontsteking, koppeling, versnellingsbak, krukas, elec starter, vervangen.

de originele onderdelen zijn
zuiger, cilinderkop,

@ rd50mx

de cilinderkop+ zuiger zijn volgens mij de standaard am6 maten...

bedankt voor de vele snelle antwoorden

er zit een maatje 90 sproeier in heb ik net naar gekeken, de carb is super schoon van binnen, maar ik ga denk ik maar proberen om 5 maatjes grotere sproeier te pakken en 5 maatjes kleiner, ff kijken of het helpt.

Dit bericht is gewijzigd door woutervdv op 14-5-2011 om 22:43 uur.
 
JB1 14-5-2011 22:52 Print reply

Posts: 14881
Heb je ook de CDI en bobine van het originele AM6 blok overgezet?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
woutervdv 15-5-2011 12:31 Print reply
Posts: 6
nee, moet dat?
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 15-5-2011 12:38 Print reply

Posts: 9841
zo te zien loont het wel om die cheape chinese shit te kopen.

 
Too cool for school!
antonhonda 15-5-2011 12:41 Print reply

Posts: 3616
als ik jou was zou ik gewoon echt alles am6 maken
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
woutervdv 16-5-2011 10:43 Print reply
Posts: 6
ok ik heb geprobeerd sproeier te veranderen, maar er verandert echt niks.
bij de winkel zeiden ze dat het waarschijnlijk ligt aan mijn minarelli onsteking- CPI CDI combinatie.

dus ik heb mijn oude ontsteking en oude vliegwiel gepakt van CPI, erop gezet, maaarrrrr

de onsteking geeft stroom (heb ik gemeten)
de bobine krijgt geen stroom (ook gemeten)

dus ergens vindt er geen stroom overdracht plaats of iets dergelijks, terwijl het gewoon goed ging met de minarelli ontsteking
 
JB1 16-5-2011 11:03 Print reply

Posts: 14881
Zet dat AM6 vliegwiel en spoelen er op. Dan ook een AM6 bobine en CDI monteren, en dan moet hij het al doen.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
woutervdv 24-5-2011 17:07 Print reply
Posts: 6
het heeft enige tijd geduurd maar mijn mijn AM6 CDI/bobine is binnen. De brommer heeft een losse CDI en losse bobine,

heeft iemand enige ervaring met deze brommers? en een nieuwe CDI monteren, want mij lukt het niet om er een vonk vanaf te krijgen,

mijn ontsteking geeft een rode, witte, gele en groene draad.

mijn nieuwe cdi vraagt een groene, rode en witte draad,
daarbij een draad om te stoppen (draad naar contactslot?)
en er komt een groene draad uit, ik denk dat dit aarde is

moet ik die 3 draden van ontsteking direct aansluiten op CDI/bobine, wat moet ik met de gele doen? en is de draad uit mijn CDI een aarde draad?,

de CDI/bobine is van ducati (32399010)
 
BenjaminDG 24-5-2011 18:13 Print reply

Posts: 4605
Had je niet beter van in het begin die chinese bucht eruit gegooid en een degelijk blok gehaald?

Of gewoon een degelijke brommer?
 
Vlaanderen vrij!
Maup 24-5-2011 20:48 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: woutervdv
het heeft enige tijd geduurd maar mijn mijn AM6 CDI/bobine is binnen. De brommer heeft een losse CDI en losse bobine,

heeft iemand enige ervaring met deze brommers? en een nieuwe CDI monteren, want mij lukt het niet om er een vonk vanaf te krijgen,

mijn ontsteking geeft een rode, witte, gele en groene draad.

mijn nieuwe cdi vraagt een groene, rode en witte draad,
daarbij een draad om te stoppen (draad naar contactslot?)
en er komt een groene draad uit, ik denk dat dit aarde is

moet ik die 3 draden van ontsteking direct aansluiten op CDI/bobine, wat moet ik met de gele doen? en is de draad uit mijn CDI een aarde draad?,

de CDI/bobine is van ducati (32399010)

Laat die draad om hem te stoppen voorlopig maar ff los. (zorg wel dat hij niet tegen je frame komt)

Verder is die gele van je lichtspoel en moet je dus op je spanningsregelaar aansluiten. Die is ook niet nodig voor de vonk dus laat die voorlopig ook maar ff los hangen.

Rode, witte en groene draad moet je aan de juiste stekkers van de cdi doen.
Groene draad uit de cdi (niet diegene uit je ontsteking!)aan je frame maken voor massa.

Dit bericht is gewijzigd door Maup op 24-5-2011 om 20:49 uur.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Dit topic is 8961 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved