Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Startmotor probleem aprillia sr50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1122 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #64446 - Startmotor probleem aprillia sr50
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 6376 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mbx-genieter 12-5-2011 0:34 Print topicpost
Posts: 758
Heb hier een aprillia sr50 staan die ruim 2jaar heeft stilgestaan en met een lekke koppakking hierdoor is de zuiger vast gaan zitten in de cilinder.
Dit probleem is al opgelost doormiddel van een nieuwe cilinder met zuiger te hebben gemonteerd.
Starten met de kickstarter is 1trap en draaien.
Het probleem zit hem in de elektrische starter de wil met geen mogelijkheid gaan draaien en het is al een nieuwe starter.
Ik krijg op de stekker bij de startmotor stroom ongeveer 14,5volt en 3,5ampere gemeten.
De start relais klikt gewoon en geeft zijn stroom ook door.
Heb alles al 3 keer doorgemeten maar ik kom er niet uit zet ik vanaf de accu rechtstreeks stroom op de startmotor dan draait die wel.
Dus heb alle bedrading die met de startmotor werkt al meerder keren doorgemeten.
Wie heeft er een idee wat dit kan zijn???
 

clutch 12-5-2011 1:21 Print reply

Posts: 993
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Heb hier een aprillia sr50 staan die ruim 2jaar heeft stilgestaan en met een lekke koppakking hierdoor is de zuiger vast gaan zitten in de cilinder.
Dit probleem is al opgelost doormiddel van een nieuwe cilinder met zuiger te hebben gemonteerd.
Starten met de kickstarter is 1trap en draaien.
Het probleem zit hem in de elektrische starter de wil met geen mogelijkheid gaan draaien en het is al een nieuwe starter.
Ik krijg op de stekker bij de startmotor stroom ongeveer 14,5volt en 3,5ampere gemeten.
De start relais klikt gewoon en geeft zijn stroom ook door.
Heb alles al 3 keer doorgemeten maar ik kom er niet uit zet ik vanaf de accu rechtstreeks stroom op de startmotor dan draait die wel.
Dus heb alle bedrading die met de startmotor werkt al meerder keren doorgemeten.
Wie heeft er een idee wat dit kan zijn???


+ en - omgedraaid???

raar verhaal.
 
A sucking chest wound is Nature's way of telling you to slow down.
XDr4g0nX 12-5-2011 10:22 Print reply

Posts: 3526
Klinkt als ergens een kabelbreuk in de bedrading vanaf je schakelaar naar je relais toe, probeer dat eens door te meten.
Want als je startmotor het doet als hij direct op je accu is aangesloten dan is die nog goed, en als je het relais hoort klikken en je hebt gemeten dat er genoeg stroom doorheen komt is dat het ook niet.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: clutch
[...]
+ en - omgedraaid???

raar verhaal.

Idd een raar verhaal wat jij nu ophangt, een relais maakt gebruik van electromagnetisme om zich te schakelen. En een electromagneet maakt het niks uit of het nou stroom van de ene kant binnen krijgt of vanaf de andere.

Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 12-5-2011 om 10:24 uur.
 
Signature: [==||========] 20% complete
clutch 12-5-2011 11:21 Print reply

Posts: 993
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Klinkt als ergens een kabelbreuk in de bedrading vanaf je schakelaar naar je relais toe, probeer dat eens door te meten.
Want als je startmotor het doet als hij direct op je accu is aangesloten dan is die nog goed, en als je het relais hoort klikken en je hebt gemeten dat er genoeg stroom doorheen komt is dat het ook niet.
[...]

Idd een raar verhaal wat jij nu ophangt, een relais maakt gebruik van electromagnetisme om zich te schakelen. En een electromagneet maakt het niks uit of het nou stroom van de ene kant binnen krijgt of vanaf de andere.

Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 12-5-2011 om 10:24 uur.


lees jij eerst eens goed. zijn relais doet het gewoon, dus daar zal ik het niet over hebben. ik heb het over de stroomtoevoer richting zijn startmotor. en naar mijn weten maakt dat wel degelijk uit dan.
was het niet zo dat als je plus en min omdraait hij de andere kant wil opdraaien ofzo?


Dit bericht is gewijzigd door clutch op 12-5-2011 om 11:24 uur.
 
A sucking chest wound is Nature's way of telling you to slow down.
XDr4g0nX 12-5-2011 12:01 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: clutch
[...]


lees jij eerst eens goed. zijn relais doet het gewoon, dus daar zal ik het niet over hebben. ik heb het over de stroomtoevoer richting zijn startmotor. en naar mijn weten maakt dat wel degelijk uit dan.
was het niet zo dat als je plus en min omdraait hij de andere kant wil opdraaien ofzo?


Dit bericht is gewijzigd door clutch op 12-5-2011 om 11:24 uur.

Waar heb jij het nou weer over?
Zoals ik al zei, ik denk dat hij een kabelbreuk heeft vanaf zijn schakelaar naar zijn relais, als zijn relais zelf het doet en zijn startmotor zelf het doet op de accu.

En als je de + en de - omdraaid op je startmotor dan doet hij gewoon niks, hij doet het alleen maar op 1 manier.

En waar ik het over had met het relais was een reactie op jouw + en - omgedraaid, als hij dat zou doen schakelt het relais nog steeds.
 
Signature: [==||========] 20% complete
mbx-genieter 12-5-2011 12:04 Print reply
Posts: 758
@ clutch

De startmotor kan maar op 1manier worden aan gesloten heeft 1 stekker de + aansluiting en de - zit bij het boutje van de startmotor dus dat is altijd goed en bij de accu kan het niet fout zijn rood is + en is gezekerd die niet kapot is.
Heb de schakeldraad ook doorgemeten op breuk o.i.d maar is goed ook omdat het relais schakeld.
Ga vanmiddag de draad die van het relais naar de startmotor gaat eens vervangen en de draad van de accu naar het relais doe ik ook want ik vermoed dat er daar toch ergens eens lekstroom is alhoewel ik geen verlies meet bij de startmotor (ps de startmotor is ook vernieuwd).
 
Rens 12-5-2011 13:43 Print reply

Posts: 6863
Kijk eens hoeveel volt je nog meet als je het relais van de startmotor hoort klikken.

Het kan zijn dat de spanning enorm inzakt door bijvoorbeeld een slechte accu. Dan gaat de starter ook niet draaien.


 
achter de maan is alles beter
mbx-genieter 12-5-2011 15:14 Print reply
Posts: 758
Okee ik heb het probleem gevonden het was een stekker probleem.
Zit tussen de startmotor en de bedrading een 2polige stekker (daar gaat de kabel door het frame heen) en deze stekker heeft ooit eens een keer sluiting gehad waardoor de het boeltje een beetje is gaan smelten en verbranden.
Ik heb de boel er tussenuit geknipt en weer doorverbonden (een amp met soldeertin erin verwerkt en verwarmt)krimpkous eromheen dat het waterdicht is en nog isolatie tape eromheen en nu is het drukken en starten dus het probleem is opgelost.
Bij de volgende keer alles eerst maar eens zeer goed gaan nalopen ook waar dus stekker verbindingen zijn want is weer gebleken dat daar de meeste storingen kunnen ontstaan.
Ik dank jullie voor het meedenken heb er zeker iets aan gehad.

Dit topic mag van mij gesloten worden.
 

Dit topic is 6376 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved