BartHonda |
11-5-2011 22:41 |
|
jr customs |
11-5-2011 22:41 |
Posts: 1057 |
niet, je kunt hem op een andere brommer zetten en kijken of hij het doet of voor 10 eu een nieuwe halen
|
|
|
|
Bolo |
11-5-2011 22:42 |
Posts: 234 |
oke ja ik heb geen andere v-clic staan of andere scooter waar een cdi in zit dus dat wordt niet te optie?
|
|
|
|
Floris-tsx |
11-5-2011 22:43 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bolo
oke ja ik heb geen andere v-clic staan of andere scooter waar een cdi in zit dus dat wordt niet te optie?
Nee dat denk ik niet dan he
Wat voor een probleem heb je ermee?
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
Bolo |
11-5-2011 22:46 |
Posts: 234 |
hij vonkt niet meer. de bougie heb ik al op een andere brommer getest daar vonkt die wel en als ik de bougiedop erafhaal en dan kick geeft die via de draad ook geen vonkje als ik die dicht bij de cilinder kop houdt. de bobine had ik al doorgemeten die is naar mijn weten gewoon goed geeft 3ohm aan als ik door de plus en de bougiekabel meet. dus leek mijn enige optie de cd. zekering is namelijk ook nog heel.
|
|
|
|
De Schout |
11-5-2011 22:47 |
Posts: 5327 |
je zou hem aan een wisselspanningsvoeding kunnen hangen, een sinusje erin sturen met een toongenerator en dan met een scoop het ingaande en uitgaande signaal bekijken. dan heb je een aardige indicatie of je cdi nog werkt.
als je al die spullen niet tot je beschikking hebt is uitwisselen toch de beste optie.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Floris-tsx |
11-5-2011 22:48 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bolo
hij vonkt niet meer. de bougie heb ik al op een andere brommer getest daar vonkt die wel en als ik de bougiedop erafhaal en dan kick geeft die via de draad ook geen vonkje als ik die dicht bij de cilinder kop houdt. de bobine had ik al doorgemeten die is naar mijn weten gewoon goed geeft 3ohm aan als ik door de plus en de bougiekabel meet. dus leek mijn enige optie de cd. zekering is namelijk ook nog heel.
Met de zekering zou het niks te maken mogen hebben.
Dan zou ik alles vanuit de ontsteking naar de bobine even checken op kabelbreuken.
Mocht dat allemaal niks uithalen dan mss idd gewoon een nieuwe cdi halen.
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
Bolo |
11-5-2011 22:49 |
Posts: 234 |
oke ja dan zal ik morgen eens op school kijken daar hebben we wel die spullen en anders ga ik maar even langs de brommer winkel voor een nieuwe cdi misschien kunnen die het wel voor mij door meten.
|
|
|
|
XDr4g0nX |
12-5-2011 10:42 |
Posts: 3526 |
Het uitproberen van je CDI hoeft niet alleen op een andere V-Clic te gebreuren hoor, dit kan op elke 4-takt scooter; Vivacity, Baotian, enz...
Er is vast wel iemand met een andere 4-takt in de buurt waar je hem ff in kan prikken.
Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 12-5-2011 om 10:42 uur.
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
Bolo |
12-5-2011 13:05 |
Posts: 234 |
Ja dat klopt dat weet ik,maar de brommertijd is hier een beetje voorbij dus dat is helaas geen optie. Zelf heb ik alleen nog een ciao dus daar kan ik hem ook niet op testen. Dus het makkelijkste zou zijn als ik deze net als de bobine gewoon even door meet. Want bij de brommerzaak zullen ze die ook niet testen.
|
|
|
|
shirioko |
12-5-2011 19:51 |
Posts: 2273 |
cdi kan je niet doormeten zonder speciale apparatuur of een andere scooter, je ontsteking wel, begin daar maar eens mee
cdi er af, multimeter op de stekker van je kabelboom en kijken of je pickup en laadspoel stroom geven
Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 12-5-2011 om 19:51 uur.
|
|
|
|
ikkejw |
12-5-2011 21:45 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bolo
de bobine had ik al doorgemeten die is naar mijn weten gewoon goed geeft 3ohm aan als ik door de plus en de bougiekabel meet.
tussen de primaire (plus) en secundaire (bougiekabel) spoel hoort helemaal geen verbinding te zijn
behalve als de bobine maar 1 massapunt heeft, dan zitten ze aan elkaar. maar dan zou je wel meer dan 3 ohm moeten meten.
van plus naar massa hoort zo weinig mogelijk weerstand te hebben, hooguit een paar ohm.
van bougiekabel naar massa een stuk meer, meestal iets rond 10K. verschilt per bobine, maar lager dan 5K ohm is waarschijnlijk stuk.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
12-5-2011 21:47 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
tussen de primaire (plus) en secundaire (bougiekabel) spoel hoort helemaal geen verbinding te zijn
behalve als de bobine maar 1 massapunt heeft, dan zitten ze aan elkaar. maar dan zou je wel meer dan 3 ohm moeten meten.
van plus naar massa hoort zo weinig mogelijk weerstand te hebben, hooguit een paar ohm.
van bougiekabel naar massa een stuk meer, meestal iets rond 10K. verschilt per bobine, maar lager dan 5K ohm is waarschijnlijk stuk.
naar mijn weten zijn de primaire en secundaire spoel altijd gezamenlijk geaard... dus staan ze in verbinding.
Maar verder klopt je verhaal prima volgens mij
|
|
Too cool for school! |
|
Bolo |
14-5-2011 14:51 |
Posts: 234 |
Klopt de bobine heeft maar 1 massa punt.
|
|
|
|