Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 4 takt op tijd zetten.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1198 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64437 - 4 takt op tijd zetten.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 20183 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rs Dude. 10-5-2011 22:45 Print topicpost

Posts: 1426
Beste lezers,

Ik heb een zo'n chinees 4 takt blokje liggen en ik krijg hem niet goed op tijd.
Ik durf niet te kicken voor dat het op tijd staat.

Hebben jullie een idee hoe dat moet. Want ik kan geen duidelijke markeringen vinden.
Zitten wel gaatjes in het nokkenas tandwieltje maar is dat voor de afstelling of niet?

Mvg,

Danny
 

Martijn II - Forum en Sales Moderator 10-5-2011 22:48 Print reply

Posts: 9841
Als je nauwkeurig bent kun je de zuiger in BDP zetten en dan zorgen dat de nokken beide maximaal van de tuimelaars afstaan.

Weet alleen niet of je dat makkelijk kunt zien

Zit even te denken...misschien kun je ook wel precies op de klepoverlap zetten.
Merktekens zijn wel handiger maar die chinese merktekens vertrouw ik toch niet.


 
Too cool for school!
Rs Dude. 10-5-2011 22:51 Print reply

Posts: 1426
Dat is een mooie tip
Bedankt!

Als iemand anders nog een tip heeft is altijd welkom

 
jr customs 11-5-2011 1:08 Print reply

Posts: 1057
tandwiel past mar op een manier op de as en als het vliegwiel op t staat tegenover een soort inkeping in het carter, bovenop moet het tendwiel met een ingeslagen punt op het bdp staan zegmaar dus dat de punt niet hoger komt in de richting van de cilinder, hier zit ook nog een soort inkeping waar hij tussen moet.
 
DarkSoul 11-5-2011 14:11 Print reply

Posts: 338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jr customs
tandwiel past mar op een manier op de as en als het vliegwiel op t staat tegenover een soort inkeping in het carter, bovenop moet het tendwiel met een ingeslagen punt op het bdp staan zegmaar dus dat de punt niet hoger komt in de richting van de cilinder, hier zit ook nog een soort inkeping waar hij tussen moet.



Ligt het aan mij, of is dit geen fatsoenlijke zin?

(Wacht op de stortvloed van commentaar wat ik zo over me heen krijg.)
 
Yesterday is yesterday. If we try to recapture it, we will only lose tomorrow.
clutch 11-5-2011 14:34 Print reply

Posts: 993
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DarkSoul
[...]



Ligt het aan mij, of is dit geen fatsoenlijke zin?

(Wacht op de stortvloed van commentaar wat ik zo over me heen krijg.)


nah...
 
A sucking chest wound is Nature's way of telling you to slow down.
Rs Dude. 11-5-2011 19:13 Print reply

Posts: 1426
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DarkSoul
[...]



Ligt het aan mij, of is dit geen fatsoenlijke zin?

(Wacht op de stortvloed van commentaar wat ik zo over me heen krijg.)


Ligt niet aan jou want ik snap er ook zeer weinig van..
 
jr customs 11-5-2011 19:35 Print reply

Posts: 1057
ik was ook niet helemaal helder toen ik het schreef...

Nog eens doen dan,
Op je vliegwiel staat op de rand een streepje waar T naast staat, deze zet je gelijk met het inkepinkje/uitsteeksel die boven in je carter zit.

Op het bovenste tandwiel, degene die op je nokkenas gaat, zit een ingeslagen punt, deze moet in de richting van de cilinder op het hoogste punt, hier zit ook een soort van inkeping of eigenlijk twee uitsteeksel waar hij tussen valt.
 
Rs Dude. 11-5-2011 21:33 Print reply

Posts: 1426
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jr customs
ik was ook niet helemaal helder toen ik het schreef...

Nog eens doen dan,
Op je vliegwiel staat op de rand een streepje waar T naast staat, deze zet je gelijk met het inkepinkje/uitsteeksel die boven in je carter zit.

Op het bovenste tandwiel, degene die op je nokkenas gaat, zit een ingeslagen punt, deze moet in de richting van de cilinder op het hoogste punt, hier zit ook een soort van inkeping of eigenlijk twee uitsteeksel waar hij tussen valt.


Bedankt voor de goede info
 
shirioko 12-5-2011 0:42 Print reply

Posts: 2273
net ook mijn bami op tijd gezet, mag er morgen weer af omdat de kleppen nog steeds lekken


wat ik het makkelijkst vind is de kop er af halen, omdat het anders zo'n gekut is met je distributieketting er af en er op krijgen door die ronde opening in je kop waar je tandwiel net doorheen past.

Je moet je distributieketting strak trekken, daar je nokkenas tandwiel in zetten en dan op tijd zetten (dus de T op het vliegwiel naar boven, en de stip op je tandwiel naar voren toe).

Daarna schuif je je nokkenastandwiel in je kop, met de ketting er nog omheen, en zet je de kop vast. Dan zet je je nokkenas tandwiel op je nokkenas.

Je zal waarschijnlijk niet gelijk goed zitten met de boutgaten, omdat ze op verschillende afstanden van elkaar staan, dus begin je aan je vliegwiel te draaien.

Zodra je nokkenas een van je kleppen probeert te openen, ondervindt hij weerstand en zal hij stoppen, terwijl je tandwiel over je nokkenas heen draait. blijf draaien tot alle 3 de boutgaten zichtbaar zijn, en vervolgens vastdraaien

En natuurlijk nog een rondje maken en kijken of hij echt goed op tijd staat
 
XDr4g0nX 12-5-2011 10:39 Print reply

Posts: 3526
http://www.hmk.nl/Do...leppen%20stellen.pdf

Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 12-5-2011 om 10:39 uur.
 
Signature: [==||========] 20% complete

Dit topic is 20183 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved