Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - gereviseerde TSX drinkt olie of kvs?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1154 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64427 - gereviseerde TSX drinkt olie of kvs...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1563 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

_3s_ 9-5-2011 19:13 Print topicpost

Posts: 899
Goede avond iedereen,

Ik zit met een beetje een vervelend probleem waar een van jullie misschien raad op weet.

Ik heb een paar weken geleden mijn blokje van mijn TSW (watergekoelde tsx) helemaal gereviseerd. Dus er zijn nieuwe krukaslagers en overal nieuwe keerringen in gekomen.

Wat me opviel toen het blokje in elkaar stond was dat de krukas niet erg soepel draaide, maar dit was bij mijn luchtgekoeld blok ook wel na het reviseren, dus ik heb er niet te lang bij stil gestaan.

Dus toen ik het blok in elkaar had heb ik er blauwe koelvloeistof in gedaan (er moet misschien rode in?) en olie in het blok gedaan (gewone 10W40). De eerste start ging gewoon vlot, brommer rustig laten warmdraaien en radiator een 5 à 10 minuten laten open staan om te ontluchten en wat op de slangen van de radiator geknepen.

Bij de eerste start viel me wel meteen op dat het blok veel rookte, maar ik dacht dat dit kwam doordat ik aan de lagers redelijk wat olie had gedaan en de keerringen had ingevet, dus ik dacht dat het wel over ging. Ook voor het monteren van de cilinder had ik 2 takt olie gebruikt, dus het zou daardoor kunnen dat hij wat meer rookte.

nu heb ik bijna een tank benzine leeg gereden en hij rookt nog steeds wit. Dus ik heb mijn uitlaat uitgestookt omdat ik dacht dat het hier ook nog aan kon liggen. Na het uitstoken rookte hij nog steeds wit.

Nu weet ik dat witte rook duid op koelvloeistof verbruik, maar als je aan de rook ruikt ruikt het erg naar verbrande olie. Het kvs niveau zakt wel een beetje, maar blijft wel mooi tussen het bovenste en onderste uiterste. Ook is het oliepeil wel al een beetje gezakt volgens mij.

Starten doet ge brommer gewoon goed, en hij heeft ook gewoon zijn volle vermogen volgens mij.

Dus nu is mijn vraag, weet er iemand waar hij olie of eventueel koelvloeistof zijn verbrandingskamer in kan trekken.

Misschien nog even dit: Er zitten overal nieuwe originele pakkingen van suzuki tussen, dus nieuwe koppakking, voetpakking, en rechter carterpakking, tussen de twee carters heb ik vloeibare pakking gebruikt (de matzwarte) die ik geleend heb in een garage.

Ik vind het een raadsel, ik hoop dat een van jullie met de oplossing kan komen!

Mvg,

Dries
 
Jeuj TSW erbij! =D

Pushpin 9-5-2011 19:57 Print reply
Posts: 841
fout gemonteerd mischien?
(de lagers dan he)

Dit bericht is gewijzigd door Pushpin op 9-5-2011 om 19:57 uur.
 
Cas DT 9-5-2011 20:00 Print reply

Posts: 3131
Zit er nu ook minder kvs in?

"Dus toen ik het blok in elkaar had heb ik er blauwe koelvloeistof in gedaan (er moet misschien rode in?) "
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
-CrJarvin- 9-5-2011 20:05 Print reply

Posts: 362
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Zit er nu ook minder kvs in?

"Dus toen ik het blok in elkaar had heb ik er blauwe koelvloeistof in gedaan (er moet misschien rode in?) "



''Het kvs niveau zakt wel een beetje, maar blijft wel mooi tussen het bovenste en onderste uiterste. Ook is het oliepeil wel al een beetje gezakt volgens mij.''





olie kan bij de verbranding erbij komen wanneer de linkerkrukaskeering niet goed is dacht ik, of de rechter.

kvs kan erbij komen wanneer de kop niet recht is of niet goed aangedraaid is, en dan komt het binnen via de koppakking, dus tussen de cilinder en de kop.

Dit bericht is gewijzigd door -CrJarvin- op 9-5-2011 om 20:06 uur.
 
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder?
_3s_ 9-5-2011 20:11 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -CrJarvin-
[...]



''Het kvs niveau zakt wel een beetje, maar blijft wel mooi tussen het bovenste en onderste uiterste. Ook is het oliepeil wel al een beetje gezakt volgens mij.''





olie kan bij de verbranding erbij komen wanneer de linkerkrukaskeering niet goed is dacht ik, of de rechter.

kvs kan erbij komen wanneer de kop niet recht is of niet goed aangedraaid is, en dan komt het binnen via de koppakking, dus tussen de cilinder en de kop.

Dit bericht is gewijzigd door -CrJarvin- op 9-5-2011 om 20:06 uur.


Lagers zijn goed gemonteerd, er zit wat minder kvs in het expansievat, maar dit wilt niet meteen iets zeggen, omdat dit vat kvs levert aan de radiator wanneer deze te weinig heeft, maar het niveau zit mooi tussen de twee streepjes, dus lijkt me nog niet zo'n probleem. Waarom dat lachje achter je quote Cas er bestaat rode en blauwe kvs

De kop is aangehaald op het juiste moment en er zit een nieuwe pakking tussen. Kopje was ook nog recht (gecheckt op een glazen plaat)

Krukaskeerringen zijn nieuw, dus lijkt me sterk dat ze nu al gaar zijn...
 
Jeuj TSW erbij! =D
st.nyksterdriver 9-5-2011 22:09 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _3s_
[...]


Lagers zijn goed gemonteerd, er zit wat minder kvs in het expansievat, maar dit wilt niet meteen iets zeggen, omdat dit vat kvs levert aan de radiator wanneer deze te weinig heeft, maar het niveau zit mooi tussen de twee streepjes, dus lijkt me nog niet zo'n probleem. Waarom dat lachje achter je quote Cas er bestaat rode en blauwe kvs

De kop is aangehaald op het juiste moment en er zit een nieuwe pakking tussen. Kopje was ook nog recht (gecheckt op een glazen plaat)

Krukaskeerringen zijn nieuw, dus lijkt me sterk dat ze nu al gaar zijn...

ja en je hebt ook nog groene kvs kortom: het maakt geen drol uit. al gooi je er water in koelt ook wel (is in de winter niet zoo strak plan btw)
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 9-5-2011 22:22 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

ja en je hebt ook nog groene kvs kortom: het maakt geen drol uit. al gooi je er water in koelt ook wel (is in de winter niet zoo strak plan btw)



er zit wel degelijk verschil tussen roze en blauwe kvs...

ene is voor oude alu en gietijzeren blokken en andere voor nieuwere alu blokken
 
_3s_ 9-5-2011 22:29 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

ja en je hebt ook nog groene kvs kortom: het maakt geen drol uit. al gooi je er water in koelt ook wel (is in de winter niet zoo strak plan btw)

Dat boeit wel, want de rode is erg aggresief, als je die op je huid krijgt bijvoorbeeld. Daarom heb ik er blauwe in gedaan, dan vreet het zeker niet in de pakkingen...

Maar misschien moest er om een of andere reden wel rooie in, maar het is volgens mij olie dat ie verbruikt, geen kvs...
 
Jeuj TSW erbij! =D
mx-jacob 10-5-2011 7:46 Print reply

Posts: 2938
miss off topic maar ik heb altijd groene koelvloeistof in me 125 ktm kan dit kwaat ?
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
ChielTZR 10-5-2011 10:59 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
miss off topic maar ik heb altijd groene koelvloeistof in me 125 ktm kan dit kwaat ?


lijkt me niet..
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
MaXi-PuCh 10-5-2011 14:15 Print reply

Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
miss off topic maar ik heb altijd groene koelvloeistof in me 125 ktm kan dit kwaat ?

nee volgens mij hebben alle ktm's dat. hoort gewoon zo.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
_3s_ 10-5-2011 17:15 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
[...]

nee volgens mij hebben alle ktm's dat. hoort gewoon zo.

Terug ontopic graag jongens...
 
Jeuj TSW erbij! =D
Heilige Antonius 12-5-2011 16:33 Print reply

Posts: 1202
Kop wel kruislings aangedraait?
 
_3s_ 12-5-2011 19:04 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Heilige Antonius
Kop wel kruislings aangedraait?

Jip, kop is kruislings aangedraaid met de momentsleutel op het juiste moment.

Heeft er nog iemand ideeën, want ik ben zo'n beetje ten einde raad...

Dit bericht is gewijzigd door _3s_ op 19-5-2011 om 16:56 uur.
 
Jeuj TSW erbij! =D

Dit topic is 1563 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved