Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Welke Brommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1145 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64421 - Welke Brommer
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7116 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Cas1029 17-5-2011 12:38 Print reply

Posts: 242
ik vind zelf ook derbi bak fijner am6 heb ik nog wel eens geregeld dat die in de vrij schiet :$
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
[...]


Precies, dat is zo, en mijn voorkeur gaat uit naar het strakkere schakelen, dat hij als het waren in de versnelling klikt in plaats van schuift, maar de andere vind dat misschien wel minder fijn.


 
als het niet gaat zoals het moet. dan moet het maar zoals het gaat
Cas1029 17-5-2011 12:40 Print reply

Posts: 242
hoeveel heb je te besteden dat telt ook behoorlijk mee maar ik zou zelf voor derbi gaan daar zijn onderdelen makelijk voor te krijgen en zijn ook mooi :$

of honda's mtx mt 5 mooi spul om mee te beunen en brekken :$
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bonky123
Hallo allemaal,

Ik ben nu 15 bijna 16. En ik wil brommer gaan rijden als ik 16 ben.
Maar nu weet ik niet welke brommer ik zou kiezen.
dus welke motorisch het beste is.
Ik heb de volgende brommers ingedachten:

Gilera Zulu
Derbi Senda Xtreme 50 R
Yamaha Dt50R

Gilera Zulu heeft ook derbi 6 bak.

graag hoor ik jullie, mening en kritiek over deze brommers.

Groetjes,

Jannik


 
als het niet gaat zoals het moet. dan moet het maar zoals het gaat
denNLnis 23-5-2011 21:40 Print reply

Posts: 253
ik zeg een honda schakel, die dingen rijden op alles (volgens mij zelfs op een lege tank en zonder blokolie) en ze zijn in principe niet stuk te krijgen, behalve als je echt mongolisch schakelt
 
Honda, the power of dreams
mxbeunking 23-5-2011 21:42 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: denNLnis
ik zeg een honda schakel, die dingen rijden op alles (volgens mij zelfs op een lege tank en zonder blokolie) en ze zijn in principe niet stuk te krijgen, behalve als je echt mongolisch schakelt


uhmmm weet jij hoe een brommer werkt of niet volgens mij heb je BRANDSTOF nodig om te kunnen rijden, en zonder blok olie rijden zou ik niet te lang doen, want dat vind ie niet zo fijn
 
Draaiwerk nodig? = PB
Frysk 23-5-2011 21:46 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: piet van der voort
[...]


uhmmm weet jij hoe een brommer werkt of niet volgens mij heb je BRANDSTOF nodig om te kunnen rijden, en zonder blok olie rijden zou ik niet te lang doen, want dat vind ie niet zo fijn





ooit eens gehoord van : Bij wijze van ?

Hij wil er gewoon mee zeggen dan een Honda gewoon degelijk is, klopt ook wel want m'n MTX loopt op 65% Diesel en 35% Benzine

Daar wil m'n puch dan weer niet op lopen (zelfde mengsel)

maar dat zegt niks.
 
giggitybyte
Meathausen 23-5-2011 22:37 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]





ooit eens gehoord van : Bij wijze van ?

Hij wil er gewoon mee zeggen dan een Honda gewoon degelijk is, klopt ook wel want m'n MTX loopt op 65% Diesel en 35% Benzine

Daar wil m'n puch dan weer niet op lopen (zelfde mengsel)

maar dat zegt niks.


ben je hier nou echt serieus mee?
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
JB1 23-5-2011 22:37 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas1029
hoeveel heb je te besteden dat telt ook behoorlijk mee maar ik zou zelf voor derbi gaan daar zijn onderdelen makelijk voor te krijgen en zijn ook mooi :$

of honda's mtx mt 5 mooi spul om mee te beunen en brekken :$[...]




Krijg een nekschot alsjeblieft.
MT5 is niet om te beunen. of breken.
Daar heb je die kutderbi's voor.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 23-5-2011 22:47 Print reply

Posts: 9841
laten we het wel netjes houden en niet op elkaars gare brommers lopen bitchen

 
Too cool for school!
KlaasMarten 23-5-2011 23:04 Print reply

Posts: 423
Ik vind Honda's zeer degelijke brommers, ik heb een MB5, rijd heel mooi vind ik zelf.
Als je een betrouwbare en soepele brommer wilt, zou ik voor de Honda brommer gaan.
Dat is mijn mening, ik heb geen ervaring met ''derbi'' of ander modern spul...

Je moet zelf weten wat je koopt, er staan genoeg schakelbrommers te koop op marktplaats/speurders..



 
Haus am See
denNLnis 24-5-2011 0:58 Print reply

Posts: 253
hmm ik zou zelf een brommer nemen die iets duurder is en dan hoef je er niet veel aan te doen, maar als je zoals ik een oude honda koopt voor weinig (ik heb een NSR voor 300 euro gekocht) en dat een beetje leuk laat lopen heb je er veel meer plezier van (als je van sleutelen houd dat). Ik heb mijn honda nu bijna een jaar, ik heb eerst nog even op een Sym jet euro X50 gereden omdat die ook maar 300 euro was en altijd startte enzo, maar ik wilde schakelen, dus ik heb een brommer gekocht met een goed blok waar gewoon wel veel aan mankeerde, ik heb ondertussen al flink wat eraan gedaan en ik zou hem voor geen goud kwijtwillen ookal ziet het er nog een beetje beun uit omdat mijn kappen kapot zijn (heb er nu een reserveset op zitten).
Ik zou iedereen aanraden een ragbak te kopen voor haast niks (wel op kenteken) en dat zelf in elkaar te sleutelen, dan weet je gelijk wat er allemaal in je brommer zit, kun je zelf de kleine dingen repareren en het geeft zo'n ongelofelijk mooi gevoel om even te rijden met een bak, vooral als hij 37 liep toen je hem kocht en nu topt hij op ruim 90 terwijl je nog lang niet klaar bent
senda vind ik erg veel trillen, maar hij schakelt echt heel nice, honda schakelt wat minder nice maar is belachelijk betrouwbaar met de juiste afstelling, een zulu rijdt wel lagge, kan je leuk laten optrekken maar ik vind het niet erg speciaal en een Yamaha dt50R is wel leuk, maar in mijn ogen een beetje een senda ripoff...
 
Honda, the power of dreams
MaXi-PuCh 24-5-2011 7:03 Print reply

Posts: 1531
Derbi schakelt misschien soepeler (omdat ze voor mensen die lichamelijk (en geestelijk) zwak zijn zijn bedoelt?) maar de slag die je moet maken met je voet is 3x zo groot als bij honda,'bij honda hoef je maar een klein stukje te duwen en hij zit al in zijn versnelling, en bij Honda heb je nooit het probleem dat hij uit de versnelling schiet.
Toen ik een derbi rijder op mijn mt liet rijden, reed hij eerst niet eens weg... Gewoon omdat hij elke keer weer dacht dat hij nog niet in de versnelling stont. Bij de rest vd versnellingen precies hetzelfde.
Ik zou voor een nsr, MTX, of een mt gaan. Hangt er van af of je wel eens stukje berm mee pikt en of je cross of racer mooi vind, en hoe groot je bent.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
Ruben2311 24-5-2011 16:02 Print reply

Posts: 1055
Doe wat je gevoel zegt en je budget toelaat...
 
Half the strokes, double the power!
kenny77 24-5-2011 16:39 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Doe wat je gevoel zegt en je budget toelaat...


Precies.
Elke brommer gaat met fatsoenlijk onderhoud lang mee en is betrouwbaar.

Vroeger was iedereen altijd aan het zeuren over de yamaha blokken, dat ze om de 5km de geest gaven, ik heb daar niet zo'n problemen mee gehad en wel het tegendeel mee bewezen.
De ene brommer kan wat meer tegen achterstallig onderhoud dan de ander, maar daarom is het nog niet perse rommel, zegt meer iets over de persoon die op de brommer zit.
 
Marcooow 24-5-2011 17:01 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
Derbi schakelt misschien soepeler (omdat ze voor mensen die lichamelijk (en geestelijk) zwak zijn zijn bedoelt?) maar de slag die je moet maken met je voet is 3x zo groot als bij honda,'bij honda hoef je maar een klein stukje te duwen en hij zit al in zijn versnelling, en bij Honda heb je nooit het probleem dat hij uit de versnelling schiet.
Toen ik een derbi rijder op mijn mt liet rijden, reed hij eerst niet eens weg... Gewoon omdat hij elke keer weer dacht dat hij nog niet in de versnelling stont. Bij de rest vd versnellingen precies hetzelfde.
Ik zou voor een nsr, MTX, of een mt gaan. Hangt er van af of je wel eens stukje berm mee pikt en of je cross of racer mooi vind, en hoe groot je bent.


je lult best wel krom, als die slag te groot is zet je je schakelpookje toch lager

en een derbi bak is ook kut, nog niet zoals am6 maarja die van am6/am5 zijn meestal allemaal ingesleten
 
faster than a bullet!
JB1 24-5-2011 17:02 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


je lult best wel krom, als die slag te groot is zet je je schakelpookje toch lager

en een derbi bak is ook kut, nog niet zoals am6 maarja die van am6/am5 zijn meestal allemaal ingesleten


Als de slag te groot is moet je een kortere pook kopen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 7116 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved