Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Welke Brommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 828 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64421 - Welke Brommer
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7137 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bonky123 8-5-2011 21:01 Print reply
Posts: 52
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


je moet de 80/85 wel halen met std ontgrensd am6 blok.

ik heb echter al wel flink wat vervangen:
- dr 80 cilinder ipv 50cc ori
- 19 mm carb ipv 14
- leovince V6 ipv std uitlaat

standaard loopt het ook gewoon goed. ook wel met iemand achterop. maar ik zou aanraden om voorop een 11 tands te zetten, vond ik altijd relaxter rijden met std setup



Oke, das al rap zat.
Oke ja, maar jij crosst er ook mee. voor mij is dat niet nodig.

Als je er eentje tegen komt redelijk betaalbaar. kun je het dant laten weten? Je hebt me enthousiast gemaakt. ook omdat hij net een stuktje groter is dan de derbi, en zulu, en dat kan geen kwaad
 
Aprilia RX 50 2003 8-5-2011 21:02 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bonky123
[...]



Oke, das al rap zat.
Oke ja, maar jij crosst er ook mee. voor mij is dat niet nodig.

Als je er eentje tegen komt redelijk betaalbaar. kun je het dant laten weten? Je hebt me enthousiast gemaakt. ook omdat hij net een stuktje groter is dan de derbi, en zulu, en dat kan geen kwaad


http://link.marktplaats.nl/428729799 zoals deze

edit: dit is de meest gangbare kleurstelling. ook de kappen zijn iets anders als die van mij. maar gewoon hetzelfde ding

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 8-5-2011 om 21:03 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Ruben2311 8-5-2011 21:10 Print reply

Posts: 1055
Aprilia RX 2005: Seat height:890mm
Overall height:1330mm
Derbi Senda R 2006: Seat height: 900mm
Overall height:1222mm

Op de Derbi zit je dus wat hoger, maar de tank loopt minder op en daarom is hij dus 10cm lager, het scheelt dus niet veel.
Maar je hebt gelijk, de RX is hoger maar je zit wel lager!
 
Half the strokes, double the power!
bonky123 8-5-2011 21:30 Print reply
Posts: 52
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


http://link.marktplaats.nl/428729799 zoals deze

edit: dit is de meest gangbare kleurstelling. ook de kappen zijn iets anders als die van mij. maar gewoon hetzelfde ding

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 8-5-2011 om 21:03 uur.


Das wel een mooi ding, zelf ook al gezien.
Maar helaas ik mag nu nog geen brommer halen.
Eerst maar eens men school examens.
en dan verder kijken, aangezien dat t bijna zo ver is.
komt dat wel goed.

Maar ik heb ook best veel negatieve verhalen gehoord over am6 blokjes.
Waar komt dat dan vandaan?
 
Aprilia RX 50 2003 8-5-2011 22:05 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Aprilia RX 2005: Seat height:890mm
Overall height:1330mm
Derbi Senda R 2006: Seat height: 900mm
Overall height:1222mm

Op de Derbi zit je dus wat hoger, maar de tank loopt minder op en daarom is hij dus 10cm lager, het scheelt dus niet veel.
Maar je hebt gelijk, de RX is hoger maar je zit wel lager!


ligt eraan waar je gaat zitten. in het midden is het het laagst maar dat klimt weer naar voor en achter. als ik me niet vergis loopt t zadel van een R recht?
ligt eraan wat je fijner vindt.


verder weet ik niet waar die negatieve verhalen weg komen... wat voor verhalen? het zijn eigenlijk de meest betrouwbare moderne blokjes, samen met derbi

edit: het enige negatieve aan am6 vind ik zelf:
- olie pompje dat het begeeft na stuk of wat bulten...
- er kan bij de koppeling hevel zand naar binnen komen. echter gebeurt dit pas erg als je heel veel in diep mul zand bezig bent dus niks waar jij je wss zorgen om moet maken

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 8-5-2011 om 22:06 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
roy-mtx-sh 8-5-2011 22:09 Print reply
Posts: 97
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Ik heb op genoeg Derbi's gereden om tot de conclusie te komen dat een Honda bak soepeler is dan die van een Derbi
Het is een prima bak, daar niet van. Maar het mag wat soepeler imo



honda schakelt veel beter zoals jb1 al zij derbi hapt meer erin en een honda versnellings bak gaat ook langer mee

denk dat een leuk honda'tje wel wat voor je is derbi is ook wel leuk maar daar heb je totaal geen comfort bij
bij honda zit je gewoon lekker je heb dan een mooie brede lange zadel

maarja is wat ze zelf wil en wat voor snelheid wil je gaan rijden?
gewoon 45/50 of 70/75? bij een goede honda zit je al gauw op zo'n 60 a 65km standaart derbi gaat rond de 50 en ontgrensd 70/75

 
BrommertJacco 9-5-2011 12:04 Print reply

Posts: 2328
Oké, nu ga ik mn woordje doen. Ik zou een nieuwere brommer kopen. De Honda bakken zijn vaak idd wat soepeler, maar dat betekent niet dat AM6, Derbi bakken totaal prut zijn, ik vind het juist wel lekkere bakken. Kwaliteit van nieuwe brommers, die jij opnoemt, is echt gewoon goed genoeg. Buiten dat, heb ik de ervaring dat mensen die met oudere brommers op de weg rijden, MT, MTX etc., vaak wel voor 'lul' rijden, omdat die zomaar 25/30 jaar oud zijn. Dan kan je zeggen dat het old skool is, ben ik mee eens, maar heel veel mensen begrijpen dat niet, dus vinden ze hem gay. En ik zei net dat die brommers zomaar 25/30 jaar oud zijn. Dat telt, voor mij, ook heel erg mee, omdat met de jaren alles vergaat. 98% van de oude Honda's zijn afgetrapt en flink (beunhazerig) versleuteld. Als je een knappe Honda vind, tel je denk zomaar tussen de 1000 en 1500 ballen neer, maar is dat het wel waard? Je rijdt wel op een oud hok, terwijl je voor het zelfde geld een mooiere, nieuwere en vaker mooi gevonden brommer hebt, die kwalitatief echt niet slecht is, integendeel, juist heel goede kwaliteit. Honda is betrouwbaar zeggen ze altijd, dat is waar, maar onthoud dat alles achteruit gaat met de jaren.
Kies een brommer uit die brommers die jij opnoemt die jij het mooist vind en koop die, wel een knappe natuurlijk.
Ik dank u, amen.

Ah kut, dit hele k*t verhaal getikt, terwijl je al tot de conclusie kwam om een RX te kopen. GODVER. Maarja, goede keus. Omdat de RX'jes nou niet dagelijks binnen stromen op marktplaats, kan je een zoekwekker aanmaken. www.zoekwekker.nl. Die houd meerdere verkoopsites in de gate, zoals speurders en mp en mailt je om de zoveel tijd de nieuwe advertenties.
Dit bericht is gewijzigd door BrommertJacco op 9-5-2011 om 12:06 uur.

Dit bericht is gewijzigd door BrommertJacco op 9-5-2011 om 12:15 uur.
 
Modderfokker
bonky123 9-5-2011 13:02 Print reply
Posts: 52
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BrommertJacco
Oké, nu ga ik mn woordje doen. Ik zou een nieuwere brommer kopen. De Honda bakken zijn vaak idd wat soepeler, maar dat betekent niet dat AM6, Derbi bakken totaal prut zijn, ik vind het juist wel lekkere bakken. Kwaliteit van nieuwe brommers, die jij opnoemt, is echt gewoon goed genoeg. Buiten dat, heb ik de ervaring dat mensen die met oudere brommers op de weg rijden, MT, MTX etc., vaak wel voor 'lul' rijden, omdat die zomaar 25/30 jaar oud zijn. Dan kan je zeggen dat het old skool is, ben ik mee eens, maar heel veel mensen begrijpen dat niet, dus vinden ze hem gay. En ik zei net dat die brommers zomaar 25/30 jaar oud zijn. Dat telt, voor mij, ook heel erg mee, omdat met de jaren alles vergaat. 98% van de oude Honda's zijn afgetrapt en flink (beunhazerig) versleuteld. Als je een knappe Honda vind, tel je denk zomaar tussen de 1000 en 1500 ballen neer, maar is dat het wel waard? Je rijdt wel op een oud hok, terwijl je voor het zelfde geld een mooiere, nieuwere en vaker mooi gevonden brommer hebt, die kwalitatief echt niet slecht is, integendeel, juist heel goede kwaliteit. Honda is betrouwbaar zeggen ze altijd, dat is waar, maar onthoud dat alles achteruit gaat met de jaren.
Kies een brommer uit die brommers die jij opnoemt die jij het mooist vind en koop die, wel een knappe natuurlijk.
Ik dank u, amen.

Ah kut, dit hele k*t verhaal getikt, terwijl je al tot de conclusie kwam om een RX te kopen. GODVER. Maarja, goede keus. Omdat de RX'jes nou niet dagelijks binnen stromen op marktplaats, kan je een zoekwekker aanmaken. www.zoekwekker.nl. Die houd meerdere verkoopsites in de gate, zoals speurders en mp en mailt je om de zoveel tijd de nieuwe advertenties.
Dit bericht is gewijzigd door BrommertJacco op 9-5-2011 om 12:06 uur.

Dit bericht is gewijzigd door BrommertJacco op 9-5-2011 om 12:15 uur.


Haha, nou in iedergeval bedankt voor je verhaal!
Ja ik denk dat de Rx jes, wel het beste bij mij passen.
gwn mooi stoer ding!
ja er zijn van die mensen die iets tegen Am6 hebben.
en zweren bij derbi, maar dat zijn meestal beetje voor oordelen.
Ik zal eens een account op die site aanmaken.
En men zoektocht starten.!

Tot zo ver weet ik genoeg en heb ik veel aan jullie informatie gehad!
Bedankt allemaal!
 
JB1 9-5-2011 17:17 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BrommertJacco
Oké, nu ga ik mn woordje doen. Ik zou een nieuwere brommer kopen. De Honda bakken zijn vaak idd wat soepeler, maar dat betekent niet dat AM6, Derbi bakken totaal prut zijn, ik vind het juist wel lekkere bakken. Kwaliteit van nieuwe brommers, die jij opnoemt, is echt gewoon goed genoeg. Buiten dat, heb ik de ervaring dat mensen die met oudere brommers op de weg rijden, MT, MTX etc., vaak wel voor 'lul' rijden, omdat die zomaar 25/30 jaar oud zijn. Dan kan je zeggen dat het old skool is, ben ik mee eens, maar heel veel mensen begrijpen dat niet, dus vinden ze hem gay. En ik zei net dat die brommers zomaar 25/30 jaar oud zijn. Dat telt, voor mij, ook heel erg mee, omdat met de jaren alles vergaat. 98% van de oude Honda's zijn afgetrapt en flink (beunhazerig) versleuteld. Als je een knappe Honda vind, tel je denk zomaar tussen de 1000 en 1500 ballen neer, maar is dat het wel waard? Je rijdt wel op een oud hok, terwijl je voor het zelfde geld een mooiere, nieuwere en vaker mooi gevonden brommer hebt, die kwalitatief echt niet slecht is, integendeel, juist heel goede kwaliteit. Honda is betrouwbaar zeggen ze altijd, dat is waar, maar onthoud dat alles achteruit gaat met de jaren.
Kies een brommer uit die brommers die jij opnoemt die jij het mooist vind en koop die, wel een knappe natuurlijk.
Ik dank u, amen.

Ah kut, dit hele k*t verhaal getikt, terwijl je al tot de conclusie kwam om een RX te kopen. GODVER. Maarja, goede keus. Omdat de RX'jes nou niet dagelijks binnen stromen op marktplaats, kan je een zoekwekker aanmaken. www.zoekwekker.nl. Die houd meerdere verkoopsites in de gate, zoals speurders en mp en mailt je om de zoveel tijd de nieuwe advertenties.
Dit bericht is gewijzigd door BrommertJacco op 9-5-2011 om 12:06 uur.

Dit bericht is gewijzigd door BrommertJacco op 9-5-2011 om 12:15 uur.


Als jij een goeie oude brommer wil, ben je rond de 800 euro al klaar hoor.
Ook behouden ze die waarde wel. Indien onderhouden etc.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Marcooow 9-5-2011 17:46 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
[...]


DRD's zijn meestal SM's hè, die zijn een stuk lager.


hoezo meestal sm? je hebt gewoon allebij, r en sm
mijn r is lager als een hm cre, en een hm cre zit tussen een 80cc en 125
 
faster than a bullet!
Aprilia RX 50 2003 9-5-2011 18:48 Print reply

Posts: 6717
de RX is iig stuk hoger dan deze (alleen laagste punt van zadel niet.
http://www.derbi.com...id=51&Itemid=209
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Ruben2311 9-5-2011 19:34 Print reply

Posts: 1055
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


hoezo meestal sm? je hebt gewoon allebij, r en sm
mijn r is lager als een hm cre, en een hm cre zit tussen een 80cc en 125


Mijn R is even hoog als een 125 ktm en yamaha
 
Half the strokes, double the power!
Stiffmeister 9-5-2011 21:46 Print reply

Posts: 1582
Moet zeggen dat ik met JB1 eens ben , ookal houdt een Derbi ook zijn waarde wel , net als een goed onderhouden Honda/Yamaha etc.

Zou met budget van 1000 zelf een mooie mtx halen ,

is betrouwbaar en kun je leuk mee rijden , 80cc eronder en gaan.
 
.. Retro Active
ikkejw 9-5-2011 22:17 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BrommertJacco
...die kwalitatief echt niet slecht is, integendeel, juist heel goede kwaliteit.



noem eens een degelijk derbi of am6 onderdeel (dat dus even lang of langer meegaat als eenzelfde honda onderdeel).


als je het mee laat tellen dat je 'voor lul' rijdt op een oud hok, kies je dus een brommer omdat iemand anders die mooier vindt. dat heet meelopen. je bent bang dat iemand jou minderwaardig vindt omdat je een eigen mening hebt. heet ook wel onzekerheid. uiteindelijk vindt diegene dat alleen om zichzelf beter te voelen. dat heet stoer doen. oh wacht eens, dat is allemaal doodnormaal op brommerleeftijd


wat je verder zegt klopt wel, vrijwel alle honda's die je hier nu te koop vindt zijn duur en verbeund met imitatie onderdelen. als je een knappe honda wilt kun je nu beter in duitsland zoeken, daar zijn ze een stuk zuiniger op hun spul. en het is een stuk goedkoper, originele MT's gaan daar weg voor hetzelfde geld als waar je hier een gare puch zonder kenteken voor koopt.

zomaar een voorbeeldje: link

enige probleem is dat je zo'n ding moet ophalen. en het kenteken regelen, maar dat schijnt niet heel moeilijk of duur te zijn als je de originele papieren erbij hebt. (link)

voordeel van een oldtimer is dat de waarde gelijk blijft of stijgt, mits goed onderhouden. een senda oid zal pas over 30 jaar meer waard worden.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
BrommertJacco 10-5-2011 20:14 Print reply

Posts: 2328
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



noem eens een degelijk derbi of am6 onderdeel (dat dus even lang of langer meegaat als eenzelfde honda onderdeel).


als je het mee laat tellen dat je 'voor lul' rijdt op een oud hok, kies je dus een brommer omdat iemand anders die mooier vindt. dat heet meelopen. je bent bang dat iemand jou minderwaardig vindt omdat je een eigen mening hebt. heet ook wel onzekerheid. uiteindelijk vindt diegene dat alleen om zichzelf beter te voelen. dat heet stoer doen. oh wacht eens, dat is allemaal doodnormaal op brommerleeftijd


wat je verder zegt klopt wel, vrijwel alle honda's die je hier nu te koop vindt zijn duur en verbeund met imitatie onderdelen. als je een knappe honda wilt kun je nu beter in duitsland zoeken, daar zijn ze een stuk zuiniger op hun spul. en het is een stuk goedkoper, originele MT's gaan daar weg voor hetzelfde geld als waar je hier een gare puch zonder kenteken voor koopt.

zomaar een voorbeeldje: link

enige probleem is dat je zo'n ding moet ophalen. en het kenteken regelen, maar dat schijnt niet heel moeilijk of duur te zijn als je de originele papieren erbij hebt. (link)

voordeel van een oldtimer is dat de waarde gelijk blijft of stijgt, mits goed onderhouden. een senda oid zal pas over 30 jaar meer waard worden.

Het am6 blok is nog niet oud genoeg om dat te vergelijken. En nee, ik ben GEEN meeloper, NIET onzeker,en ik doe NIET stoer. Ik ben altijd mezelf gebleven. Ik vind de MT5 een toffe brommer. Ik zou een mooie goeie willen hebben voor op de weg, maar door de andere redenen doe ik dat niet.
Ik rijd zelf al 3 jaar MT5 voor de hobby en om aan te leren sleutelen en ik krijg daar wel es opmerkingen van vrienden en andere mensen enzo over dat het een oud hok is, maar dat kan mijn geen ene tering boeien. Ik heb er lol mee, dan denk/zeg ik ook dat ze óf op een Tomos rijden die traag als dikke strond is, óf ze kunnen de historie niet waarderen. Maar de TS zei dat hij niet voor lul wilde rijden. Dit zijn mijn ervaringen ermee van andere mensen, gewoon ff voor de duidelijkheid.
De opvolger van de hobby MT5 is een TZR, die ik binnenkort overneem. Heb er een aantal keer opgereden, en vind het allemaal verdomd lekker lopen.


Dit bericht is gewijzigd door BrommertJacco op 10-5-2011 om 20:16 uur.
 
Modderfokker

Dit topic is 7137 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved