Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Airsal 80 straat setupje derbi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1166 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64404 - Airsal 80 straat setupje derbi
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5173 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

koen007 4-5-2011 19:10 Print topicpost

Posts: 414
Beste mede forum leden!

Na een tijdje met een full pro race setup te hebben rond gereden wil ik nu iets laag toerigers hebben voor dagelijks gebruik,
Mijn plan was om een 80cc airsal te monteren icm met de standaard uitlaat (volledig ontgrenst uiteraard)
Ik wil de standaard uitlaat gebruiken ivm met het geluid.
Iemand die ervaring heeft met een soortgelijke setup?

Alvast bedankt!

 

clutch 4-5-2011 19:13 Print reply

Posts: 993
je kan beter je standaard filter gebruiken dan. die dempt ook veel geluid.
 
A sucking chest wound is Nature's way of telling you to slow down.
koen007 4-5-2011 19:14 Print reply

Posts: 414
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derby_gpr_nude
je kan beter je standaard filter gebruiken dan. die dempt ook veel geluid.


was ik ook van plan
 
Cas DT 4-5-2011 19:31 Print reply

Posts: 3131
Dr70 met ontgrenste originele uitlaat loopt best mooi. Voor een brommer best veel koppel.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
koen007 4-5-2011 20:30 Print reply

Posts: 414
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Dr70 met ontgrenste originele uitlaat loopt best mooi. Voor een brommer best veel koppel.


Loopt dat beter dan een airsal 80?

 
iiKoe 4-5-2011 20:41 Print reply

Posts: 40
Dat moet je zelf weten, airsal is hoog toeriger dan DR
 
All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them.
Cas DT 4-5-2011 20:44 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen007
[...]


Loopt dat beter dan een airsal 80?



Dat is meer iets wat je zelf vind.
Ik heb zelf nog niet met een airsal 80 gereden. wel regelmatig met een dr. Dus ik kan daar niet echt een uitspraak over doen.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Marcooow 4-5-2011 22:14 Print reply

Posts: 5713
hoe hard wil je?
airsal is super cilindertje, gaat tot 10/11k
(50cc versie heb ik het dan over + yasuni cross, maar 80cc is volgens mij niet veel anders kwa poorten etc.)
 
faster than a bullet!
koen007 4-5-2011 23:28 Print reply

Posts: 414
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
hoe hard wil je?
airsal is super cilindertje, gaat tot 10/11k
(50cc versie heb ik het dan over + yasuni cross, maar 80cc is volgens mij niet veel anders kwa poorten etc.)


Ik hoef niet hard,
het gaat er alleen om dat het betrouwbaar is en dat de cillinder goed loopt icm met standaard uitlaat,

 
iiKoe 4-5-2011 23:37 Print reply

Posts: 40
Dr 70
 
All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them.
weschung 5-5-2011 0:07 Print reply
Posts: 53
kan me voorstellen dat je die MK PR uitlaat teveel herrie vind maken
voor straat gebruik zou proberen als je dit nog niet gedaan hebt de demper wol een keer te vervangen dat kan wel wat schelen en ori luchtfilter scheelt ook.

Mijn ervaring is orginele uitlaat en yasuni R1 of r2 of vergelijkbaar houdt in als je het op 47,6 of > mm boring cilinders gebruikt laat mij maar een testruns zien van een DR of airsal 50cc+ met een R3 of pro race tegen een r1 of r2 weet zeker dat de eerste 2 de meeste pijpjes handsdown beaten.

ik rijd zelf met een DR(49mm) am6 met 21 phbg en een pro race uitlaat
en moet zegen dit rijd heerlijk, powerband begint lekker vroeg je kan er heerlijk rustig in ze toeren mee rijden maar je kunt hem ook heerlijk door trekken in ze toeren 12&13K ongveer dan gaat hij in houden op de Timming van DR(heb zelf nog geen toerenteller)

kortom rijdt leuk, super slijtvast en geweldig brede vermogens afgifte.

wat ik zou doen is, een DR 47,6 of Zwarte top halen slijtvast spul als je beetje bij houdt en als fout gaat kun je makkelijk een hoontje er doorheen halen, goedkoop, rijdt leuk met je MK PR uitlaat en als je het toch teveel herrie vind rijd het ok met je ori uitlaat.

GR wesley

Dit bericht is gewijzigd door weschung op 5-5-2011 om 0:15 uur.
 
www.weschung.hyves.nl
koen007 5-5-2011 9:05 Print reply

Posts: 414
Is er eigenlijk wel een dr70 voor het nieuwe type derbi blok?
Ik kan hem namelijk niet zo snel vinden
 
Tim-gpr99 5-5-2011 10:28 Print reply

Posts: 841
Nee ik weet niet of je mijne toen had zien rijden met DR70 SPR/3 en 17,5?? Later heb ik nog met DR70 21mm en ori uitlaat gereden. Was heerlijk stil en trok van 4,5 tot 10000 aan een stuk door. Maar heb tegen originele nt rieju gereden (16mm carb) met mijn spr/3 eronder, en als hij goede start had was hij sneller :tooth:

Airsal 80 is wel leuk, ong 15 pk maar wel veel bruikbaarder vermogen. Ik zou er een cross HM aanhangen dan. Of haal een MHR80 replica, die zijn al helemaal lekker middeltoerig.

Mijn Pro Race setup heb ik deze week verkocht trouwens :P
 
GPR50 '99 streetfightert
Marcooow 5-5-2011 18:37 Print reply

Posts: 5713
zon pro race of andere hoogtoerige setup is niet wat voor dagelijks gebruik

beter haal je een 80cc airsal, 80cc malossi replica of dr70
wat wil je halen kwa snelheid dan?
 
faster than a bullet!
Joop_Karel_Spank 6-5-2011 23:17 Print reply
Posts: 278
ik heb zelf ook zitten kijken voor een laagtoerige 70/80cc cilinder voor NT en ik ga waarschijnlijk de DMP 70cc bestellen(onderandere op opvoeren.nl) Het voordeel van deze cilinder is dat hij van gietijzer is.
 

Dit topic is 5173 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved