Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - afstellen hm167

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1063 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64403 - afstellen hm167
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2355 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

smefke 4-5-2011 17:32 Print topicpost
Posts: 507
hallo,
ik heb vandaag mijn hm167 met nieuwe zuiger op de mt5 gezet.
nu moet de zuiger ingereden worden maar ik moet eerst de brommer aan het lopen zien te krijgen.

mijn setup nu is:
hm167
16 mm keihin carb.
een gaasfilter GEEN POWERFILTER!! maar een oude grasmaaier filter lijkt het wel, de brommerboer zet die altijd op de crossertjes, en kreeg ze daarmee ook altijd goed afgesteld.

en een bovenlangse uitlaat, ziet er ori. uit maar volgens mij is deze onbegrenst.
want bij de 70 kon ik toen mooi de 90 halen

nu is mijn vraag waar moet ongeveer mijn maat sproeier zitten?
ik zat te denken aan een maat 70.

mvg, sef janssen
 

JB1 4-5-2011 17:37 Print reply

Posts: 14881
Begin maar met sproeier 100, en ga vanaf daar verder.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Tobias Verhoef 4-5-2011 17:38 Print reply

Posts: 1832
En beter doe je gewoon de originele filter erop, is ook stukken makkelijker afstellen.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
smefke 4-5-2011 17:39 Print reply
Posts: 507
ori heb ik, met dit soort filters hadden veel mtjes goed gelope zei hij en daar geloof ik hem wel in.
 
JB1 4-5-2011 17:45 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smefke
ori heb ik, met dit soort filters hadden veel mtjes goed gelope zei hij en daar geloof ik hem wel in.


Ik ben clublid van het jaar op MT5.nl geloof je mij ook als ik zeg dat het originele luchtfilter beter is dan dat filter?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
smefke 4-5-2011 18:19 Print reply
Posts: 507
haha, ja i beleave you.
en natuurlijk is dat het allerbeste.
maar deze brommer moet eruit, hij stond al een maand ofso op speurders, maar de zuiger van de 70 was niet meer al te fris overal scheuren, en het lag aan de cilinder, toen heb ik deze hm167 op de kop kunnen tikken.

toen zei ik zo tege de brommerboer of hij nog een luchtfilter had liggen, hij zo jaa maar geen ori. meer wel deze en hierop heb ik ze vaak laten rijden.

 
MeMeBot 9-5-2011 11:37 Print reply
Posts: 251
Toen ik mijn MTX kocht, zat er een HM167 op, 18mm carb (HM183) met sproeier 80.
Dat liep goed met standaard luchtfilter en standaard uitlaat.
 
What makes you think it's the way you think it is?
maikel-1991 9-5-2011 11:40 Print reply

Posts: 545
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
Toen ik mijn MTX kocht, zat er een HM167 op, 18mm carb (HM183) met sproeier 80.
Dat liep goed met standaard luchtfilter en standaard uitlaat.




ik had met deze exact zelfde setup sproeier 110
begin met sproeier 100 en bouw dan af tot hij niet meer stottert dan zit je altijd goed
 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D
MeMeBot 9-5-2011 15:10 Print reply
Posts: 251
woow, ik rij nu met een 70cc Airsal, 18mm, std uitlaat, std luchtfilter met sproeier 90, en dat is al wat rijk in het middentoerental
 
What makes you think it's the way you think it is?
Mark300 9-5-2011 15:14 Print reply
Posts: 440
70cc heeft toch hogere doorstroomsnelheid, en heb je dus toch een kleinere sproeier nodig?

Tenminste, dat is wat ik al een paar keer gehoord heb.
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
smefke 9-5-2011 15:56 Print reply
Posts: 507
allemaal bedankt.
ik kwam erachter dat de bougie kapot was dagt controleer dat maar als eerst voordat ik dalijk begin met afstellen.

dus nieuwe bougie erin 1kick en hij startte.
en hij doet het ook nog goed met de zelfde afstelling.

maar alsnog bedankt.

 
Aprilia RX 50 2003 9-5-2011 17:23 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smefke
allemaal bedankt.
ik kwam erachter dat de bougie kapot was dagt controleer dat maar als eerst voordat ik dalijk begin met afstellen.

dus nieuwe bougie erin 1kick en hij startte.
en hij doet het ook nog goed met de zelfde afstelling.

maar alsnog bedankt.



ik zou wel even kijken of ie niet te arm staat...
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 2355 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved