Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Achterveer Honda MTX-ot, welke??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 944 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64401 - Achterveer Honda MTX-ot, welke??
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5687 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MeMeBot 5-5-2011 9:48 Print reply
Posts: 251
ik heb nog niet goed gekeken hoe dat precies in elkaar zit met dat pro-link ding geval :p
Ik was gisteren eerst bezig om de brommer af te stellen maar ik heb de juiste sproeier niet helaas..
Dus vanavond hopelijk even een andere (DE JUISTE!!) sproeier halen om hem verder te finetunen.
Daarna (zal over een kleine week zijn) ga ik de tandwielen vervangen zodat ie minder toeren maakt.
Als dat allemaal los is kan ik denk ik het beste ook meteen die vering mee pakken.
 
What makes you think it's the way you think it is?
JB1 5-5-2011 9:49 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
ik heb nog niet goed gekeken hoe dat precies in elkaar zit met dat pro-link ding geval :p
Ik was gisteren eerst bezig om de brommer af te stellen maar ik heb de juiste sproeier niet helaas..
Dus vanavond hopelijk even een andere (DE JUISTE!!) sproeier halen om hem verder te finetunen.
Daarna (zal over een kleine week zijn) ga ik de tandwielen vervangen zodat ie minder toeren maakt.
Als dat allemaal los is kan ik denk ik het beste ook meteen die vering mee pakken.


Kleine tip: Haal eerst die tandwielset, en ga daarna afstellen.
Bij het veranderen van de tandwielen moet je namelijk ook de motor opnieuw afstellen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BenjaminDG 5-5-2011 10:07 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Kleine tip: Haal eerst die tandwielset, en ga daarna afstellen.
Bij het veranderen van de tandwielen moet je namelijk ook de motor opnieuw afstellen


Waarom is dat volgens jou?

 
Vlaanderen vrij!
MeMeBot 5-5-2011 10:44 Print reply
Posts: 251
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Kleine tip: Haal eerst die tandwielset, en ga daarna afstellen.
Bij het veranderen van de tandwielen moet je namelijk ook de motor opnieuw afstellen


Hoezo dat?
Er verandert motorisch toch niets?
Wellicht dat ik hem in de powerband bovenin nog iets moet afstellen, maar daar zal ik denk ik geen andere sproeier voor hoeven monteren, slechts de carb afstellen.

Ervan uitgaande natuurlijk dat ik de juiste sproeier gebruik (ik gok 90)

Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 5-5-2011 om 10:45 uur.
 
What makes you think it's the way you think it is?
BenjaminDG 5-5-2011 10:47 Print reply

Posts: 4605
boven in afstellen doe je door de sproeier te veranderen



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 5-5-2011 om 10:48 uur.
 
Vlaanderen vrij!
MeMeBot 5-5-2011 10:54 Print reply
Posts: 251
of meer lucht geven ervan uitgaande dat hij teveel benzine krijgt.
Ik heb er nog een standaard luchtfilter op, in het ergste geval zal ik een twin air filtertje moeten monteren.
Maar ik blijf liever weg van power filters aangezien deze toch een stuk minder goed filteren.
Ik hoop nog steeds deze setup correct af te kunnen stellen met het huidige filter al dan niet met een nieuw sponsje.
 
What makes you think it's the way you think it is?
BenjaminDG 5-5-2011 10:56 Print reply

Posts: 4605
Als hij toch teveel benzine krijgt volgens jou, kun je dan niet beter een kleinere sproeier monteren?

Anders ga je hem misschien verzuipen?
 
Vlaanderen vrij!
MeMeBot 5-5-2011 11:34 Print reply
Posts: 251
mja ik was niet helemaal duidelijk in mijn verwoording :p
eergisteren met een 110 sproeier, kreeg veeel teveel benzine, bleef maar 4takten en kwam niet op toeren.
Daarna een 98 geprobeert, was ook nog een stuk te groot maar liep al wel ietsje beter, maar kwam nog steeds amper op toeren, wel iets meer dan met de 110.
Nu zit er een 85 in (aangezien ik geen tussenmaat heb) en die is weer te klein.
Dus ik moet vanavond ff een 90 sproeier gaan halen (88, 90, en 92) zodat ik met die sproeiers kan proberen de juiste afstelling te vinden.

 
What makes you think it's the way you think it is?
JB1 5-5-2011 14:20 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
[...]


Hoezo dat?
Er verandert motorisch toch niets?
Wellicht dat ik hem in de powerband bovenin nog iets moet afstellen, maar daar zal ik denk ik geen andere sproeier voor hoeven monteren, slechts de carb afstellen.

Ervan uitgaande natuurlijk dat ik de juiste sproeier gebruik (ik gok 90)

Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 5-5-2011 om 10:45 uur.


Er veranderd wel degelijk wat.
Je brommer moet harder werken om verder door te trekken.
Dus zal hij warmer worden. En zal er vermoedelijk een sproeiermaat groter inmoeten.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
MeMeBot 5-5-2011 14:37 Print reply
Posts: 251
Maar denk je dat ik daar met inrijden iets van zal merken?
De eerste 250/300 KM trek ik hem zeker niet door tot het eind.

Edit

Net telefoontje van me pa gehad, hij kon in Lelystad waar ik woon een 90 sproeier bemachtigen!
Dus ik ga die straks als ik thuis ben monteren om te kijken of ik hem hiermee afgesteld krijg...
Ben reuze benieuwd hoe ie ermee gaat lopen!


Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 5-5-2011 om 14:47 uur.
 
What makes you think it's the way you think it is?
JB1 5-5-2011 14:40 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
Maar denk je dat ik daar met inrijden iets van zal merken?
De eerste 250/300 KM trek ik hem zeker niet door tot het eind.


Hooo, Daar zeg je wat verkeerd.
Inrijden is goed warm rijden, en veel toeren wisselen.
Doortrekken met warme motor in de 2e of 3e versnelling mag gewoon, ook de 4 wel, zolang je maar niet te lang volle toeren draait.
Niet te vet smeren, gewoon wat je altijd doet. Sproeiermaatje groter voor je gevoel is wel oke.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
MeMeBot 5-5-2011 14:55 Print reply
Posts: 251
mja ik ben eigenlijk te voorzichtig.
Serieus, gisterenavond toen ik van 98 sproeier naar 85 ging durfde ik hem niet eens aan te kicken...
Ik was echt bang dat ie ineens keihard in toeren zou knallen door een te arm mengsel (wat ie ook deed zodra ik mijn choke los liet).
Was best even schrikken
Hij reed met die grotere sproeier ook zo kut dat ik amper weg kon komen vanuit stilstand.
Pff ik hoop echt dat die sproeier 90 de oplossing is anders zou ik het zo niet echt weten en ben ik bang dat ik hem moet laten afstellen :(
Maar dat zien we vanavond....
 
What makes you think it's the way you think it is?
BenjaminDG 5-5-2011 22:13 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Er veranderd wel degelijk wat.
Je brommer moet harder werken om verder door te trekken.
Dus zal hij warmer worden. En zal er vermoedelijk een sproeiermaat groter inmoeten.


Nog nooit gehoord dat bij een andere tandwiel verhouding je opnieuw moet afstellen.

 
Vlaanderen vrij!
MeMeBot 25-5-2011 10:52 Print reply
Posts: 251
Ik heb vandaag geinformeerd voor een achterveer...
Fucking ยค400,- nieuw!!
Achterlijk..
Dus ik heb alle rubbers, boutjes, moertjes en weet ik veel wat allemaal nog meer nieuw besteld (zie ook het lijstje in mijn profiel update).
Nou dus alleen nog steeds een goede achterveer...
En ik wil em persee nieuw.
Als er nog iemand is met een idee van een veer van een ander model brommer/crossmotor hou ik me aanbevolen
 
What makes you think it's the way you think it is?
JB1 25-5-2011 10:54 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Nog nooit gehoord dat bij een andere tandwiel verhouding je opnieuw moet afstellen.



Nee?
Je zal een hogere topsnelheid (kunnen) behalen. Hiervoor is meer energie nodig.
In de theorie zul je meer chemische energie moeten toevoegen.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 5687 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved