Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Aux poorten maken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 901 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6440 - Aux poorten maken
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2577 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

madoux 27-11-02?18:44 Print topicpost
Posts: 458
Ik had een raagje hoe ik het beste aux poorten kan boren in mijn orgi 80 AC cilinder. Ik was aan het denken aan beide zijden twee keer 5mm gaten te boren boven elkaar. Met 5mm is het het veiligste denkik, 7mm kan eventueel ook nog wel. Maar wat hoet de hoek zijn waaronder ze staan? en op welek plek moeten ze dus in het spoelkanaal terecht komen en op welke hoogte in de inlaat...

En wat voor een boortjes moet ik hebben zijn dei uit de gamma actie bak goed genoeg ?
 

MB50TUNED 27-11-02?21:12 Print reply
Posts: 1054
Weet je wel hoe auxilary (intakes?) werken en waarom wil je ze?
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
DT-007 27-11-02?21:24 Print reply
Posts: 147


Wat zijn auxilary en hoe werken ze???
 
Live to Ride--Ride to Live
De Schout 27-11-02?21:24 Print reply
Posts: 5327
als ik jou was zou ik er geen maken
 
tune tweak fiddle bang bummer
scooterkiller 27-11-02?21:29 Print reply

Posts: 2987
Met Boosterpoorten heb je meer resultaat.
 
BIERTJUH!!!!!!!!
wipe-out 27-11-02?21:28 Print reply

Posts: 7672
auxilary intakes zijn poorten die je boort vanaf je inlaat naar je spoelgangen, zodat er in theorie meer mengsel in je cilinder kan komen, maar in de praktijk valt dat vaak nog tegen van wat ik begrepen heb.

en van onder welke hoek ze moeten staan enzo, geen idee.

ik wil mijn ori 80 ook gaan tunen trouwens, en me sowieso meer verdiepen in tunen in het algemeen.

edit:

al!en/nsracing honda heeft er eens een keertje een 12mm boor doorheen geracht, dus iets van richting 10mm moet op zich wel redelijk makkelijk te doen zijn lijkt me.

[This message is edited by wipe-out on 27-11-02 21:35]
 
Neonlampje 27-11-02?21:31 Print reply

Posts: 14825
ff de search gebruiken, ik had er ooit een topic over...

tis best zelf te doen, alles goed uitmeten, en daarna precies boren.. het maakt niet veel uit onder welke hoek je ze boort, zolang gassen maar lekker vloeiend kunnen stromen alles ok...
maar verwacht niet dat je er veel van zult merken.. het effect zal minimaal zijn imho...
 
jeroen 27-11-02?21:36 Print reply

Posts: 15066
Dus als ik het goed begrijp:

Bij je inlaat boor je een gat door de binnenkant van de wand, naar een spoelpoort.

-Moet je dan ook nog een gat boren naar andere spoelpoorten?
 
scooterkiller 27-11-02?21:41 Print reply

Posts: 2987
Typ inlaatpoort in bij een zoekmachine en leef je uit.
 
BIERTJUH!!!!!!!!
wipe-out 27-11-02?21:41 Print reply

Posts: 7672
gewoon na je membraan zeg maar, in het inlaat stuk waar je membraan invalt, aan de linker en rechter kant een poort boren, tussen de cilinderwand en de tapeinden door, naar de dichtstbijzijnde spoelgang.
 
User 927 27-11-02?21:48 Print reply

Posts: 6405
*Onzin mode*

Hoe boort men een AUX poort?

Pak een metaal boor van 20mm
Zet de boor op pneumatisch (Voor de fun)
Kies een punt dat je mooi lijkt
Ram de boor door het punt
Kijk of het werkt

Zoniet, begin op nieuw met een nieuw blok

*/Onzin mode*

Koop dan gewoon een grotere cil. als je meer vermogen wilt


 
Neonlampje 27-11-02?22:02 Print reply

Posts: 14825
hmm meer cc erop gooien kan elke boer die harder wil... tis de kunst zo hard mogelijk te gaan op zo weinig mogelijk cc...
 
chriss 27-11-02?22:13 Print reply
Posts: 1859
jij hebt dr kaas van gegeten loet
 
MB50TUNED 27-11-02?22:44 Print reply
Posts: 1054
Het doel van auxilary intake(s) is meer mengsel onder de zuiger te krijgen(in carter). Het werkt dus als een extra inlaat. Maar waarom wil je de inlaat vergroten? Ik denk dat het een domme actie is om zomaar een grotere inlaat te boren. Ik zou eerder membraan aanpasssen oid.

Als je niet uitkijkt verlies je onnodig vermogen onderin en is het maar de vraag of het bovenin wat opleverd...
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Neonlampje 27-11-02?22:50 Print reply

Posts: 14825
het id is dat de intake 360 graden open staat... in principe zou je hierdoor geen vermogen kunnen verliezen imho..

het zou wel kunnen dat je gehele volume te groot wordt, en het mengsel niet goed door de spoelkanalen zal stromen...

er zijn wel cyls die het std hebben..
 
Blorn 27-11-02?23:34 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: Neonlampje

het id is dat de intake 360 graden open staat... in principe zou je hierdoor geen vermogen kunnen verliezen imho..

het zou wel kunnen dat je gehele volume te groot wordt, en het mengsel niet goed door de spoelkanalen zal stromen...

er zijn wel cyls die het std hebben..
wat ik al meerdere malen heb gehoord van meerdere mensen (met verstand ervan..) is dat een goed getimde inlaat beter is/meer vermogen opleverd dan eentje die 360graden open staat..
 

Dit topic is 2577 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved