Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - pakking in cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1008 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64390 - pakking in cilinder
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2105 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Robin 1993 2-5-2011 13:41 Print topicpost

Posts: 1234
Ik wilde pas een 70cc kop monteren op me honda mt5. Had altijd normale een 50cc kop met een 50cc koppaking (werd mij aangeraden).

Dus die 50cc koppaking was eigenlijk wel te klein want heb een 70cc cilinder, dus pakking zat eigenlijk rondom mijn cilinder een halve centimeter bonven de cilinder, vond het al gek toen maar gewoon laten zitten. Nu paar maanden later heb ik dus een 70cc cilinderkop gekocht.

Maar die wilde ik dus monteren maar kwam tot de conclusie dat er een stuk van die rand van me koppaking die dus over de cilinder hangede gewoon verdwenen was, verbrand? kapot?
Lijkt mij sterk dat die kapot is gegaan omdat de zuiger hem niet raakte, maar zou het dan weggesmolten zijn ofzo? (aluminium pakking)

Want zit er toch wel beetje mee omdat straks een stuk van die pakking mischien in me carter zit ofzo. Cilinder al bekeken maar geen krassen gezien of sporen. Wat denken jullie, zou ik me carters splitsen voor de zekerheid of zal dat stuk pakking gewoon verkoolt ofzo zijn?




 
!!2 takt!!

Floris-tsx 2-5-2011 13:43 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
Ik wilde pas een 70cc kop monteren op me honda mt5. Had altijd normale een 50cc kop met een 50cc koppaking (werd mij aangeraden).

Dus die 50cc koppaking was eigenlijk wel te klein want heb een 70cc cilinder, dus pakking zat eigenlijk rondom mijn cilinder een halve centimeter bonven de cilinder, vond het al gek toen maar gewoon laten zitten. Nu paar maanden later heb ik dus een 70cc cilinderkop gekocht.

Maar die wilde ik dus monteren maar kwam tot de conclusie dat er een stuk van die rand van me koppaking die dus over de cilinder hangede gewoon verdwenen was, verbrand? kapot?
Lijkt mij sterk dat die kapot is gegaan omdat de zuiger hem niet raakte, maar zou het dan weggesmolten zijn ofzo? (aluminium pakking)

Want zit er toch wel beetje mee omdat straks een stuk van die pakking mischien in me carter zit ofzo. Cilinder al bekeken maar geen krassen gezien of sporen. Wat denken jullie, zou ik me carters splitsen voor de zekerheid of zal dat stuk pakking gewoon verkoolt ofzo zijn?






Ja. Wees gerust: die is helemaal aan gort geslagen door je zuiger en meegenomen in de verbranding-->uitlaat, spoelpoorten. Daar zie je niks meer van.
Maar als je voortaan een te kleine pakking hebt, dan monteer je m toch niet?

 
Iedereen kan professioneel worden
Robin 1993 2-5-2011 13:46 Print reply

Posts: 1234
zit nu ook een 70cc pakking op hoor was indd niet erg slim achteraf, maar omdat het mij vertelt werd dat dat beter was omdat ik een 50cc cilinderkop had.
 
!!2 takt!!
Floris-tsx 2-5-2011 13:49 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
zit nu ook een 70cc pakking op hoor was indd niet erg slim achteraf, maar omdat het mij vertelt werd dat dat beter was omdat ik een 50cc cilinderkop had.


hahahahahaha.

Gewoon voortaan zelf nadenken. en mss ff je blokolie verversen.
 
Iedereen kan professioneel worden
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 2-5-2011 13:52 Print reply

Posts: 17929
nogal wiedes dat als die pakking niet van 2 kanten aangedrukt word hij verbrand, en daarna ook de rest vaan je pakking waardoor je weer lekke kop enz krijgt

maar verder geen schade aan je blok daardoor iig
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 2-5-2011 17:26 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]


hahahahahaha.

Gewoon voortaan zelf nadenken. en mss ff je blokolie verversen.


waarom blokolie vervangen?

 
Too cool for school!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 2-5-2011 17:28 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


waarom blokolie vervangen?




voor t geval de olie er al te lang inzit, staat los van die koppakking
 
Floris-tsx 2-5-2011 17:35 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



voor t geval de olie er al te lang inzit, staat los van die koppakking


Oh, ik dacht dat het in t carter gevallen zou kunnen zijn.



Dit bericht is gewijzigd door Floris-tsx op 2-5-2011 om 17:36 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 2-5-2011 17:38 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]


Oh, ik dacht dat het in t carter gevallen zou kunnen zijn.



Dit bericht is gewijzigd door Floris-tsx op 2-5-2011 om 17:36 uur.



dan mag je me dat eens uitleggen
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 2-5-2011 17:40 Print reply

Posts: 9841
ja je carter ja.

anyway... ding is gewoon weggefikt dus kleine kans dat er sowieso debris is losgekomen. Ding is gewoon vergaan tot aluminiumoxide ofzo.

 
Too cool for school!
Floris-tsx 2-5-2011 17:44 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



dan mag je me dat eens uitleggen


Enige mogelijkheid die ik daarvoor kan bedenken is dat het 'stukje alu' in de spoelpoort viel, zuiger omhoog ging, en loskwam uit de spoelpoort en bij naar beneden vallen van de zuiger, de zuiger het stukje in het carter duwde.

Theoretisch mogelijk praktisch bijna onuitvoerbaar. Denk ik.


 
Iedereen kan professioneel worden
Martijn II - Forum en Sales Moderator 2-5-2011 17:47 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]


Enige mogelijkheid die ik daarvoor kan bedenken is dat het 'stukje alu' in de spoelpoort viel, zuiger omhoog ging, en loskwam uit de spoelpoort en bij naar beneden vallen van de zuiger, de zuiger het stukje in het carter duwde.

Theoretisch mogelijk praktisch bijna onuitvoerbaar. Denk ik.




en hoe helpt olie verversen precies in dat geval?

 
Too cool for school!
st.nyksterdriver 2-5-2011 17:48 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]


Enige mogelijkheid die ik daarvoor kan bedenken is dat het 'stukje alu' in de spoelpoort viel, zuiger omhoog ging, en loskwam uit de spoelpoort en bij naar beneden vallen van de zuiger, de zuiger het stukje in het carter duwde.

Theoretisch mogelijk praktisch bijna onuitvoerbaar. Denk ik.



het is een 2 takt blok
 
Floris-tsx 2-5-2011 18:11 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

het is een 2 takt blok


Jap.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


en hoe helpt olie verversen precies in dat geval?



Dat zou gewoon netjes zijn. Heb je iig je best gedaan om die alu weg te werken uit je blok.

Maar geef toe dat het niet echt betrekking heeft op ts' probleem
 
Iedereen kan professioneel worden
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 2-5-2011 18:15 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]


Jap.


[...]


Dat zou gewoon netjes zijn. Heb je iig je best gedaan om die alu weg te werken uit je blok.

Maar geef toe dat het niet echt betrekking heeft op ts' probleem



leg dan eens uit hoe die pakking bij de blokolie terecht kan komen? daar doelen we al de hele tijd op
 
tsxhunter 2-5-2011 18:25 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



leg dan eens uit hoe die pakking bij de blokolie terecht kan komen? daar doelen we al de hele tijd op

idd, ik vind het ook wat vaag
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.

Dit topic is 2105 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved