Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - belgische snelle 50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 856 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6439 - belgische snelle 50
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1124 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Luc 27-11-02?16:27 Print topicpost

Posts: 3590
Nou heb ik hier thuis nog iets van 4á5 snelle (honda MT) 50's liggen, maar wie weet er hoe je een belse snelle 50 kan herkennen?
zou zo'n (nederlandse) snelle 50 sneller zijn dan een 70cc imitatie? en een belse snelle 50, is die sneller als een 70cc imi?

I DON'T DRIVE FAST I FLY LOW
 

SIWWN 27-11-02?21:18 Print reply
Posts: 7079
Een snelle 50 (GT4 geval ofsow) loopt wel over de 100..

Maar een 70 heeft meer koppel toch?
 
De Schout 27-11-02?21:26 Print reply
Posts: 5327
belze snelle 50 is er alleen voor de lc blokken
 
tune tweak fiddle bang bummer
de_koen 27-11-02?21:33 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Originally posted by: De Schout

belze snelle 50 is er alleen voor de lc blokken

dacht ut nie
ori mt/mb in Belgie
Honda 50 snel ori
16 mm keihin carb
begrenst op uitlaat -> vernouwing in flens, plaatje eruit en je rijd 80-85 met leuk optrekken en 85-90 zwaarder vertand, teller snelheden, MB gaat altijd ook wel 85, gewoon omdat je een onderlangse uitlaat op zit.
De codes zijn ook GE2 geloof ik maar daar moet ik eens achter kijken

Honda MBX/NSR zijn de lc met code GE2 en GT4,
Ge2 gaat ori 90-95 , met ander uilaatje krap 100-105; De GT4 presteert net iets beter, ook omdat je daar beter een 18/20 kan achter zetten wegens betere poorten dan de GE2.

Een 70 immi heeft het voordeel goedkoper te zijn en idd wat meer koppel te hebben maar top vermogen zal +/- zelfde zijn

Je kan ze herkennen doordat er Honda opstaat,49cm? en een Code (denk GE2)en HM staat er normaal ook ergens op.
Genoed info ?


[This message is edited by kawa-250 on 27-11-02 21:43]
 
Honda 5-Bak te koop
MB50TUNED 27-11-02?22:50 Print reply
Posts: 1054
Minder koppel betwijfel ik. Ask egt/mbxowner hij beweerde dat zijn 70 malossi met optrekken werd bijgouden door zoon honda snel cilindertje :n. En dat is ook wel logisch. Een imi is zooi ontworpen door niet al te beste mensen en goedkoop gehouden en slecht afgewerkt.. Maar zoon origineel cilindertje is ontworpen door HONDA die het HELE BLOK heeft ontworpen voor/met die (snelle)cilinder. Voor gebruik buiten dit land waar dus hogere snelheden zijn toegestaan.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Hans F 27-11-02?23:08 Print reply
Posts: 4326
Meet de uitlaatpoorthoogte eens op (of nog makkelijker voor ons, de uitlaatpoorttiming) dit zegt al een hele hoop.
Zeker als het een ori honda cilinder is, er niet aan geveild is en deze poort hoger is als wij hier in Nederland gewend zijn, is de kans groot dat je met een "snellere" cilinder te maken hebt.
 
de_koen 27-11-02?23:10 Print reply

Posts: 5595
Als die 50 ac cilinder die Malossi kon bijhouden dan was er zeker wel gewerkt aan die cilinder,
weet je de rest van de setup ? onderlangse uitlaat ? grote carb ?
Ik denk dat die malossi cil toch ook wel goed berekent is op een Honda blok , ze zitten met de beperkende faktor dat ze de slag moeten behouden en honda die zelf kon bepalen .
En die malossi is volgens mij toch veel "extremer" dan een ori cil vind ik, kwa poorten dan.
 
Honda 5-Bak te koop
Zoetahmeerdah [Marcel] 28-11-02?00:08 Print reply

Posts: 5996
ik heb de uitlaatpoort vergeleken met die van een mallossi 70..hij was bijna het zelfde [

wel een andere timing natuurlijk. maar hij was bijna even groot. (snelle ge2)

edit: hans :186 graden uitlaatpoort heb ik hier staan, uitgetekend met autocad..

edit: LC nsr geen AC

[This message is edited by zoetahmeerdah on 28-11-02 11:12]
 
ik haat mensen
madoux 28-11-02?08:59 Print reply
Posts: 458
belgische 50 orgi snel zoals ik ze hier heb liggen hebben 5koelribben, zijn van gietijzer, heel mooi afgewerkt, poort groote lijkt best vele op 50imi en 49cm3 op de zijkant en onder de uitlaat poort HM 16.7

Ervaring van em baas, snelle bocht, orgi snel cilinder, 13mm, snelle luchtslangen, iets groter voortandwiel, 90km/h, dat haalt ene imi niet geloof ik, en ze zijn minder piekerig wat betrefd vermogen lopen zelfs betr als 50zeta of 50 orgi
 

Dit topic is 1124 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved