Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Wiellagers kapot

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 841 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64389 - Wiellagers kapot
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4035 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Frysk 3-5-2011 15:44 Print reply

Posts: 34928
Bij welke brommer trouwens ?

Als het de GPR is dan ben ik ook zeer benieuwd waarom aangezien Senda's en oud type GPR's dit probleem ook altijd hebben.
 
giggitybyte
weschung 6-5-2011 10:27 Print reply
Posts: 53
Die bus in je naaf is te kort waarschijnlijk, moet je een paar shim ringen tussen leggen

Als de bus wat afgesleten is en dus korter dan zet je kracht op de binnenringen van je lagers wanneer je moer op je achteras aandraait waardoor ze vrij snel kapot lopen
 
www.weschung.hyves.nl
Knipperlicht 6-5-2011 11:35 Print reply

Posts: 1833
Het gaat om mijn Aprilia Mx.

Ik ga een nieuwe bus laten draaien. Maar ik ga van het weekend ook nog even met mn naaf langs een motorzaak.

Ik hoop in ieder geval dat het puur aan mijn bus ligt, want die ziet er ook erg gaar uit aan een kant.


Ziet er fris uit, niet?

Dit bericht is gewijzigd door Knipperlicht op 6-5-2011 om 12:07 uur.
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
Gerard1793 6-5-2011 16:19 Print reply

Posts: 4006
Dat is de bus voor in het achterwiel toch? Die zit alleen tussen je lagers, de buitenkant van de bus zou verder weinig met lagerslijtage te maken moeten hebben.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Knipperlicht 6-5-2011 16:26 Print reply

Posts: 1833
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
Dat is de bus voor in het achterwiel toch? Die zit alleen tussen je lagers, de buitenkant van de bus zou verder weinig met lagerslijtage te maken moeten hebben.


Ja dat dacht ik dus ook al, vandaar dat ik die gewoon weer erin had gedaan.
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
Makrolon 6-5-2011 16:49 Print reply

Posts: 6733
Wiel van de grond, nieuwe lagertjes er in, achterasmoer met de hand vast zetten, wiel checken of ie goed draait, dan asmoer op moment vast zetten en dan nog eens draaien, als ie nu opeens heel zwaar draait zitten of je lagers er om een of andere reden niet ver genoeg in, of je afstandsbus in t midden is te kort.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Royal Club 6-5-2011 16:50 Print reply

Posts: 60390
ziet eruit alsof ie plat geslagen is. wat kan betekenen dat je je binnenschalen dus telkens kapot draait.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Knipperlicht 6-5-2011 17:18 Print reply

Posts: 1833
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ziet eruit alsof ie plat geslagen is. wat kan betekenen dat je je binnenschalen dus telkens kapot draait.


Wat bedoel je met platgeslagen?
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
Maup 6-5-2011 21:42 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Knipperlicht
[...]


Wat bedoel je met platgeslagen?

Dat er in de lengterichting op dat ding is geramd.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Leen 6-5-2011 23:02 Print reply

Posts: 26877
ding is opgestuikt ja, en dus een stuk korter als dat ie hoort te zijn.

nieuwe bus kopen en probleem opgelost.

nieuwe laten draaien kan ook, moet je even lagers in je wiel tikken en meten hoe lang de bus moet zijn.
dit komt uiteraard wel zeer nauwkeurig, 0,05mm zou ik zeker aan proberen te houden.
 
Gerard1793 7-5-2011 2:23 Print reply

Posts: 4006
Als je gewoon een nieuwe bus koopt lijkt mij dat het probleem ook gewoon opgelost moet zijn?
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!

Dit topic is 4035 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved