yamahaman |
2-5-2011 11:41 |
Posts: 387 |
Misschien is je naaf uitgesleten?
|
|
Alles hat ein ende, nur ein bratwurst hat zwei |
|
Floris-tsx |
2-5-2011 11:46 |
Posts: 3225 |
Is de wiel as krom?
Is je wiel ook gericht (in het geval van spaken)
Waar loopt het lager kapot? Buitenring? binnenring?
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
Knipperlicht |
2-5-2011 12:01 |
Posts: 1833 |
Linker lager loopt steeds kapot op de buitenring.
|
|
If you eat LEGO, you will shit bricks. |
|
Floris-tsx |
2-5-2011 12:03 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Knipperlicht
Linker lager loopt steeds kapot op de buitenring.
Is die bus in t middden dan wel goed gecentreerd en hangtie niet krom? + Heb je die überhaupt erin ? En check ff of er geen slag in t wiel zit
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
Knipperlicht |
2-5-2011 12:11 |
Posts: 1833 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]
Is die bus in t middden dan wel goed gecentreerd en hangtie niet krom? + Heb je die überhaupt erin ? En check ff of er geen slag in t wiel zit
Bus zit erin, maar daar draait puur de as in he.. Hoe zou die dan krom moeten hangen?
Maja zal eens naar mn velg moeten kijken, zal ergens wel niet 100% zijn
|
|
If you eat LEGO, you will shit bricks. |
|
Robin 1993 |
2-5-2011 12:16 |
Posts: 1234 |
Kijk goed of de tussenbus in je naaf zit, als deze versleten/kapot is , is dat de oorzaak dat je lagers kapot gaan. Omdat als die tussenbus bijvoorbeeld te kort is omdat hij versleten is, heb je het probleem dat je met het vastdraaien van je wiel de lagers naar elkaar toe trekt en dan komt er teveel spanning op en lopen ze zo kapot.
Ik heb dit ook gehad met mijn honda mt5. 4 keer waren me lagers kapot gegaan, toen nieuwe stetje tussenbussen gekocht en probleem was opgelost.
Het kan ook nog zo zijn dat je lagerpassing uitgelubbert is, dit merk je als je lager heel soepel in de passing gaat. Dit kan je oplossen door met een centerpunt allemaal putten te slaan rondom in je lagerpassing, dit zorgt ervoor dat het metaal bij die punten ophoogt en dat zorgt ervoor dat je lager weer lekker strak in die passing zit (dit werkt alleen als de passing ligt uitgelubbert is)
suc6!
|
|
!!2 takt!! |
|
PuchMaxiS-15mm |
2-5-2011 21:12 |
Posts: 76 |
ey,
met profesioneel gereedschap? wat bedoel je er precies mee?
je moet ze er niet in slaat of iets dergelijks, maar er in laten persen. dan weet je zeker dat ze goed zitten.
|
|
|
|
koetjeboe91 |
2-5-2011 21:19 |
Posts: 2096 |
prof gereedschap word bedoelt niet met een hammer zomaar ergens op gaan slaan en met goede documentatie er bij.
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
koen007 |
2-5-2011 21:26 |
Posts: 414 |
Als je de ketting spant controleer je dan dat de 2 de stel moertjes precies even veel slagen vast zitten?
is dit niet het geval komt je velg er scheef in te staan.
Dit kan nadelig zijn voor je lagers
|
|
|
|
BenjaminDG |
2-5-2011 22:26 |
Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
prof gereedschap word bedoelt niet met een hammer zomaar ergens op gaan slaan en met goede documentatie er bij.
Kan wel hoor als je de velg wat opwarmt en een grote dop gebruikt.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
koetjeboe91 |
2-5-2011 22:55 |
Posts: 2096 |
maar ja wat is de manier die in een werkplaats word gedaan. denk met een pers. als ik namelijk als klant de monteur lagers er zie inslaan ben ik zo weg.
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
3-5-2011 0:26 |
Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
maar ja wat is de manier die in een werkplaats word gedaan. denk met een pers. als ik namelijk als klant de monteur lagers er zie inslaan ben ik zo weg.
Jij loopt als klant officieel niet de werkplaats binnen zonder beschermende kleding. Owja, een wiellager kan je er rustig in slaan zolang je maar op de buitenring slaat.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Knipperlicht
Hallo,
Omdat het nu al voor de derde keer is gebeurd, wil ik toch echt eens weten hoe dit nu kan.
Voor de derde keer op een rij zijn mn achterwiellagers kapot gelopen. Ik heb de lagers er steeds uit laten halen en ook met professioneel gereedschap nieuwe in laten zetten.
Tevens heb ik goed gekeken of mijn wiel recht staat.
Heeft iemand enig idee waarom mijn achterwiellagers steeds kapot lopen??
Bvd
Span je ketting niet te strak ? Is de bus in de naaf, tussen de lagers nog goed ?
Dit bericht is gewijzigd door Trax op 3-5-2011 om 0:27 uur.
|
|
|
|
StefanB |
3-5-2011 0:30 |
Posts: 2591 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
maar ja wat is de manier die in een werkplaats word gedaan. denk met een pers. als ik namelijk als klant de monteur lagers er zie inslaan ben ik zo weg.
Wat een bs, lagers kun je prima ergens in tikken met een hulpstukje + hamer netalsof je een wiel lekker onder de pers kan leggen.
Ik beuk de wiellagers er ook altijd met een hamer uit, en de nieuwe tik ik er ook weer in met een hamer.. zolang je weet wat je doet kan dit prima.
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|
BenjaminDG |
3-5-2011 0:49 |
Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
maar ja wat is de manier die in een werkplaats word gedaan. denk met een pers. als ik namelijk als klant de monteur lagers er zie inslaan ben ik zo weg.
O ja?
Ben je al eens in de werkplaats geweest van een motorzaak?
Niet alle zaken hebben zo'n pers maar ook het gewone gereedschap waar je thuis ook meewerkt.
Lagers kunnen wel wat hebben hoor.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Knipperlicht |
3-5-2011 9:33 |
Posts: 1833 |
Ik heb inderdaad gebruik gemaakt van een hamersetje met tussenstukjes waarmee je lagers in kunt tikken
Ik weet echter ook niet hoeveel speling tussen de lagers en de tussenbus mag zitten. Ik denk dat ik een dezer dagen de velg maar eens laat controleren bij een motorzaak oid.
|
|
If you eat LEGO, you will shit bricks. |
|