Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #64386 - puch 65cc optrekken
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 3936 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
PuchMaxiS-15mm |
2-5-2011 1:07 |
Posts: 76 |
hallo mensen,
ik heb een puch z two, die ik aan opknappen ben.
alles doet het nu zon onderhand.
lag al 65cc op.
heb er een nieuwe 15mm bing op gedaan.
tandwiel 15-45.
standaard luchtfilter.
proma gp uitlaat.
snelheids meter doet niet, maar vent waar ik hem had gekocht zei dat ie (met 12mm carb) 70 loopt.
ik heb er pas een nieuwe 15mm bing op gedaan.
maar wat is het al volgt?:
in begin trekt hij vrij sloom, na 5-6 sec be gint hij wat meer te trekken.
optrekken:
0-15 echt bagger sloom
15-30 gewoon,
30-45 begint hij harder te trekken
45 tot top (ong 75 gok ik) trekt hij als een gek
ik wil dat hij in het begin ook goedoptrek.
is er iets wat ik afkanstellen?
ontsteking ben ik niet zo goed mee. hij is nou rijdend en wil ik ook zo houden.
carb is 15mm
sproeier week ik niet, maat staat er niet in.
gas naald op 2de van boven.
kortom gezegd: tot 20 ong loopt hij echt bagger, na de 20 tot top loopt hij zoals elke 65cc puch ofso :P lkkr jankend in de toeren.
wie kan me wat tips geven?
gr virgill
|
|
|
|
Rens |
2-5-2011 1:14 |
Posts: 6863 |
Je kan dekoppeling aanpassen zodat die pas aangrijpt bij hoge toeren.
Daar waren meerder opties voor, zorgen voor minder gewicht op de koppelings segmentjes door er stukken af te slijpen/boren. Of sterkere veertjes eraan zetten.
|
|
achter de maan is alles beter |
|
PuchMaxiS-15mm |
2-5-2011 1:20 |
Posts: 76 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rens
Je kan dekoppeling aanpassen zodat die pas aangrijpt bij hoge toeren.
Daar waren meerder opties voor, zorgen voor minder gewicht op de koppelings segmentjes door er stukken af te slijpen/boren. Of sterkere veertjes eraan zetten.
ja maar als ik koppelings deksel er af haal, dan kan ik nog niet bij al die dingen, ik heb er vrij veel verstand van van puchjes, maar koppeling en kwa ontsteking niet zo.
weet je misschien een stappenplan?
|
|
|
|
Heilige Antonius |
2-5-2011 8:50 |
Posts: 1202 |
1. schroef een van de 2 blokjes waar je stuur mee vast zit eraf, deze heb je later nodig als koppelingstrekker
2. leg je brommer op de zijkant, benzine kraan dicht dus.
3. koppelingskap los schroeven
4. je kijkt dan tegen een plaat aan met een veer, haal die veer eraf en haal dat pinnetje in het midden eruit. Je kunt nu de plaat eraf halen.
5. Je kijkt nu tegen de koppeling aan: pak 2 (lange) boutjes en draai die in de koppeling je kunt nu mbv een schroevendraaier de moer van de koppeling losdraaien.
6. Als je deze eraf hebt kun je met dat blokje van je stuur (op de kop) je koppeling er zo afhalen.
7. Draai de veertjes in of doe er strakkere in. Mocht je toevallig een koppeling hebben met 3 segmenten werkt dit niet zo goed en zul je hem moeten verlichten door te boren.
8. Alles weer terugbouwen
|
|
|
|
PuchMaxiS-15mm |
2-5-2011 10:42 |
Posts: 76 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Heilige Antonius
1. schroef een van de 2 blokjes waar je stuur mee vast zit eraf, deze heb je later nodig als koppelingstrekker
2. leg je brommer op de zijkant, benzine kraan dicht dus.
3. koppelingskap los schroeven
4. je kijkt dan tegen een plaat aan met een veer, haal die veer eraf en haal dat pinnetje in het midden eruit. Je kunt nu de plaat eraf halen.
5. Je kijkt nu tegen de koppeling aan: pak 2 (lange) boutjes en draai die in de koppeling je kunt nu mbv een schroevendraaier de moer van de koppeling losdraaien.
6. Als je deze eraf hebt kun je met dat blokje van je stuur (op de kop) je koppeling er zo afhalen.
7. Draai de veertjes in of doe er strakkere in. Mocht je toevallig een koppeling hebben met 3 segmenten werkt dit niet zo goed en zul je hem moeten verlichten door te boren.
8. Alles weer terugbouwen
ey bedankt man, ik zal eens kijken, maar als ik die deksel er af haal waar die koppelingshevel op zit,dan zie ik een schijfachtige deksel met van die hapjes aan de zijkant, die zit weer in een rond bakje, om maar ff uit te leggen. maar als ik alles er uit haal en dan later er weer in zet, doet hij het dan ook gewoon weer?
|
|
|
|
Heilige Antonius |
2-5-2011 12:03 |
Posts: 1202 |
Ja waarom niet? als je alles weer terug bouwt zoals het was.. Wat ik er nog was vergeten te zeggen was dat je je koppelingskabel wel zo los mogelijk moet draaien dat is makkelijker
|
|
|
|
PuchMaxiS-15mm |
2-5-2011 21:14 |
Posts: 76 |
ja, das wel handig ja xD is een ngk race bougie met rode kabel ook handig voor wat sneller optrekken? zon set,
ngk race bougie,
rode dop plus rode kabel ngk.
|
|
|
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
2-5-2011 21:41 |
Posts: 1558 |
maakt geen reet uit.
|
|
I Can Play With Madness |
|
PuchMaxiS-15mm |
2-5-2011 23:41 |
Posts: 76 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
maakt geen reet uit.
nee? maakt dat niks uit dan? wat houd dat dan in?
|
|
|
|
appie_1988 |
4-5-2011 23:56 |
Posts: 322 |
Als je echt harder gaat is alleen hittegraad van bougie die je in de gaten moet houden.
En rodekabel maakt niks uit.
De stroom stootjes gaan er even snel doorheen hoor. Er zit geen goud in En al zal dat er in zitten zou je het verschil toch niet voelen.
Hij puch altijd in begin dat hij langzaam optrekt. (je kan mis iets kleinere sproeier proberen)
Maar als je echt sneller wil optrekken moet je.
1 je vliegweil laten afdraaien (kan best veel af, je hebt toch geen balans as) je kan iemand laten doen die werktuigbouw metaal doet. of draairij
2 nieuwe type tomos onsteking er op. (die is zonder contactpunten dus electronische en heeft veel ligter vleigwiel)
3 hpi er op (duur)
|
|
|
|
Gerard1793 |
4-5-2011 23:57 |
Posts: 4006 |
Met vliegwiel afdraaien moet je wel goed nadenken wat je doet, je hebt snel onbalans in het gebeuren.
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
PuchMaxiS-15mm |
5-5-2011 0:39 |
Posts: 76 |
ey, ja dat zou ik nog eens kunnen proberen.
maar nu heb ik volgend probleem.
ik heb de cillinder, cillinderkop plus zuiger er vanmiddag uitgehaald.
tapdraden waren beetje gaar dus even andere gehaald.
die er in gedraaid en alles weer terug er in gedaan. cillinder, zuiger, cillinderkop, uitlaat, carb enz weer terug geplaatst.
na even lang gerend te hebben ging ie aan.
nu trekt hij op een of andere manier nog ietsjes langzamer als eerst. duurt heel lang voor hij op gang is, en in de 2de versnelling, na ong 12 sec trekt ie ietsjes door. onstekingsdeksel er afgehaald. ontsteking lijk nog wel zgan en hij lekt aan de onderkant van het blok wat olie, nieuwe olie in gedaan en hij lekt op eens niet meer :S
oja setup is btw :
65cc airsal,
15mm bing,
proma gp
tandwiel voor 15
tandwiel achter 45
wie weet e een oplossing voor?
liefst niet te veel geld kosten, want wil hem eerst goed lopend krijgen voor ik er veel geld in steek.
|
|
|
|
Frysk |
5-5-2011 8:36 |
Posts: 34928 |
Ori snel pijpje monteren.
|
|
giggitybyte |
|
honda fryslan |
5-5-2011 12:57 |
Posts: 1914 |
2e versnelling??
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
Frysk |
5-5-2011 13:03 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
2e versnelling??
Powerband, ik dacht vroeger ook dat dat een versnelling was.
Mgoed ori snel pijpje monteren, trekt erg hard vanuit stilstand
|
|
giggitybyte |
|
PuchMaxiS-15mm |
5-5-2011 22:28 |
Posts: 76 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Ori snel pijpje monteren.
je bedoelt orginele sigaar pijp er op zette?
een vent die ik ken met veel verstand van oude brommers zei dat ik eens een terugloopje moet proberen. maar om zo even te kopen om te testen doe ik niet. het is btw een 65cc airsal/eurokit.
en welke maat sproeier kan ik er het beste in doen? is een 15mm bing-immi. bougie is wat zwart geworden. maar er zit best kleine maat sproeier in.
|
|
|
|
Dit topic is 3936 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|