Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - standaard puch

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 870 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64381 - standaard puch
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2279 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gieltje 30-4-2011 19:48 Print topicpost
Posts: 2
Ik heb hier een standaard puch hier staan.
Ontsteking staat goed en juiste sproeier en stand van de gasnaald.
Ook de koppeling zit goed.
Het enigste wat anders is is een tecno uitlaat.
Het probleem nu is dus dat hij gemiddeld 43 rijdt maar wel lekker doortrekt.
Voortandwiel is nu 15 en was 16 en heeft ook 14 op gezeten maar niet veel verschil.

Mijn vraag is dus hoe loopt hij sneller?
Tuning kan wel maar het liefste niet.
Weinig geld en wil hem eigenlijk vrij origineel houden.

Gieltje
 

mx-jacob 30-4-2011 19:58 Print reply

Posts: 2938
luchtfilter verstopt??
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
RikDT50MX - Nieuws Poster 30-4-2011 19:58 Print reply

Posts: 1558
voortandwiel groter en achtertandwiel kleiner.
 
I Can Play With Madness
mx-jacob 30-4-2011 20:00 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
voortandwiel groter en achtertandwiel kleiner.



volgens mij werkt dat niet bij een puch
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
RikDT50MX - Nieuws Poster 30-4-2011 20:02 Print reply

Posts: 1558
hoe wel dan?
 
I Can Play With Madness
mx-jacob 30-4-2011 20:08 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
hoe wel dan?



weet wel dat het bij een tomos wel werkt maar bij mijn puchjes deed het niet veel goeds
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
MisterJenzzz 30-4-2011 21:07 Print reply
Posts: 79
zoveel dingen dat je kunt doen...

goedkoop:

ring uit uitlaat halen(gewoon vragen bij brommerboer)
of zelf doen..
spoeier vergroten event.
hoger octaan benzine
nitro

duur:


grotere carb
cilinder vergroten
groter achterwiel

 
ChielTZR 30-4-2011 21:18 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MisterJenzzz
zoveel dingen dat je kunt doen...

goedkoop:

ring uit uitlaat halen(gewoon vragen bij brommerboer)
of zelf doen..
spoeier vergroten event.
hoger octaan benzine
nitro

duur:


grotere carb
cilinder vergroten
groter achterwiel



hoger octaan getal ga je niks harden van...

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Ruben2311 30-4-2011 22:18 Print reply

Posts: 1055
Sterker nog, het ontbrandt minder goed, dus heb je vermogensverlies.

Dit bericht is gewijzigd door Ruben2311 op 30-4-2011 om 22:18 uur.
 
Half the strokes, double the power!
Ruben2311 30-4-2011 22:44 Print reply

Posts: 1055
Je moet in het vervolg wel even "alvast bedankt" in je post zetten, anders word marco boos.
 
Half the strokes, double the power!
Frysk 30-4-2011 23:34 Print reply

Posts: 34928
Godsamme hebben jullie nooit puch gereden ?

70cc + 70cc kop monteren en koppelingsveertjes indraaien, verder ori laten, trekt mooi op vanuit stilstand en rijd ongv 60/65.

Kost weinig en rijd goed voor een poeg
 
giggitybyte
Robin 1993 1-5-2011 0:04 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Godsamme hebben jullie nooit puch gereden ?

70cc + 70cc kop monteren en koppelingsveertjes indraaien, verder ori laten, trekt mooi op vanuit stilstand en rijd ongv 60/65.

Kost weinig en rijd goed voor een poeg



hij wil hem zoveel mogelijk orgineel houden..
Je kan wat met je vertanding spelen, dat het niets helpt is onzin. Gewoon voor 16 monteren en achter 40 ofzo trekt het iets minder maar ga je wel gewoon sneller, verder kan je voor het optrekken iets met je kopplingsveren spelen (indraaien, uitdraaien)

Ook zou je je koppeling kunnen verlichten doormiddel van gaten te boren (10mm boor dacht ik) in je sigmenten. Doordat je er gaten in boort word het lichter en slipt je koppeling langer en dat zorgt ervoor dat hij beter trekt.

Verder zou ik gewoon die techno uitlaat eraf gooien en een mooie proma cc aanschaffen.

Met dit alles moet je puch makkelijk 60 kunnen halen en nog lekker optrekken.
 
!!2 takt!!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 1-5-2011 0:27 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Je moet in het vervolg wel even "alvast bedankt" in je post zetten, anders word marco boos.



jij moet ontopic blijven, en niet dubbelposten!
 
Frysk 1-5-2011 4:47 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
[...]



hij wil hem zoveel mogelijk orgineel houden..
Je kan wat met je vertanding spelen, dat het niets helpt is onzin. Gewoon voor 16 monteren en achter 40 ofzo trekt het iets minder maar ga je wel gewoon sneller, verder kan je voor het optrekken iets met je kopplingsveren spelen (indraaien, uitdraaien)

Ook zou je je koppeling kunnen verlichten doormiddel van gaten te boren (10mm boor dacht ik) in je sigmenten. Doordat je er gaten in boort word het lichter en slipt je koppeling langer en dat zorgt ervoor dat hij beter trekt.

Verder zou ik gewoon die techno uitlaat eraf gooien en een mooie proma cc aanschaffen.

Met dit alles moet je puch makkelijk 60 kunnen halen en nog lekker optrekken.


ALLEEN maar een andere cilinder vind ik wel redelijk ori,
Andere uitlaat maakt hem direkt hoogtoeriger en lawaaieriger.

Met ori pijp behoud je het ori karakter wat meer want minder toeren bovenin maar meer onderin waardoor hij lekker optrekt met het zelfde geluid als een ori puch vooral omdat je top wat rond 60 zit.

Ik bedoel dus gewoon een goedkoop 70cc'tje, die zijn echt niet hoogtoerig.

Ohja als ik nu poeppraat is het omdat het koninginnedag is *burp*


Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 1-5-2011 om 4:51 uur.
 
giggitybyte
gieltje 1-5-2011 11:03 Print reply
Posts: 2
Dankjulliewel voor alle mooie en goede reacties.
70 cc zie ik zelf wel wat in maarjah.
Jullie horen nog wel wat er aan gebeurt is.
 
Gerard1793 1-5-2011 11:12 Print reply

Posts: 4006
Inlaatpoort 2mm verbreden, en uitlaat 2mm verbreden en 2mm ophogen. Sleufje in je zuiger aan de inlaatkant, 2mm hoog en zo breed als je inlaatpoort en een Techno uitlaatje erop en je rijd 55-60.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!

Dit topic is 2279 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved