Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - problemen met ontsteking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1071 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64374 - problemen met ontsteking
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1214 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mrpitbull 29-4-2011 11:45 Print topicpost
Posts: 14
hey,

ik heb een probleem.
me brommer heeft een omgekeerde vonk
als ik voor uit probeer aan te lopen heb ik heel af en toe eens een vonkje,maar als ik achteruit loop heb ik de perfecte vonk

ik heb al meerdere keren de bobine vervangen en me bougie,

weet iemand wat dat is,en hoe ik het kan verhelpen?

alvast bedankt
 

ChielTZR 29-4-2011 12:04 Print reply

Posts: 6016
welke brommer en setup?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
mrpitbull 29-4-2011 12:10 Print reply
Posts: 14
derbi senda r uit 97,
70 pro race cilinder en metrakit krukas ,70 pro race uitlaat,21mm delorto cab,orinele ontsteking.
 
Niek27 29-4-2011 12:15 Print reply

Posts: 633
ontstekingstijdstip veranderen misschien?
CDI nog goed?
 
flappie business
mrpitbull 29-4-2011 12:17 Print reply
Posts: 14
hoe kan ik de ontsteking tijdstip veranderen?

 
Fabio 29-4-2011 12:26 Print reply

Posts: 1737
Bobine en cdi zijn bij elkaar ingebouwd toch?

Het ontstekingstijdstip kan je veranderen door de grondplaat te draaien, de krukasspie te verplaatsen of een ander vliegwiel te monteren. Het verdraaien van de grondplaat is dus eigenlijk de verstandigste keus.

Maargoed, voordat je daar mee verder gaat, heb je iets veranderd aan je brommer? Heb je m net gekocht? En hoe loopt je brommer eigenlijk?
 
mrpitbull 29-4-2011 12:34 Print reply
Posts: 14
jep bobine en cdi zitte bij elkaar ingebouwd

jaa,ik heb bijna alles vervangen,
cilinder,krukas,cabarateur,lagers keeringen,koppelingsplaten,uitlaat,tandwielen+ketting,

en hij heeft er zeer netjes mee gelopen,heel de setup heeft nog maar net denk ik 500/600 km gereden. tot oud en nieuw,sinds dien heb ik er problemen mee,met die omgekeerde vonk.maar als ik heeeel langzaam voor uit aan loopvonkt hij wel heel zwak,maar achteruit is hij gewoon perfect
 
StineZ 29-4-2011 15:16 Print reply
Posts: 571
Dan staat je ontsteking te laat. Dus vervroegen op de manier waarop al eerder genoemd is
 
Turbokit
mrpitbull 29-4-2011 15:36 Print reply
Posts: 14
gaa ik zometeen prberen..
maar ik hoorde vanmiddag dat het ook aan me vliegwiel kan liggen?
 
JB1 29-4-2011 15:37 Print reply

Posts: 14881
Ik vermoed dat je vliegwielspie naar de maan is.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
mrpitbull 29-4-2011 16:08 Print reply
Posts: 14
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Ik vermoed dat je vliegwielspie naar de maan is.



nee,daar zit een nieuwe op heb ik net nog een nieuwe gehaald,en nog een beetje met me grondplaat zitte spelen maar werkt ook niet
 
Maeddy 29-4-2011 16:12 Print reply

Posts: 1059
pick-upspoel ok?
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
mrpitbull 29-4-2011 16:31 Print reply
Posts: 14
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
pick-upspoel ok?



hoe kan ik die testen?
 
Maeddy 29-4-2011 19:39 Print reply

Posts: 1059
Geloof dat er een bepaalde weerstand overheen zit. Wellicht kun je die opzoeken in een handleiding en daarna even doormeten.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !

Dit topic is 1214 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved