Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Meest betrouwbare cylinder voor lange afstanden, luchtgekoeld

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 927 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64369 - Meest betrouwbare cylinder voor lan...
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina
Dit topic is 6843 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Marcooow 3-5-2011 18:19 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



als je iets sloopt ben je behoorlijk lomp bezig.

en zou het kwa koeling schelen of je een mtx-ot kop scoort die die koelvinner std al mist, of dat je ze er bij een mt kop afslijpt.

resultaat is hetzelfde.


mijn ot kop heeft anders nog gewoon alle koelvinnen, uitlaat bij mtx loopt om het frame
 
faster than a bullet!
Fabio 4-5-2011 7:40 Print reply

Posts: 1737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


mijn ot kop heeft anders nog gewoon alle koelvinnen, uitlaat bij mtx loopt om het frame


Dat zegt niet zo heel veel. Ik heb genoeg 50cc koppen langs zien komen waarbij de vinnen heel netjes verkort waren. Zo te zien gewoon zo uit de fabriek. De uitlaat loopt inderdaad om het frame maar hij raakt de cilinderkop wat meer aan de achterkant dacht ik.
 
MeMeBot 4-5-2011 10:02 Print reply
Posts: 251
Exact.
Maar het is gelukt, de buitenste 2 vinnen daar hebben we netjes een klein stukje afgeslepen, en de pijp zit erop
Gisteren avond nog net voor donker even aan gekickt, 2x kicken en lopen.
Daarna even warm laten draaien, maar nog niet kunnen rijden.
Moet vanavond eerst een kleinere sproeier erin zetten (110 was blijkbaar te groot, vanavond 95 proberen).
Foto's houden jullie nog tegoed.
 
What makes you think it's the way you think it is?
Fabio 4-5-2011 12:58 Print reply

Posts: 1737
Dat was zo moeilijk niet toch?

Is dat niet een hele flinke stap? Van 110 naar 95 :S
 
MeMeBot 4-5-2011 13:19 Print reply
Posts: 251
Het viel inderdaad wel mee, het is gewoon een kwestie van eraan beginnen, gewoon doen!

Van 110 naar 95 is inderdaad wel een grote sprong, maar bij vol gas bleef hij maar 4takten en pruttelen.
Hij bleef wel netjes stationair draaien, maar hij kreeg echt veel teveel benzine.
Zelfs weg rijden was nagenoeg niet te doen.
Dus ik vermoed (again, correct me if I'm wrong) dat er een flinke maat kleiner in moet komen.
Ik heb geloof ik ook nog een 98 liggen, misschien dat ik het beter eerst daarmee kan proberen?

En daar naast zit er een standaard 50cc uitlaat onder (onbegrenst volgens mij) en 18mm carb, standaard luchtfilter.
Er zat een 80 sproeier in met die hm167 cylinder en verder dezelfde setup.
Dus ten opzichte van die 80 sproeier, is 98 al gelijk een flinke maat groter.
Maar tips over welke sproeier ik het beste mee kan gaan beginnen zijn natuurlijk altijd welkom, hoewel ik wel vermoed dat ik em met die 98/95 wel afgesteld krijg.


Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 4-5-2011 om 13:23 uur.
 
What makes you think it's the way you think it is?

Dit topic is 6843 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved