Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #64369 - Meest betrouwbare cylinder voor lan...
|
Pagina 4 van 6
|
Dit topic is 6903 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
MeMeBot |
28-4-2011 19:26 |
Posts: 251 |
Ik had eerder in mn hoofd het advies om een Athena te halen, maar ik bedoelde Airsal.. http://www.motoimpor...onda-mb-/-mt-/mtx-ot
Die heb ik dus nu besteld, hoop em dit weekend nog te hebben.
Athena was toch te duur :(
zal het in mn eerdere post ook ff aanpassen.
|
|
What makes you think it's the way you think it is? |
|
MeMeBot |
28-4-2011 19:27 |
Posts: 251 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
t gaat om te tapeinden, het schroefdraad.
Die gasten willen er tegen de 100 eurie voor hebben, maar daar doe ik mn rits niet voor open!
Voor dat geld heb ik letterlijk een nieuwe cylinder...
En als ik eerlijk ben klinkt zo'n 70cc wel erg interessant...
Sterker nog...
Heb zojuist een bestelling geplaatst voor een AIRSAL 70cc, een aantal sproeiers, en een hele set pakkingen voor de carb, spruitstuk, membraam etc.
Eind van de komende maand (Zucht) dan ga ik het gehele blok laten voorzien van nieuwe lagers en alles, complete revisie dus.
Helaas kan ik dat geld nu ff niet missen.
Dus ik hoop dat ik niets raars tegenkom in het blok zelf, en dat ik met mijn bestelling de brommer eindelijk goed rijdend heb.
Ik heb trouwens al een 6 bak, en das een goede zaak als ik jullie mag geloven
|
|
What makes you think it's the way you think it is? |
|
Tobias Verhoef |
28-4-2011 19:47 |
Posts: 1832 |
Ga gewoon voor een standaard 80 blok, rijdt voor lange afstanden echt heerlijk relax en je krijgt hem niet kapot en je rijdt netjes 80 km/u. Ik heb met mijn honda 40 k gereden in 2 jaar en het blok is nog nooit open geweest. Ik heb alleen 2 keer mn koppakking vervangen, en ik heb gewoon netjes optijd de olie vervangen. Ik heb hem 2 jaar lang door weer en wind gebruikt om naar school te rijden en ik heb er nog heel veel plezier ritjes mee gedaan en ben er vorig jaar nog mee op brommervakantie geweest. Ik heb met dat ding heel wat afgeragt en ik rij al 2 jaar met super goedkope mpm mengsmering met tango benzine en hij doet het nogsteeds best. Ik heb wel een lc blok maar het onderblok is zo goed als hetzelfde als een ac blok
Als ik jou was zou ik alleen naar de mensen luisteren die gewoon heel veel kilometers met hun brommer hebben gemaakt. Want er wordt ook gewoon heel veel poep gepraat.
Even wat tips voor wat echt scheelt in levensduur:
-Altijd netjes warm rijden (heb ik niet altijd gedaan maar wel meestal)
-Goed afstellen (dus ook goede tandwielverhouding ivm overtoeren)
-netjes 1 op 40 smeren
-optijd olie vervangen (in die 40k km heb ik maar 2 keer olie vervangen )
Ook al heb je nog vragen hoor ik het wel
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
MeMeBot |
2-5-2011 15:24 |
Posts: 251 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Wil je iets betrouwbaars wat 75-80 km loopt ?
Dit heb ik voor tientallen mensen gedaan en vele hebben meer als 30.000 km gereden zonder problemen.
Laat je blok door een vakman reviseren - alle lagers - keerringen - pakkingen vernieuwen.
Monteer een Pro-X drijfstangset.
Monteer een Airsal 70 cc cilinder.
Laat de cilinderkop berekenen en maken door een vakman.
etc
Laat de cilinderkop berekenen en maken door een vakman.
Wie kent een dergelijke vakman waar ik voor mijn Airsal 70cc alu cylinder die ik net ZONDER CYLINDERKOP binnen gekregen heb een goede cylinderkop kan laten maken??
Ik hoop vandaag nog er naartoe te gaan om hem af te geven, er zit veel spoed achter voor mij helaas :(
Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 2-5-2011 om 15:25 uur.
|
|
What makes you think it's the way you think it is? |
|
JB1 |
2-5-2011 18:04 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
[...]
Laat de cilinderkop berekenen en maken door een vakman.
Wie kent een dergelijke vakman waar ik voor mijn Airsal 70cc alu cylinder die ik net ZONDER CYLINDERKOP binnen gekregen heb een goede cylinderkop kan laten maken??
Ik hoop vandaag nog er naartoe te gaan om hem af te geven, er zit veel spoed achter voor mij helaas :(
Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 2-5-2011 om 15:25 uur.
Bij een MT is het normaal dat je geen kop mee krijgt
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
-TimP- |
2-5-2011 18:33 |
Posts: 1836 |
gwoon origineel snelle cilinder?
zon belgische.
Lekker sterk en aardige snelheid en niet kapot te krijgen (bij normaal onderhoud).
wel wat duur en lastig aan te komen maar dan heb je ook wat.
|
|
zxr club zx6r 2003 |
|
PRO TUNING |
2-5-2011 19:34 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
[...]
Laat de cilinderkop berekenen en maken door een vakman.
Wie kent een dergelijke vakman waar ik voor mijn Airsal 70cc alu cylinder die ik net ZONDER CYLINDERKOP binnen gekregen heb een goede cylinderkop kan laten maken??
Ik hoop vandaag nog er naartoe te gaan om hem af te geven, er zit veel spoed achter voor mij helaas :(
Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 2-5-2011 om 15:25 uur.
Helaas kan ik het niet meer voor je doen, heb er honderden aangepast.
Draaibank staat te koop voor iemand die het wil doen.
|
|
|
|
MeMeBot |
3-5-2011 10:23 |
Posts: 251 |
Bedankt voor de reacties.
Ik heb de cylinderkop van mijn HM167 laten afdraaien en erop gemonteerd.
Waar ik nu weer tegenaanloop is dat mijn uitlaatbocht niet meer past!
Volgens mij is de cylinderkop die er nu op zit dan ook van een Honda MT, en niet van een MTX waardoor de bocht tegen de cylinderkop aan komt en ik deze niet goed op de uitlaatpoort kan monteren.
Weet er iemand misschien welke uitlaatbocht wel gaat passen?
Het liefst een standaard uitlaat van het 1 of het ander zodat het niet teveel toeren gaat maken.
Stel dat iemand hier een pijp heeft die erop past, dan wil ik hem graag deze week nog overnemen, liever gisteren dan vandaag.
Dus maak een mooi prijsje en laat het me even weten, thanks!
Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 3-5-2011 om 10:26 uur.
|
|
What makes you think it's the way you think it is? |
|
Fabio |
3-5-2011 11:23 |
Posts: 1737 |
even op zoek gaan naar een cilinderkop waarvan de koelvinnen op de kop aan een kant lager zijn. Dat zijn de MTX-ot koppen. Uiteraard kan je ook je bestaande kop aanpassen. Simpelweg de koelvinnen aan een kant wegslijpen/vijlen.
|
|
|
|
MeMeBot |
3-5-2011 11:28 |
Posts: 251 |
ik was al bang dat er een dergelijk antwoord gegeven zou worden.
Ik zie het niet zitten de kop aan te passen.
Is er dat je weet een uitlaat (van Honda MT5 of iets dergelijks?) die meteen past?
|
|
What makes you think it's the way you think it is? |
|
Leen |
3-5-2011 11:30 |
Posts: 26877 |
pak de slijptol en slijp alles weg dat in de weg zit.
word het spulletje echt niet minder van hoor.
|
|
|
|
Fabio |
3-5-2011 11:37 |
Posts: 1737 |
Tja, je kan natuurlijk altijd onder sales een gezocht advertentie plaatsen.
Er gaat denk ik geen uitlaat zo 1...2...3... passen. Tenzij je een onderlangse neemt, maar je bent langer bezig om een geschikte uitlaat te vinden dan gewoon een mtx-ot kop zoeken. Uiteraard is de slijptol sneller maar houd het netjes
|
|
|
|
MeMeBot |
3-5-2011 11:44 |
Posts: 251 |
tsja een slijptol in de koelvinnen zetten zie ik echt niet zitten...
Als het niet anders is, is het niet anders, dan doe ik het wel, maar ik wel het liever voorkomen aangezien ik die koelvinnen hard nodig heb op de grote afstanden die ik ga rijden..
En daar naast weet ik niet wat ik in die advertentie moet zetten, ik heb geen idee wat er nu onder gaat passen.
Het lijkt erop dat een MT5 uitlaat beter past aangezien die precies bij het gedeelte waar deze uitlaat de koelvinnen op de cylinderkop raakt, ingedeukt is.
Maar dat weet ik dus niet zeker.
Als ik vanavond geen uitlaat geregeld heb zet ik de slijptol erin maar ik ben hier absoluut geen voorstander van..
|
|
What makes you think it's the way you think it is? |
|
MeMeBot |
3-5-2011 11:45 |
Posts: 251 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
tsja een slijptol in de koelvinnen zetten zie ik echt niet zitten...
Als het niet anders is, is het niet anders, dan doe ik het wel, maar ik wel het liever voorkomen aangezien ik die koelvinnen hard nodig heb op de grote afstanden die ik ga rijden..
En daar naast weet ik niet wat ik in die advertentie moet zetten, ik heb geen idee wat er nu onder gaat passen.
Het lijkt erop dat een MT5 uitlaat beter past aangezien die precies bij het gedeelte waar deze uitlaat de koelvinnen op de cylinderkop raakt, ingedeukt is.
Maar dat weet ik dus niet zeker.
Als ik vanavond geen uitlaat geregeld heb zet ik de slijptol erin maar ik ben hier absoluut geen voorstander van..
P.S. als iemand een merk/model weet van een onderlangse pijp die past vind ik dat ook prima, dan schaf ik die gewoon aan.
Dat doe ik liever dan mn cylinderkop aanpassen.
Oops was niet de bedoeling mijn eigen bericht te quoten...
Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 3-5-2011 om 11:46 uur.
|
|
What makes you think it's the way you think it is? |
|
JB1 |
3-5-2011 11:53 |
Posts: 14881 |
Die cilinder gaat niet merken dat jij die vinnen eraf hebt geslepen hoor.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Dit topic is 6903 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 4 van 6
|
|