Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Meest betrouwbare cylinder voor lange afstanden, luchtgekoeld

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 868 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64369 - Meest betrouwbare cylinder voor lan...
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6845 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JB1 28-4-2011 15:59 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
Klabberdebats!!
Kom ik via via ineens terrecht op de volgende website:

http://www.cmsnl.com

Voor de luiwammetjes :

http://www.cmsnl.com...-motorcycles_model2/

Ze hebben van alles, en het zit in Lelystad wat voor mij persoonlijk erg handig is.
Hopelijk heeft iemand hier iets aan


Is een bekende site, iig voor mij wel.
Hebben zeer veel onderdelen, Alleen is het wel wat prijzig. Maargoed, het is wel origineel allemaal.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Fabio 28-4-2011 16:00 Print reply

Posts: 1737
Die kennen we wel ja, is dacht ik ook erg prijzig!
 
MeMeBot 28-4-2011 16:15 Print reply
Posts: 251
pleuris...
net bericht van de metaalboer, mijn cylinder is niet meer te redden!!
DUS...
Ik moet VOOR dit weekend een nieuwe cylinder hebben...
Tis al ff aan bod gekomen, maar ik moet nu dus echt de knoop doorhakken.
¤250,- eurie vind ik teveel voor een cylinderkitje dus dat gaat em sowieso niet worden.
Ik zat te denken aan:
http://www.motoimpor...nda-mb-/-mt-/-mtx-ot

Doen of niet doen voor ¤185,-?
 
What makes you think it's the way you think it is?
JB1 28-4-2011 16:17 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
pleuris...
net bericht van de metaalboer, mijn cylinder is niet meer te redden!!
DUS...
Ik moet VOOR dit weekend een nieuwe cylinder hebben...
Tis al ff aan bod gekomen, maar ik moet nu dus echt de knoop doorhakken.
¤250,- eurie vind ik teveel voor een cylinderkitje dus dat gaat em sowieso niet worden.
Ik zat te denken aan:
http://www.motoimpor...nda-mb-/-mt-/-mtx-ot

Doen of niet doen voor ¤185,-?


Geen Athena. Pak dan Malossi/Polini
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
MeMeBot 28-4-2011 16:20 Print reply
Posts: 251
jah dat zij die dude van motoimport ook al, maar kom op man, 2 en halve mijer voor een cylinderkitje, dat gaat me iets te ver.
En daar komt bij dat ik dat nu ook ff niet heb, dus dat is echt geen optie nu.
Maar wat is er mis dan met de Athena?
Als jullie daar slechte ervaringen mee hebben dan zal ik toch iets anders moeten zoeken ben ik bang.

Weet je anders een adres waar Malossi/Polini kitjes wat goedkoper te krijgen zijn?
Liefst onder de ¤200,-
(zelf ben ik geil van Polini, setup gehad onder Yamaha Neo's, en dat ging als de brandweer high on speed)

Edit:
Als ik dan toch bezig ben wil ik wel gelijk een 70cc...
We doen natuurlijk geen half werk
Maar het HOEFT ook niet persee harder te gaan dan een 50cctje.
Als het maar betrouwbaar is voor de lange afstanden en slijtvast.

Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 28-4-2011 om 16:22 uur.
 
What makes you think it's the way you think it is?
JB1 28-4-2011 16:23 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
jah dat zij die dude van motoimport ook al, maar kom op man, 2 en halve mijer voor een cylinderkitje, dat gaat me iets te ver.
En daar komt bij dat ik dat nu ook ff niet heb, dus dat is echt geen optie nu.
Maar wat is er mis dan met de Athena?
Als jullie daar slechte ervaringen mee hebben dan zal ik toch iets anders moeten zoeken ben ik bang.

Weet je anders een adres waar Malossi/Polini kitjes wat goedkoper te krijgen zijn?
Liefst onder de ¤200,-
(zelf ben ik geil van Polini, setup gehad onder Yamaha Neo's, en dat ging als de brandweer high on speed)

Edit:
Als ik dan toch bezig ben wil ik wel gelijk een 70cc...
We doen natuurlijk geen half werk
Maar het HOEFT ook niet persee harder te gaan dan een 50cctje.
Als het maar betrouwbaar is voor de lange afstanden en slijtvast.

Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 28-4-2011 om 16:22 uur.


Athena had vroeger altijd top cilinders voor MT/MB, maar op het moment ben ik (en nog een paar van MT5.nl) er niet echt over te spreken. Over de zuigers vooral.

http://www.josdijkma...d&productId=2588 Die anders? Ik had persoonlijk een 80cc blok gekocht. Heb je direct een betrouwbaar blok met bakken koppel en een goede basis voor een knal set-up
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
MeMeBot 28-4-2011 16:32 Print reply
Posts: 251
OHH!! das een mooie...
die kost bij Motoimport ¤275,-!!
wat een verschil.
Is dat wel dezelfde? http://www.motoimpor...-snelste-op-de-markt


Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 28-4-2011 om 16:32 uur.

En wat betreft dat 80 blok, ik heb daar nu echt ff het geld niet voor helaas :(
Anders had ik dat ook zeker gedaan.
Als het salaris weer binnen is dan ga ik dat ook serieus overwegen.
Maar om hem nu rijdens te krijgen en mijn 50blok compleet te krijgen heb ik wel een cylinder nodig.

Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 28-4-2011 om 16:33 uur.
 
What makes you think it's the way you think it is?
PRO TUNING 28-4-2011 16:41 Print reply

Posts: 4000
Wil je iets betrouwbaars wat 75-80 km loopt ?

Dit heb ik voor tientallen mensen gedaan en vele hebben meer als 30.000 km gereden zonder problemen.

Laat je blok door een vakman reviseren - alle lagers - keerringen - pakkingen vernieuwen.

Monteer een Pro-X drijfstangset.

Monteer een Airsal 70 cc cilinder.

Laat de cilinderkop berekenen en maken door een vakman.

Monteer een Twin Air filter op een aangepaste originele 20 mm Mikuni carburateur.

Vervang om de 5000 km je zuiger.

Regelmatig je filter reinigen en je versnellingsbak olie verversen met versnellingsbak olie -geen motorolie !!!

Smeer zelf 1 : 40 met de juiste 2-takt olie b.v. Denicol S2 (dus oliepomp eraf).

 
MeMeBot 28-4-2011 16:54 Print reply
Posts: 251
Cylinders, carburateurs, etc vervangen is geen probleem voor mij, maar de interne blokdelen daar heb ik eeeecht geen kaas van gegeten.
Zou je een schattig kunnen maken van de kosten die bij deze werkzaamheden komen kijken excl de cylinder?

Zo zie ik bij motoimport een Airsal 70cc voor ¤80,-
Je zegt dat ik de kop moet laten maken bij een vakman?
In de zin van.. Maken?
Of de cylinderkop die erbij zit aanpassen?
Je hoort het al, wat dit betreft ben ik een N00B!
 
What makes you think it's the way you think it is?
kenny77 28-4-2011 17:22 Print reply

Posts: 29286
pakkingset 5 tot 25 euro (afhankelijk waar je het koopt en welke kwaliteit)
lagers 50 tot 100 euro (ook afhankelijk waar je ze koopt, probeer ze bij een groothandel te kopen, dan krijg je de zelfde lagers voor de helft van de prijs)
keerring set 7.50 tot 40~50 euro (afhankelijk welke kwaliteit je neemt, aanbevolen om goede kwaliteit nemen)
koppelingsplaten 6 tot 25 euro (ook afhankelijk van de kwaliteit)

In dien nodig, prox drijfstangset laten persen 80 tot 100 euro (afhankelijk van het bedrijf)

Heb je nu een 4 bak?
Dan zou ik die vervangen door een 5 bak, die kosten van 20 tot 40 euro ongeveer en die passen zo in je blok (een 6 bak ook, maar die zijn iets duurder)

Dan werkzaamheden om alles in je blok te zetten, dat hangt helemaal af of je hem naar een professioneel bedrijf brengt of door een hobbyist laat reviseren.
Kan van 30 euro tot 150 of meer zijn.

Met de cilinderkop wordt bedoelt, de verbrandingsruimte aanpassen.


Ten minste als het ook echt nodig is om je blok te reviseren, ik weet dus niet in welke staat het blokje is.
Als het allemaal nog prima is, dan zou ik niet inzien waarom je het zou gaan reviseren als je het bij 50 carters houd.

Edit: waarom is de je 50cc cilinder niet meer te redden??
In een HM167 zit toch gewoon een gietijzerenbus?
Zit hij dan al op de laatste overmaat?
Anders kan je die ook opnieuw laten boren en honen, voor het boren en hone kost dat ongeveer 30~40 euro.
en een zuiger 15 ~25 euro

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 28-4-2011 om 17:26 uur.
 
Derbi-Olaf 28-4-2011 17:47 Print reply

Posts: 14999
heb zelf dag in dag uit 40km naar school gereden met:


50cc immitatie met meteor zuiger uit een derbi
originele F kop
origineel membraan
18mm keihin
originele ontsteking.
ori filter

5 dagen in de week mee naar school geweest, ding had zeker 15000km gedraait voor ik een nieuw zuigertje erin heb gezet

al met al goed voor een top van 97 échte en vrij zuinig.




en twas niet dat ik rustig reed dat het allemaal zo lang mee ging, ik trap mijn spul goed af.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
MeMeBot 28-4-2011 17:54 Print reply
Posts: 251
t gaat om te tapeinden, het schroefdraad.
Die gasten willen er tegen de 100 eurie voor hebben, maar daar doe ik mn rits niet voor open!

Voor dat geld heb ik letterlijk een nieuwe cylinder...
En als ik eerlijk ben klinkt zo'n 70cc wel erg interessant...

Sterker nog...
Heb zojuist een bestelling geplaatst voor een Athena 70cc, een aantal sproeiers, en een hele set pakkingen voor de carb, spruitstuk, membraam etc.

Eind van de komende maand (Zucht) dan ga ik het gehele blok laten voorzien van nieuwe lagers en alles, complete revisie dus.
Helaas kan ik dat geld nu ff niet missen.
Dus ik hoop dat ik niets raars tegenkom in het blok zelf, en dat ik met mijn bestelling de brommer eindelijk goed rijdend heb.

Ik heb trouwens al een 6 bak, en das een goede zaak als ik jullie mag geloven
 
What makes you think it's the way you think it is?
Gerard1793 28-4-2011 18:03 Print reply

Posts: 4006
Verwacht maar niet te veel van die Athena, valt vies tegen. Ik heb hem ook, dan wel de 50cc versie, met 6bak, 18 Keihin, Jamarcol uitlaat en snelle kop. Wind mee 73 echte kilometers... Dat haalde ik ook met een imitatie cilinder.

Dit bericht is gewijzigd door Gerard1793 op 28-4-2011 om 18:05 uur.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Marcooow 28-4-2011 18:06 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
Verwacht maar niet te veel van die Athena, valt vies tegen. Ik heb hem ook, dan wel de 50cc versie, met 6bak, 18 Keihin, Jamarcol uitlaat en snelle kop. Wind mee 73 echte kilometers...


op mt5 ging een jongen met 70cc athena, 20mm, hpi en een bovenlangse proma tegen de 90/95
staat wel een filmpje van op mt5.nl
 
faster than a bullet!
Marcooow 28-4-2011 18:11 Print reply

Posts: 5713
ik vind eigenlijk de airsal wel een super cilinder, eigenlijk voor betrouwbaarheid en lange afstanden zou ik doen wat ruanna zegt

ik heb ook is een keer op een mt gereden, 70cc airsal met volgens mij een berekende kop (iedegeval wel uitgedraaid naar 70cc) en een 18mm plus een originele snelle bocht (volgens mij) en een 5 bak
gewoon originele onsteking erop en dan ga je 80/85 en kun je mooi touren
loopt je echt niet kapot
 
faster than a bullet!

Dit topic is 6845 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved