Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Meest betrouwbare cylinder voor lange afstanden, luchtgekoeld

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 905 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64369 - Meest betrouwbare cylinder voor lan...
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6846 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JB1 28-4-2011 11:28 Print reply

Posts: 14881
Die 50cc snels zijn wel meuk.
Gewoon 80cc watergekoeld zoeken, of een MCX80 blokje.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
der Chef 28-4-2011 11:34 Print reply

Posts: 3265
80 Blokje rijd inderdaard relaxed, mocht je dit niet willen zou ik om toch aan je eisen te voldoen een 70cc airsal met een 18/20mm carberateur halen.
 
MeMeBot 28-4-2011 11:35 Print reply
Posts: 251
Zoiets?
http://www.motoimpor...nder-mtx-sh-kompleet
Volgens mij moet er veel aangepast worden om een dergelijk motorblok te kunnen monteren, er zal een radiateur geplaatst moeten worden, waar ik dan de ruimte voor moet hebben/maken. Ik weet niet of ik dat wel zo zie zitten, ik denk dat ik dan eerder voor een luchtgekoelde 80 zou gaan. Lastig allemaal, er is zoveel mogelijk...
 
What makes you think it's the way you think it is?
Frysk 28-4-2011 12:00 Print reply

Posts: 34928
Ik zie dat je een mtx-ot hebt.

Origineel mtx80 blok eronder, let erop bij de aanschaf dat je ook een ophangpunt aan de voorkant hebt.. Dat is voor het behoud van je frame als je er mee springt.

Mtx80 is trouwens luchtgekoeld.
 
giggitybyte
MeMeBot 28-4-2011 12:44 Print reply
Posts: 251
Ik heb inderdaad een ot.
Ik ga deze week eerst proberen om de huidige setup zoals boven beschreven goed draaiend te krijgen, en zodra ik daar gezeik mee krijg in de vorm van warm/vastlopers zal er een 80 blok onder komen.
 
What makes you think it's the way you think it is?
grasmaaier89 28-4-2011 13:23 Print reply

Posts: 14412
80 blokken zijn zeer goed bij lange ritten
Ik had er 150 km mee gereden op mijn goede dooie gemakje, met wat rechte stukken voluit.
Benzine verbruik valt ook mee. Kwestie van je originele cilinder te behouden en een 18mm Keihin er op te zetten.
Ik heb al de 1 op 20 kunnen bereiken (te rijk afgesteld), en dat met een top van 50/60 km/h bij 5500 toeren.

Plus je hebt koppel, wat ook wel lekker is. Kan je tenminste laag in je toeren blijven rijden en dan nog lekker weg kunnen trekken zonder moeite

Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 28-4-2011 om 13:24 uur.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 28-4-2011 13:30 Print reply

Posts: 8591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Ik zie dat je een mtx-ot hebt.

Origineel mtx80 blok eronder, let erop bij de aanschaf dat je ook een ophangpunt aan de voorkant hebt.. Dat is voor het behoud van je frame als je er mee springt.

Mtx80 is trouwens luchtgekoeld.



Een MT-8 of MB-8 blokje is hetzelfde, op het ophangpunt aan de kop en aantal versnellingen na.
Mijn indruk is dat veel van die 80 blokjes die je in Nederland vindt, aan revisie toe zijn. Zo'n 80 blok kan je misschien best in Duitsland (eBay,...) zoeken, meer keuze/aanbod...je kan best wel kijken hoe ver in Duitsland voor jou...

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
MeMeBot 28-4-2011 14:16 Print reply
Posts: 251
op www.motoimport.nl hebben ze een kompleet gereviseerd 80 blok voor MTX-ot voor ยค250,- oid.
Daar zou dan een uitlaat bij moeten, carburateur, ophangpunt voor aan de tank (met dank aan Frysk), een set nieuwe tandwielen en ketting...
Mis ik dan nog onderdelen?
Het zou voor mij de eerste keer zijn dat ik een dergelijke swap uitvoer.
 
What makes you think it's the way you think it is?
kenny77 28-4-2011 14:21 Print reply

Posts: 29286
Motoimport zou ik niet doen. :(
Je leest de gekste verhalen over die "gereviseerde" blokken.

Beste is een sloop blokje kopen voor een paar tientjes en die zelf reviseren of door een kennis.
Weet niet zeker of je dan goedkoper uit bent dan 250 euro (ligt eraan welke kwaliteit onderdelen je kiest en wat je allemaal vervangt)

Maar dan heb je het wel zeker goed en kan je de eerste 10ooo km makkelijk probleemloos ermee rijden.

Maar die HM167 is ook geen slechte cilinder.
En dat houd ook prima, alleen inderdaad wat minder vermogen onder in de toeren.
 
MeMeBot 28-4-2011 14:30 Print reply
Posts: 251
tja met de afstelling waar ik tot nu toe mee gereden heb (valse lucht bij inlaatspruitstuk doordat schroefdraad kapot was, daardoor onmogelijk om de bouten vast te draaien) was het inderdaad extreem lui onderin.
Maar zodra je in de buurt van de powerband komt trekt ie em meteen lekker door.
Ik wil ook sowieso indien ik een 80 blok aanschaf een goed 50blok als alternatief hebben liggen zodat die er eventueel onder gezet kan worden in het geval van een defect.

@Kenny77:
Ik ben bang dat ik zelf niet de kennis is huis heb om zelf het blok te reviseren, en ik ken ook niet echt iemand aan wie ik dat toe zou vertrouwen.
Een maat heeft een aantal jaar geleden bij Motoimport een gereviseerd 80blok voor een MT5 gekocht, en daar heeft hij met veel plezier op gereden.

 
What makes you think it's the way you think it is?
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 28-4-2011 15:21 Print reply

Posts: 8591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
Een maat heeft een aantal jaar geleden bij Motoimport een gereviseerd 80blok voor een MT5 gekocht, en daar heeft hij met veel plezier op gereden.



Het wemelt hier van de Motoimport topics, dus je keuze zal zeker na rijp beraad gebeuren blink blink
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Fabio 28-4-2011 15:43 Print reply

Posts: 1737
Leer van de meer ervaren lui hier, koop nooit een blok bij motoimport. Revisie betekent daar meer visuele inspectie zonder het blok uit elkaar te trekken. Wordt het blok toch uit elkaar gehaald dan wordt alleen het hoogstnodige vervangen met het gevolg dat het blok binnen een paar kilometer weer open moet om alsnog de rest van de onderdelen te vervangen.

 
MeMeBot 28-4-2011 15:48 Print reply
Posts: 251
das een pijnlijke zaak.
Jullie zijn de kenners dus een blok bij motoimport beschouw ik vanaf nu dan ook niet meer als een optie.
Indien er iemand op de hoogte is van het bestaan van een betrouwbare motor revisie-boer dan hoor ik het uiteraard graag
Of een linkje naar een ander topic zodat ik het allemaal niet te erg vervuil is natuurlijk ook welkom.
Ik moet zeggen dat ik het lastig vind dergelijke onderwerpen te vinden op dit forum Maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen
 
What makes you think it's the way you think it is?
Fabio 28-4-2011 15:52 Print reply

Posts: 1737
Je kan altijd een advertentie plaatsen in de sales. Er zijn genoeg lui die de tijd en kennis hebben om een revisie van je blok uit te voeren. Of van een 80 blok als je die hebt. Persoonlijk zou ik proberen een goed blok te kopen, liefst eentje die je kan testen. Er onder hangen en gewoon gaan.
 
MeMeBot 28-4-2011 15:55 Print reply
Posts: 251
Klabberdebats!!
Kom ik via via ineens terrecht op de volgende website:

http://www.cmsnl.com

Voor de luiwammetjes :

http://www.cmsnl.com...-motorcycles_model2/

Ze hebben van alles, en het zit in Lelystad wat voor mij persoonlijk erg handig is.
Hopelijk heeft iemand hier iets aan
 
What makes you think it's the way you think it is?

Dit topic is 6846 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved