Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Meest betrouwbare cylinder voor lange afstanden, luchtgekoeld

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 826 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64369 - Meest betrouwbare cylinder voor lan...
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
Dit topic is 6844 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MeMeBot 28-4-2011 10:03 Print topicpost
Posts: 251
T kopje zegt t eigenlijk al.
Ik ga mijn Honda MTX gebruiken om dagelijks mee naar t werk te rijden van Lelystad naar Almere.
Dit zal zo'n 35 km heen zijn, en 35 km terug.
Nou is het laatste wat ik wil meemaken dat ik een vastloper krijg halverwege omdat ik te lang vol gas gereden heb.
Het is namelijk wel de bedoeling dat ik die lange rechte weg vol gas kan rijden zonder dat ik moet stoppen om hem af te laten koelen o.i.d.

Nu is mijn vraag of er iemand ervaring heeft met dergelijke lange stukken achter elkaar vol gas rijden.
Ik hoor hier veel verschillende verhalen over, en dat zal waarschijnlijk hier niet anders zijn, maar toch zou ik graag uitvinden wat de meest betrouwbare cylinderkit is voor dergelijke lange afstanden en of er natuurlijk nog andere dingen zijn waar ik (extra) op moet letten.

Wat volgens mij erg belangrijk is, is dat de cylinder laagtoerig is, dus wellicht is er iemand die van bepaalde merken wat specs neer kan zetten?
In ieder geval alvast bedankt allemaal!
 
What makes you think it's the way you think it is?

Tom96 28-4-2011 10:06 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
.......






Mhh, ik heb nog nooit problemen gehad met mijn oude luchtgekoelde dtr,
die liep als we een dagje gingen crossen vanaf 's ochtens 9 uur tot 's middags 5 uur,
constant.
stukken van 3km weg,heen terug, heen terug, Raggen, crossen. toerenbeuken. gewoon echt lomp gedaan.
dat was nooit een probleem, nooit geen tikje warmloper gehad,
ik denk dat je brommer dat gewoon goed af kan.

Dit bericht is gewijzigd door Tom96 op 28-4-2011 om 10:07 uur.
 
MeMeBot 28-4-2011 10:13 Print reply
Posts: 251
Nou dat klinkt zeker positief :p
Toch wil ik op termijn graag een 70cc cylinder gaan monteren, maar ik vraag me af of dat verstandig is voor die lange stukken.
Wat zijn over het algemeen de meest laagtoerige cylinders die op de markt zijn voor de MTX?
Ik kan die specs er nergens bij vinden, en er zijn zo ongeloofelijk veel verschillende cylinders te krijgen en dito zoveel zuigers dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 28-4-2011 om 10:13 uur.
 
What makes you think it's the way you think it is?
Tom96 28-4-2011 10:16 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
Nou dat klinkt zeker positief :p
Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 28-4-2011 om 10:13 uur.


ik zal even voor je zoeken,
zit nu midden in de les dus.....

Edit:
redelijk verwant aan 50cc ori. (toeren)
Airsal
Imitatie.
Hiermee ga je niet zo toerenbeuken als je gewoon ori uitlaat houdt, of 70cc pakt.
die airsal zou mijn keus zijn .
Succes

Dit bericht is gewijzigd door Tom96 op 28-4-2011 om 10:24 uur.
 
MeMeBot 28-4-2011 10:26 Print reply
Posts: 251
zow das niet duur, 50 eurie voor een cylinder kitje.
Maar is dat kwalitatief wel goed dan?
Of zit daar weinig verschil tussen?
Hoewel ik me kan herinneren dat die Airsal cylinder wel oke waren.
Hoe zit het met het risico op vastlopers en dat soort zaken?
Is dat bij dergelijke cylinders erger dan standaard cylinders?
 
What makes you think it's the way you think it is?
- Han - 28-4-2011 10:27 Print reply

Posts: 9667
origineel 80 blok pakken met een originele 80 cilinder met vlinderpoort. En dan een 18 of 24mm carberateur en een leuk uitlaatje.

Dan heb je een super betrouewbaar blok
 
<10.000 posts
-CrJarvin- 28-4-2011 10:28 Print reply

Posts: 362
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
T kopje zegt t eigenlijk al.
Ik ga mijn Honda MTX gebruiken om dagelijks mee naar t werk te rijden van Lelystad naar Almere.
Dit zal zo'n 35 km heen zijn, en 35 km terug.
Nou is het laatste wat ik wil meemaken dat ik een vastloper krijg halverwege omdat ik te lang vol gas gereden heb.
Het is namelijk wel de bedoeling dat ik die lange rechte weg vol gas kan rijden zonder dat ik moet stoppen om hem af te laten koelen o.i.d.

Nu is mijn vraag of er iemand ervaring heeft met dergelijke lange stukken achter elkaar vol gas rijden.
Ik hoor hier veel verschillende verhalen over, en dat zal waarschijnlijk hier niet anders zijn, maar toch zou ik graag uitvinden wat de meest betrouwbare cylinderkit is voor dergelijke lange afstanden en of er natuurlijk nog andere dingen zijn waar ik (extra) op moet letten.

Wat volgens mij erg belangrijk is, is dat de cylinder laagtoerig is, dus wellicht is er iemand die van bepaalde merken wat specs neer kan zetten?
In ieder geval alvast bedankt allemaal!


http://www.brommerforum.nl/showtopic/52687 hier eens kijken

 
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder?
Tom96 28-4-2011 10:29 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
zow das niet duur, 50 eurie voor een cylinder kitje.
Maar is dat kwalitatief wel goed dan?
Of zit daar weinig verschil tussen?
Hoewel ik me kan herinneren dat die Airsal cylinder wel oke waren.
Hoe zit het met het risico op vastlopers en dat soort zaken?
Is dat bij dergelijke cylinders erger dan standaard cylinders?

ik zou iets meer geld uitgeven en Airsal nemen,
beter afgewerkt. minder kans op vastlopers, (mits goed afgesteld).
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Han -
origineel 80 blok pakken met een originele 80 cilinder met vlinderpoort. En dan een 18 of 24mm carberateur en een leuk uitlaatje.
Dan heb je een super betrouewbaar blok

Dagelijks vervoer .....
Lijkt me verstandigger als je gewoon een mooie top haalt van 65/70.

Dit bericht is gewijzigd door Tom96 op 28-4-2011 om 10:29 uur.
 
- Han - 28-4-2011 10:30 Print reply

Posts: 9667
ja voor dagelijks vervoer. Lekker laagtoerig en loopt ook maar een 80/90
 
<10.000 posts
Tom96 28-4-2011 10:31 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Han -
ja voor dagelijks vervoer. Lekker laagtoerig en loopt ook maar een 80/90

ik kies dan zelf persoonlijk voor de 50cc cilinder die er nu opligt.
als die compressieverlies begint te krijgen dan kan je xtje laten honen + nieuw zuigertje / Evt. 70cc kitje.
Kan je de komende tijd nog mee vooruit.

Edit:
zie dat je een 50snel hebt.
als je 70 airsal pakt zul je niet veel verschil qua toeren merken.


Dit bericht is gewijzigd door Tom96 op 28-4-2011 om 10:35 uur.
 
Aprilia RX 50 2003 28-4-2011 10:58 Print reply

Posts: 6717
iedere cilinder kan dat

misschien dat sommige vast lopen. maar dat doen ze sws omdat ze slechte kwaliteit zijn.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
MeMeBot 28-4-2011 11:04 Print reply
Posts: 251
@ -CrJarvin-:
Thanks voor de link, die had ik nog niet gezien.
Als ik de plaatjes bekijk heb ik volgens mij de HM167 er nu onder zitten, in ieder geval ziet ie er exact zo uit.
Ik zal naar de tekst op de cylinder kijken als ik vanavond weer thuis ben, dan kan ik het met zekerheid zeggen.
Dat zou dan wel betekenen dat ik dus al een betrouwbare cylinder heb, en ik deze dus niet op korte termijn ga vervangen.

Mijn idee is dit:
(correct me if I'm wrong)

- Huidige 50 snel cylinder gebruiken.
- 18mm keihin, zit nu een 80 sproeier in, even kijken of dat te klein is, ik verwacht van wel aangezien ik een dikkere luchtslang heb gemonteerd van de carb naar het spruitstuk
- voortandwiel: 15 tands
- achtertandwiel: 41 tands
- standaard membraam
- standaard ontsteking
- verstevigde koppeling (hij slipt nu, nog tips voor de beste koppeling die verkrijgbaar is zijn welkom!)

Ik verwacht zelf wel tegen de 80/90 km/h te moeten kunnen halen met deze setup.

Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 28-4-2011 om 11:05 uur.
 
What makes you think it's the way you think it is?
Frysk 28-4-2011 11:11 Print reply

Posts: 34928
Origineel 80 is het allerbeste in alle opzichten.

Betrouwbaarheid
Brandstof verbruik
Koppel
Slijtage
Toeren - snelheid verhouding
 
giggitybyte
JB1 28-4-2011 11:24 Print reply

Posts: 14881
Origineel 50cc is niet kapot te draaien, maarja, daar komt ook niet meer als 55km/h uit
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
MeMeBot 28-4-2011 11:26 Print reply
Posts: 251
Ik hoef niet persee harder dan 80 km/h te gaan, maar voor die lange afstanden is het wel fijn als het wat harder gaat dan 60 km/h.
Zo rond de 70/75 km/h vind ik op zich voldoende.
Dat moet ik volgens mij nog wel redden met die 50 snel, maar of dat dan nog betrouwbaar is voor lange stukken daar twijfel ik nog een beetje aan..
 
What makes you think it's the way you think it is?
MeMeBot 28-4-2011 11:28 Print reply
Posts: 251
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Origineel 80 is het allerbeste in alle opzichten.

Betrouwbaarheid
Brandstof verbruik
Koppel
Slijtage
Toeren - snelheid verhouding


En dat hoor ik vanuit allerlei verschillende hoeken.
Ik heb ook al besloten indien ik dit blok niet goed afgesteld krijg om welke reden dan ook of er teveel kosten bij komen omdat er speling zit op lagers en dergelijken, dan komt er een 80 blok onder.
 
What makes you think it's the way you think it is?

Dit topic is 6844 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved