Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Voca racing op een 50cc gilardoni

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1007 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64360 - Voca racing op een 50cc gilardoni
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4068 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ultimatecrosser 27-4-2011 9:36 Print topicpost
Posts: 61
Hallo,

Ik wil me een Voca racing uitlaat kopen, maar deze is vooral bedoeld voor 70/80 cc. Ik heb een 50cc snel.
Hier de link van de uitlaat:
http://www.gearparts...age-voca-80cc-racing:a5346.html

Loopt deze uitlaat goed op 50cc?, heeft die dan ook nog redelijk goede prestaties?

Mvg, Luc.

Dit bericht is gewijzigd door ultimatecrosser op 27-4-2011 om 9:36 uur.

Dit bericht is gewijzigd door ultimatecrosser op 27-4-2011 om 9:37 uur.

Dit bericht is gewijzigd door ultimatecrosser op 27-4-2011 om 9:37 uur.
 

Marcooow 27-4-2011 11:25 Print reply

Posts: 5713
geen idee, kheb er nog nooit van gehoord
denk dat je dan de eerste bent die die uitlaat probeert
 
faster than a bullet!
-CrJarvin- 27-4-2011 13:06 Print reply

Posts: 362
ff je link nachecken

edit: http://www.gearparts...cc-racing:a5346.html

uitlaat is zo te zien voor een rieju MRX/RR/SMX en aprilia MX/RX



Dit bericht is gewijzigd door -CrJarvin- op 27-4-2011 om 13:09 uur.
 
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder?
MHsteven 27-4-2011 14:42 Print reply

Posts: 230
wat voor 50 snel?, deze uitlaat is vergelijkbaar met pro race, R3, scr racing line, denk dat het niet super goed loopt, behalve als je een pro race 50 of mhr team 50 hebt ofzo
 
Paultje Pils 27-4-2011 14:57 Print reply

Posts: 2110
Als je een uitlaat van een 80 op een 50 zet, krijg je een héle korte powerband.
 
If you can't dodge it, ram it.
ultimatecrosser 27-4-2011 17:15 Print reply
Posts: 61
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MHsteven
wat voor 50 snel?, deze uitlaat is vergelijkbaar met pro race, R3, scr racing line, denk dat het niet super goed loopt, behalve als je een pro race 50 of mhr team 50 hebt ofzo


Gilardoni 50cc, misschien komt er nog een 70cc, maar deze zijn bijna niet te verkrijgen voor een morini blok.
 
Niek de Wildt 27-4-2011 17:59 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
Als je een uitlaat van een 80 op een 50 zet, krijg je een héle korte powerband.


Onzin.
@TS:
Desalniettemin is deze uitlaat niet geschikt voor je 50cc setup, en zie ik ook geen enkele reden om zoon exotische pijp te kopen voor je setup.
Gewoon een normaal 50cc pijpje scoren dus.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 27-4-2011 om 18:00 uur.
 
Paultje Pils 27-4-2011 18:00 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


onzin


Hoezo? Tis mij verteld door een proffesionele tuner. Graag uitleg, lijkt me interessant.
 
If you can't dodge it, ram it.
MaXi-PuCh 27-4-2011 18:23 Print reply

Posts: 1531
Niek ís een professionele tuner

maar sws, waarom zou je ene 80cc uitlaat op een 50cc zetten, als er ook snelle 50cc uitlaatjes zijn?

ik denk toch echt dat een 50cc uitlaatje van 150euro beter loopt/presteerd op een 50cc dan een of andere 80cc uitlaat van 2 keer zo duur waarvan wij het merk nog nooit hebben gehoord.


Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 27-4-2011 om 18:26 uur.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
Niek de Wildt 27-4-2011 18:36 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]


Hoezo? Tis mij verteld door een proffesionele tuner. Graag uitleg, lijkt me interessant.


Grofweg kun je zeggen dat de lengtes van de pijp afhankelijk zijn van de uitlaattiming en het toerental.

De dikte van de pijp is grofweg afhankelijk van de cilinderinhoud en het max toerental.

Wel is het zo dat hoe dikker een pijp hoe meer invloed hij heeft op het motorkarakter omdat de hoeken van de conussen stijler zijn en dus de geluidsgolven een grotere amplitude hebben (kort gezegt, hardere pulsen)
De golven kunnen dus simpel gezegt pas de pijp "vullen" in de powerband omdat daar de golven resoneren (elkaar versterken) waardoor ze krachtig genoeg zijn.
Dus hoe dikker een pijp hoe meer "pipey" het karakter wordt, hoe minder hij dus buiten de powerband doet.
Een crossuitlaatje is dus eigenlijk altijd wat dunner als een sprint uitlaatje.

Als je dus een 80cc uitlaat op een 50cc setup gooit is die uitlaat relatief gezien veel te dik (gezien zoals eerder vertald de dikte voornamelijk afhankelijk is van de cil.inhoud en het max.toerental)
Wat dus betekend dat pas in de powerband de uitlaat begint te "werken".
Echt korter wordt de powerband daarmee natuurlijk ook niet, het is meer dat hij erbuiten niet veel doet.
Het is dus inderdaad wel ongeveer waar wat je hebt gehoord, maar een beetje te kort door de bocht.
Als je namelijk een 80cc uitlaat zou hebben die is ontworpen voor een lager toerental en bredere powerband dan een 50cc pijp, gaat je redenering natuurlijk niet op.
Maar in dit geval gezien de uitlaat die de jongen op het oog heeft hoogstwaarschijnlijk wel een hoogtoerige pijp is, heb je wel gelijk (maar ik denk dat dat meer geluk dan wijsheid is, dat probeer ik duidelijk te maken, en dat men moet nadenken voor je iets roept want de volgende keer heb je toevallig geen gelijk)

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 27-4-2011 om 18:45 uur.
 
Paultje Pils 27-4-2011 18:47 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Grofweg kun je zeggen dat de lengtes van de pijp afhankelijk zijn van de uitlaattiming en het toerental.

De dikte van de pijp is grofweg afhankelijk van de cilinderinhoud en het max toerental.




Heldere uitleg, hier heeft iedereen wat aan.

 
If you can't dodge it, ram it.

Dit topic is 4068 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved