Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda MTX afstelling op 50snel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 859 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64357 - Honda MTX afstelling op 50snel
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1347 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MeMeBot 26-4-2011 18:04 Print topicpost
Posts: 251
Lieve mensen,

Ik heb me zojuist aangemeld hier, volgens mij is dit forum een perfecte bron om informatie te vinden en te delen met anderen.

Ik heb in bezit (sinds een weekje op dit moment) een Honda MTX-ot met een 50 snel, en de rest van de setup (carb, spruitstuk etc) moet ik nog opmeten.

Nu trekt hij nog valse lucht aan bij het spruitstuk omdat het schroefdraad in de cylinder waarmee deze gemonteerd wordt, helaas niet goed meer is.
Vanavond ga ik de cyl demonteren, en opnieuw schroefdraad erin laten tappen bij de tapboer om de hoek

Op t moment lijkt hij vrij arm te lopen, ik hoop hier wat aan te kunnen doen door de pakkingen tusen cyl en membraam, spruitstuk, en carb te vervangen en netjes vast te zetten.
Verder weet ik wel dat er een 80 sproeier in zit (was vergeten gelijk even de carb op te meten, stom!) waarvan ik vermoed dat dit een te kleine is.

Verdere updates laat ik weten zodra alles uit elkaar ligt en ik de info heb, want ik ga zeker nog hulp nodig hebben bij het fine tunen van deze setup.

Groeten!
 
What makes you think it's the way you think it is?

Marcooow 26-4-2011 18:06 Print reply

Posts: 5713
eerst maar even zorgen dat je valse lucht weg is, want anders kan je niet gaan beginnen met afstellen
 
faster than a bullet!
Ruben2311 26-4-2011 18:15 Print reply

Posts: 1055
Hij loopt meestal arm bij valse lucht...
 
Half the strokes, double the power!
Marcooow 26-4-2011 18:15 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Hij loopt meestal arm bij valse lucht...



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
eerst maar even zorgen dat je valse lucht weg is, want anders kan je niet gaan beginnen met afstellen





Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 26-4-2011 om 18:16 uur.
 
faster than a bullet!
MeMeBot 27-4-2011 9:38 Print reply
Posts: 251
hij loopt inderdaad erg arm, maar nadat ik het er zelf al wat beter op gezet had dan in eerste instantie het geval was liep ie al een stuk beter.
Alleen wordt t steeds erger naar mate hij wamrer wordt, maar dat zal toch die valse lucht zijn denk ik zo.
Andere tips zijn natuurlijk welkom

Het is trouwens een 18mm Carburateur die er nu op zit, met 18mm spruitstuk.
Ik heb het gisteren avond opgemeten toen ik de cylinder eraf haalde.
Ik neem dan ook aan dat die 50 snel daar prima mee afgesteld kan worden zodra alles netjes gemonteerd kan worden...
Ben best wel benieuwd eigenlijk

Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 27-4-2011 om 9:43 uur.
 
What makes you think it's the way you think it is?
ChielTZR 27-4-2011 9:48 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
hij loopt inderdaad erg arm, maar nadat ik het er zelf al wat beter op gezet had dan in eerste instantie het geval was liep ie al een stuk beter.
Alleen wordt t steeds erger naar mate hij wamrer wordt, maar dat zal toch die valse lucht zijn denk ik zo.
Andere tips zijn natuurlijk welkom

Het is trouwens een 18mm Carburateur die er nu op zit, met 18mm spruitstuk.
Ik heb het gisteren avond opgemeten toen ik de cylinder eraf haalde.
Ik neem dan ook aan dat die 50 snel daar prima mee afgesteld kan worden zodra alles netjes gemonteerd kan worden...
Ben best wel benieuwd eigenlijk

Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 27-4-2011 om 9:43 uur.


18mm kan prima op 50cc, net groot zat trouwens.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
MeMeBot 27-4-2011 10:32 Print reply
Posts: 251
Volgens mij moet dat inderdaad prima kunnen.
Wel vraag ik me af of er mensen zijn die met luchtgekoelde brommers lange afstanden rijden, en dan met name of er ook lange stukken op topsnelheid gereden kan worden.
Hebben jullie hiervoor tips, zoals bepaalde tandwielverhoudingen die daarvoor geschikt zijn, of andere dingen waar ik op moet letten zoals koeling?
Ik ben erg bang voor vastlopers en ik wil dat dan ook op alle mogelijke manieren proberen te voorkomen.
Graag jullie bevindingen

Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 27-4-2011 om 10:32 uur.
 
What makes you think it's the way you think it is?
Toettoet 27-4-2011 10:37 Print reply
Posts: 780
er voor zorgen dat je geen overtoeren draait. Overigens is het verstandig om een lange vertanding te nemen zodat je wat harder kan rijden met weinig toeren. Constant veel toeren draaien in warm weer met een lage snelheid vind de brommer niet fijn.

Dus geen trek vertanding nemen maar een wat normalere vertanding zodat rustig rijden mogelijk is.

Constant top rijden , mits goed afgesteld op alle fronten, zou voor een lange duur geen probleem moeten zijn.
 
MeMeBot 27-4-2011 10:58 Print reply
Posts: 251
Fijn dat jullie zo snel zijn met antwoorden, waarvoor dank!

Ik heb als ik het goed heb nu een 13 tands aan de voorkant zitten, en 45 aan de achterkant.
Nu heb ik een nieuw achtertandwiel liggen van 41 tands, dus ik zou eventueel kunnen kijken of ik het voortandwiel kan vervangen voor een maatje groter, bijvoorbeeld 14 tands of 15 tands, in combinatie met het 41 tands achtertandwiel.

En hebben jullie wellicht nog tips voor de smering op lange afstanden?
Ik smeer 1:50 met een klein slokje olie extra per tank (10 liter).
Ik gebruik Castrol TTS olie, waarvan mij verteld is dat dit de beste olie is.

 
What makes you think it's the way you think it is?
MeMeBot 27-4-2011 17:40 Print reply
Posts: 251
Helaas de cylinder nog niet terug gekregen van de metaalboer :(
Nog even wachten dus.....
 
What makes you think it's the way you think it is?

Dit topic is 1347 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved