Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - honda mb 5 rookt behoorlijk

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1131 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64353 - honda mb 5 rookt behoorlijk
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7232 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tom96 27-4-2011 12:19 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
[...]



Whahahaha, serieus? Dat is echt zwaar overdreven! Slaat je bougie niet om de paar kilometer vet? Dat is gewoon 2 keer zoveel dan normaal nodig is.

Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 27-4-2011 om 12:10 uur.



Nou ik heb er een goede reden voor,

dink loopt bijna constant hoge toeren, moet altijd trekkracht leveren, en rijd meestal korte felle stukjes, krijgt geen kans om warm/koud te worden.

start in 1 kick, aleen aan het einde van de dag til ik mijn achterwiel op en geef ik ff 15 sec vol gas , volle toeren.

blaast ie mooi schoon.



strax met 70cc extra groote sproeier en nog steeds 1:25,

maar mijn scooter rookt niet overdreven veel...



Edit:


Fabio:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



originele oliepomp mengt 1:50 stationair, en 1:25 bij vol gas.



bij deze uit het topic dan he,

dus zit ik niet zo gek met constant vol gas 1:25.

Dit bericht is gewijzigd door Tom96 op 27-4-2011 om 12:24 uur.
 
Fabio 27-4-2011 13:01 Print reply

Posts: 1737
Ja, met olie uit 1980. We zitten nu in 2011

In mijn ogen is 1:25 erg veel en overdreven, wat ook een hogere vervuiling tot gevolg heeft. Ja, ik weet dat niet veel mensen op dit forum daar rekening mee houden Daarnaast rijd je natuurlijk nooit alleen maar volgas, tenminste, ik kan het me bijna niet voorstellen.
 
MeMeBot 27-4-2011 13:18 Print reply
Posts: 251
ik heb een Yamaha Neo's gehad met een 70cc Polini Evo cyl, die smeerde ik ook 1:25.
Met een Metrakit 70cc toendertijd warmlopers en uiteindelijk een vastloper gehad, toen direct over gestapt op de Evo cyl en vettere smering.
Nooit meer last gehad van warmlopers, en topsnelheid lag zo rond de 110 km/h
 
What makes you think it's the way you think it is?
ChielTZR 27-4-2011 13:27 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
ik heb een Yamaha Neo's gehad met een 70cc Polini Evo cyl, die smeerde ik ook 1:25.
Met een Metrakit 70cc toendertijd warmlopers en uiteindelijk een vastloper gehad, toen direct over gestapt op de Evo cyl en vettere smering.
Nooit meer last gehad van warmlopers, en topsnelheid lag zo rond de 110 km/h


1:45 is vet zat
voor heel extreme kan keer 1:40 / 1:35
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Tom96 27-4-2011 13:27 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
ik heb een Yamaha Neo's gehad met een 70cc Polini Evo cyl, die smeerde ik ook 1:25.
Met een Metrakit 70cc toendertijd warmlopers en uiteindelijk een vastloper gehad, toen direct over gestapt op de Evo cyl en vettere smering.
Nooit meer last gehad van warmlopers, en topsnelheid lag zo rond de 110 km/h



Iets meer olie is wss iets duurder maar dat beetje heb ik er voor over.

Aangezien in nu met standaard cilinder rijd en toerenbeuker uitlaat.
 
MeMeBot 27-4-2011 13:39 Print reply
Posts: 251
Ik reed die setup toendertijd met 21mm carb, C20 uitlaat van Bidalot, vario/koppelingset van Malossi, 150 sproeier geloof ik, en met 1:25 roken als een gek maar nooit vet geslagen of gezeik gehad.
Was altijd kicken en knallen dat ding. op goede koude dagen liep het tegen de 115/120km/h.
Gemiddeld zo rond de 110

Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 27-4-2011 om 13:45 uur.
 
What makes you think it's the way you think it is?
BenjaminDG 27-4-2011 14:09 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tom96
[...]



Nou ik heb er een goede reden voor,

dink loopt bijna constant hoge toeren, moet altijd trekkracht leveren, en rijd meestal korte felle stukjes, krijgt geen kans om warm/koud te worden.

start in 1 kick, aleen aan het einde van de dag til ik mijn achterwiel op en geef ik ff 15 sec vol gas , volle toeren.

blaast ie mooi schoon.



strax met 70cc extra groote sproeier en nog steeds 1:25,

maar mijn scooter rookt niet overdreven veel...




Dat is juist het slechtste wat er is, veel korte stukjes rijden.

Dan wordt de motor nooit goed warm.

Dat van 15s vol gas is ook de dikste zever dat er is.

Gewoon is een goede lange rit maken en tijdens die rit is alles geven dat is het beste voor je motor.
 
Vlaanderen vrij!
Tom96 27-4-2011 14:47 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Dat is juist het slechtste wat er is, veel korte stukjes rijden.

Dan wordt de motor nooit goed warm.

Dat van 15s vol gas is ook de dikste zever dat er is.

Gewoon is een goede lange rit maken en tijdens die rit is alles geven dat is het beste voor je motor.





Dat weet ik ook wel dat het slecht is dat ik alleen kleine stukjes fel rijd.

daarom smeer ik hem ook goed.
 
ChielTZR 27-4-2011 14:52 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tom96
[...]





Dat weet ik ook wel dat het slecht is dat ik alleen kleine stukjes fel rijd.

daarom smeer ik hem ook goed.


slechte beredenatie...
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
ikkejw 27-4-2011 14:57 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
Ja, met olie uit 1980. We zitten nu in 2011



waarom denkt iedereen altijd dat de olie vroeger van mindere kwaliteit was?
 
Preserve nature - Always wear a helmet
MeMeBot 27-4-2011 14:57 Print reply
Posts: 251
kick hem aan.. Draai rustig je jointje terwijl je brommer stationair loopt en opwarmt, en zodra jij je plakrandje likt en de joint dicht vouwt is ie warm en kan je vol gas weg rijden
Idee of wat!?
 
What makes you think it's the way you think it is?
BenjaminDG 27-4-2011 14:59 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tom96
[...]





Dat weet ik ook wel dat het slecht is dat ik alleen kleine stukjes fel rijd.

daarom smeer ik hem ook goed.


Jij moet ook vaak bougie's vervangen zeker?

 
Vlaanderen vrij!
Tom96 27-4-2011 15:15 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Jij moet ook vaak bougie's vervangen zeker?




Nog nooit gehad,



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
kick hem aan.. Draai rustig je jointje terwijl je brommer stationair loopt en opwarmt, en zodra jij je plakrandje likt en de joint dicht vouwt is ie warm en kan je vol gas weg rijden
Idee of wat!?



waarom?

ik rook niet, en al helemaal geen wiet.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


slechte beredenatie...



Klopt,

hij wordt juist helemaal niet zo warm. maar het is alleen maar voor de extra veiligheid.


Dit bericht is gewijzigd door Tom96 op 27-4-2011 om 15:16 uur.
 
BenjaminDG 27-4-2011 15:16 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tom96
[...]



Nog nooit gehad,



[...]



waarom?

ik rook niet, en al helemaal geen wiet.


Omdat van die korte stukken rijden (+ steeds volgas) en teveel olie smering je bougie vettig slaagt.

Maarja omdat je steeds korte stukken rijd krijgt de bougie waarschijnlijk geen kans om vettig te slaan.
 
Vlaanderen vrij!
Tom96 27-4-2011 15:20 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Omdat van die korte stukken rijden (+ steeds volgas) en teveel olie smering je bougie vettig slaagt.

Maarja omdat je steeds korte stukken rijd krijgt de bougie waarschijnlijk geen kans om vettig te slaan.



Owh die waarom was niet voor jou.

Dat snap ik wel ja dat de bougie dat niet zo fijn vind.

 

Dit topic is 7232 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved