Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Olie problemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1123 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64349 - Olie problemen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2017 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

WallarooJunkie 25-4-2011 13:59 Print topicpost
Posts: 57
Hallo,

Ik ben de trotse eigenaar van een Honda Wallaroo, die jammer genoeg erg veel problemen heeft gegeven de laatste tijd.

Ik rij er nij ongeveer 6 maanden op, en hij heeft al 4x bij de bromboer gestaan. Vastloper, kruskas, zuiger, zuiger. En bij elke keer zegt hij dat hij weinig olie krijgt. Ik tank nu gewoon kant-en-klare mengsmering, en dat zou goed moeten zijn.

Nu heb ik mijn brommer net weer 3 dagen terug, en ik dacht dat het misschien verstandig was om even mijn bougie te checken. Deze blijkt kurkdroog te zijn. Er zit geen smeer of iets dergelijks op. Heb dan vandaag nog niet gereden, maar er zou toch iets van smeer op moeten zitten?

Ook tijdens het rijden merk ik dat hij licht piept als ik rond de 40 rij (moet weer ingereden worden, zuiger is vervangen), en vooral bij iets lagere toeren.

Bromboer zegt dat sproeier goed is, en dat carburateur goed functioneert. Maar na mijn ervaringen met hem denk ik daar dus anders over.

Kortom:
- Droge bougie
- Olie problemen
- hoge piep

Dat zijn nu de voornaamste problemen. Rijdt verder prima, en start als de beste

HELP!
 
Respect my authority

koetjeboe91 25-4-2011 17:37 Print reply

Posts: 2096
de bougie is inderdaad gewoon goed. als die namelijk nat is verbrand die niet goed. de olie probleem kan komen door een slechte oliepomp. zelf kun je dit op lossen door iets meer olie in je benzine tank de gieten.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
ChielTZR 25-4-2011 17:57 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
de bougie is inderdaad gewoon goed. als die namelijk nat is verbrand die niet goed. de olie probleem kan komen door een slechte oliepomp. zelf kun je dit op lossen door iets meer olie in je benzine tank de gieten.


bullshit, je gaat toch niet op de gok zomaar huppatee wat meer olie erbij doen?


 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
j0ren 25-4-2011 18:08 Print reply

Posts: 1298
Eerst zorgen dat je brommert goed is afgesteld. Eventueel zelfs íets te rijk, weet je zeker dat je safe zit.
Goed, je bougietje gaat misschien ietwat sneller naar zn grootje, maar wat kost dat nou? Beter dan 1x per maand naar de bromboer

En idd gewoon mengsmering tanken, of zelf mengen met nog betere olie.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
-CrJarvin- 25-4-2011 18:09 Print reply

Posts: 362
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
de bougie is inderdaad gewoon goed. als die namelijk nat is verbrand die niet goed. de olie probleem kan komen door een slechte oliepomp. zelf kun je dit op lossen door iets meer olie in je benzine tank de gieten.


hij tank al mengsmering nu

 
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder?
koetjeboe91 25-4-2011 18:22 Print reply

Posts: 2096
ja en je kan beter iets te rijk smeren dan te arm.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
ChielTZR 25-4-2011 18:47 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
ja en je kan beter iets te rijk smeren dan te arm.


weer bullshit..

te rijk benzine/luchtmengsel kan daarintegen weer minder kwaad.
maar zelfs dat is ongewenst.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
WallarooJunkie 25-4-2011 19:16 Print reply
Posts: 57
te veel olie is vaak beter dan te weinig, maar bij te veel krijg je vaak roet op je zuiger, en das ook niet zo goed.

Maar je zou toch denken dat een bougie een beetje nattig moet zijn? Of maakt dat eigenlijk niet zoveel uit?
 
Respect my authority
Robin 1993 25-4-2011 19:51 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WallarooJunkie
te veel olie is vaak beter dan te weinig, maar bij te veel krijg je vaak roet op je zuiger, en das ook niet zo goed.

Maar je zou toch denken dat een bougie een beetje nattig moet zijn? Of maakt dat eigenlijk niet zoveel uit?


als die nattig is verbrand die niet genoeg, staat je ontsteking niet optijd of staat hij te rijk. Dus bougie moet koffiebruin zijn en gewoon droog.
 
!!2 takt!!
WallarooJunkie 27-4-2011 16:26 Print reply
Posts: 57
UPDATE!

En het is weer zover. Vanochtend last van dalend toerental, en toen ik thuiskwam viel ie weer uit. Geen compressie enz. blablabla.

Ik denk toch echt dat het carburateur is, omdat ik altijd gezeik met olie heb, maar volgens bromboer is ie gewoon ok.

Ik rij ongeveer 30km per dag, en mijn wallaroo maakt aardig toeren. HELP! Wat kan in godsnaam nog meer mis zijn waardoor olie niet goed smeert enz.

(brommer piepte nog steeds en ik denk dat het zuiger was)

 
Respect my authority
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 27-4-2011 16:30 Print reply

Posts: 8599
Tip van het jaar : geloof alleen jezelf, en wat je zelf doet doe je beter.
Je bougie is toch wel koffiebruin, want anders moet je 'm toch echt afstellen ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
WallarooJunkie 27-4-2011 16:36 Print reply
Posts: 57
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Tip van het jaar : geloof alleen jezelf, en wat je zelf doet doe je beter.
Je bougie is toch wel koffiebruin, want anders moet je 'm toch echt afstellen ?


Van het weekend was ie dat niet, maar ik keek net even en zag er goed uit. Maarja, ik als brommer-broekie .. Ik weet trouwens onderhand wel dat mijn zuiger weer verpest is.

Kan het misschien ook komen door het aantal toeren, wat bij mij hoog is, té hoog voor een 50cc'tje qua cilinder enz.? Maar ik denk dat ik hem wel breng. Zaterdag heb ik m opgehaald na wéér kapotte zuiger. Dus ik ga genieten van de garantie die hij MOET geven aangezien dat op factuurtje staat. Mag hij m helemaal eens nakijken. ALLES. Van zuiger tot Carburateur en van Benzineslangetjes tot aan afstelling. Ik betaal geen reet totdat hij m eens goed maakt --
 
Respect my authority

Dit topic is 2017 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved