Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vlinderpoort

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 613 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64346 - Vlinderpoort
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2864 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ruben2311 24-4-2011 17:07 Print topicpost

Posts: 1055
Wie kan mij het verschil uitleggen tussen een gewone en een vlinderpoort, en hebben we het dan over de spoelpoort of heel ergens anders?
Het voordeel is meer koppel maar waardoor ontstaat dat?

Ik heb al gezocht op internet maar een goede uitleg kon ik niet vinden, dus ik hoop dat jullie mij het uit kunnen leggen.

Gr Ruben
 
Half the strokes, double the power!

Marcooow 24-4-2011 17:12 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Wie kan mij het verschil uitleggen tussen een gewone en een vlinderpoort, en hebben we het dan over de spoelpoort of heel ergens anders?
Het voordeel is meer koppel maar waardoor ontstaat dat?

Ik heb al gezocht op internet maar een goede uitleg kon ik niet vinden, dus ik hoop dat jullie mij het uit kunnen leggen.

Gr Ruben


als het over een vlinderpoort gaat, gaat het over de uitlaatpoort

een vlinderpoort kan je vanaf onder bekijken en dan lijkt het op een vlinder, daarom vlinderpoort

vlinderpoort: zijn 2 poorten met een spijltje ertussen zodat je zuiger niet in de poort hapt, want dat is nie zo leuk

en je hebt de normale poort, dat is gewoon een vierkantachtige of ovale poort waar geen spijltje tussen zit, deze zijn meestal ook niet zo breed als een vlinderpoort

ook kan je bij een normale poort 2 fluitpoorten bij boren en dan heb je ook meer oppervlakte maar wel een tussenschotje zodat je zuiger niet hapt en je toch meer oppervlakte van je poort hebt

zo zeg ik het volgens mij goed


Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 24-4-2011 om 17:12 uur.
 
faster than a bullet!
Ruben2311 24-4-2011 17:14 Print reply

Posts: 1055
Dus als ik het goed begrijp is het voordeel dat je de uitlaatpoort gewoon veel breder kan maken?
 
Half the strokes, double the power!
Marcooow 24-4-2011 17:16 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Dus als ik het goed begrijp is het voordeel dat je de uitlaatpoort gewoon veel breder kan maken?


ja idd, omdat je je die spijl hebt kun je meer oppervlakte maken
 
faster than a bullet!
Ruben2311 24-4-2011 17:19 Print reply

Posts: 1055
Bedankt!

Had achteraf eigenlijk wel in het kvk gekund maar ik dacht dat ik een uitleg zou krijgen van 20 pagina's. blijkt het dus zeer eenvoudig te zijn.

Nu kan ik tenminste weer rustig slapen...
 
Half the strokes, double the power!
yamahaman 24-4-2011 17:30 Print reply

Posts: 387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


als het over een vlinderpoort gaat, gaat het over de uitlaatpoort

een vlinderpoort kan je vanaf onder bekijken en dan lijkt het op een vlinder, daarom vlinderpoort

vlinderpoort: zijn 2 poorten met een spijltje ertussen zodat je zuiger niet in de poort hapt, want dat is nie zo leuk

en je hebt de normale poort, dat is gewoon een vierkantachtige of ovale poort waar geen spijltje tussen zit, deze zijn meestal ook niet zo breed als een vlinderpoort

ook kan je bij een normale poort 2 fluitpoorten bij boren en dan heb je ook meer oppervlakte maar wel een tussenschotje zodat je zuiger niet hapt en je toch meer oppervlakte van je poort hebt

zo zeg ik het volgens mij goed


Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 24-4-2011 om 17:12 uur.


Nette uitleg!

 
Alles hat ein ende, nur ein bratwurst hat zwei
chick 24-4-2011 17:39 Print reply

Posts: 417
zekers! keep up ze goed work :P
 
lord of the bromfiets

Dit topic is 2864 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved