Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Sachs cillinderkop kleur

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1001 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64345 - Sachs cillinderkop kleur
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1226 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Chicken 24-4-2011 16:26 Print topicpost
Posts: 56
Naar aanleiding van dat et blokkie van mn sachs niet meer liep heb ik de kop eraf getrokken enzo. Nou kwam ik achter een beetje een vreemde kleur van een klep.

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Dacht zelf aan te heet geworden. Als ie te heet is geworden, hoe kan ik dit het beste oplossen?

Ook was mijn zuiger aan de zijkanten verkleurd, wat kan hier de oorzaak van zijn? (zie 3e foto)





Dit bericht is gewijzigd door Chicken op 24-4-2011 om 16:27 uur.
 

koetjeboe91 24-4-2011 16:30 Print reply

Posts: 2096
kleppen zien er normaal uit. als het kan wel even een nieuwe zuiger monteren omdat je hem nu toch los hebt. verder kan het slecht lopen door te weinig of te veel klep spelling kommen. ook kunnen je afstellingen invloed hebben.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
leonmt5 24-4-2011 16:46 Print reply

Posts: 799
heeft je sachs te weinig compressie dan?
anders je kleppen even loshalen en opnieuw inslijpen.
en nadat je de kop gemonteerd hebt altijd opnieuw kleppen stellen!
 
bert : bezopen en rijd toch.
chick 24-4-2011 17:06 Print reply

Posts: 417
ziet er opzich niet slecht uit. maar idd gelijk ff nieuw zuigertje of op ze minst veren vervangen. en klepjes stellen...
 
lord of the bromfiets
rubbert 24-4-2011 17:51 Print reply

Posts: 8825
wel behoorlijk wat roet aanslag, dat zou ik er wel ff afschuren, want als je zo je nieuwe zuiger erin hebt word je er niet heel vrolijk van als dat spul loslaat.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
chick 24-4-2011 17:54 Print reply

Posts: 417
gewoon met wat benzine en een tandenborstel eraf poetsen is meer dan zat schuren heb je alleen maar kans dat t net iets teveel of niet gelijkmatig weggaat
 
lord of the bromfiets
kpotmake 24-4-2011 19:04 Print reply

Posts: 3065
die kleur van de uitlaatklep kan er inderdaad op duiden dat ie een keer een beetje warm is geworden, maar niks om je echt zorgen over te maken

die zuiger ziet er ook goed uit, dat bruine zie je altijd wel een beetje

en roet op de kop en in de spoelgangen weghalen doe je met staalborsteltje op dremeltje

roet op de klepjes weghalen: klepje in de kolomboor zetten en dan een bijtel / staalborstel / vijl oid ertegenaan zetten

verder is het de moeite om zuigertje te vervangen (kost toch geen drol) en cilinder op te (laten) meten, kleppen loshalen, kleppensealtjes vervangen, speling controleren van de klepgeleiders, lengte van de klepveertjes en dikte klepsteel e.d. controleren, en klepjes even inslijpen op de zittingen

als je dan toch bezig bent, zijn allemaal karweitjes van niks

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 24-4-2011 om 19:06 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
leonmt5 25-4-2011 11:08 Print reply

Posts: 799
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
die kleur van de uitlaatklep kan er inderdaad op duiden dat ie een keer een beetje warm is geworden, maar niks om je echt zorgen over te maken

die zuiger ziet er ook goed uit, dat bruine zie je altijd wel een beetje

en roet op de kop en in de spoelgangen weghalen doe je met staalborsteltje op dremeltje

roet op de klepjes weghalen: klepje in de kolomboor zetten en dan een bijtel / staalborstel / vijl oid ertegenaan zetten

verder is het de moeite om zuigertje te vervangen (kost toch geen drol) en cilinder op te (laten) meten, kleppen loshalen, kleppensealtjes vervangen, speling controleren van de klepgeleiders, lengte van de klepveertjes en dikte klepsteel e.d. controleren, en klepjes even inslijpen op de zittingen

als je dan toch bezig bent, zijn allemaal karweitjes van niks

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 24-4-2011 om 19:06 uur.


idd, heb alleen een ding toe te voegen voor chicken.
niet met een vijl bijtel oid op de klepzitting gaan vijlen, dus alleen de onderkant en desnoods boven de klepzitting.
anders gaat je klepzitting eraan. hetzelfde geld ook voor je cil kop.
niet met ruw schuurpapier op je zitting schuren.
ik krap meestal met een schroevendraaiertje of een mesje de ruwste stukken roet weg en daarna maak ik alles netjes schoon met staalwol.
werkt perfect!
 
bert : bezopen en rijd toch.

Dit topic is 1226 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved