Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Lagers en keeringen TSX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 864 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6434 - Lagers en keeringen TSX
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 2177 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Daan -> TSX 26-11-02?22:05 Print topicpost
Posts: 472
Ik ben van plan om binnenkort (samen met Ralf ) mijn blok (volledig) te reviseren. Nou wil ik alvast beginnen met het verzamelen van materiaal. Kopp. platen heb ik al, belangrijkste is nu de lagers en de keeringen.

Mijn vraag: weet iemand exact welke lagers en keeringen ik moet hebben? Ik weet er al 3:

2x 6204 (linker krukas en secundair)
1x 6204N (rechter krukas)

Als ik me niet vergis zijn er in totaal 5 lagers (en volgens de tekeningen nog 2 andere vreemde). Dus iemand die met 100% zekerheid mijn lijstje kan aanvullen?

Ow ja, voordat iemand begint over keeringset: volgens Ralf zit daar 1 keering tussen die niet past, dus koop ik ze liever allemaal apart. Eventueel wel een setje met los de keering die niet past... :a

 

Hier_ben_ik - Administrator 26-11-02?22:32 Print reply

Posts: 8499
ik wil ook wel komen als jullie dat gaan doen, verruim ik men kennis ook nog wat met suzuki blokjes... kijken wat voor een slimmigheidjes die allemaal bedacht hebben he...




edit: ff wat weggehaald

[This message is edited by Hier_ben_ik on 26-11-02 22:34]
 
Members zijn vervelend :-|
SIWWN 26-11-02?22:33 Print reply
Posts: 7079
eleens vaker gehoord dat er een kering niet past...

Let ook op de voetpakking, Daar klopte bij mij ook niet veel van..


Of je laat tegen die tijd de voetpakking eraf en smeer je er vloeibare pakking op (optimale spoel grote )

En je spoelers komen gelijk hoger te liggen waarschijnlijk en je hebt dan gelijk als het ware een afgevlakte kop dacht ik

Maar haal je ouwe lagers eraf en meet ze op, of je meet het carter op waar de lagers inkomen..

suc6 en maak maar wat piccie's
 
Ralf 26-11-02?22:48 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Originally posted by: SIWWN
En je spoelers komen gelijk hoger te liggen waarschijnlijk en je hebt dan gelijk als het ware een afgevlakte kop dacht ik



Als je em hoger legt en je kop niet afvlakt wordt je squish groter en heb je dus minder power....


Jaaaa, goed idee alwin, mini meeting in gerwen een keer
 
Daan -> TSX 26-11-02?23:02 Print reply
Posts: 472
Foto's gaan zeker gemaakt worden! Aangezien die man met die grote rode mantel en lange grijze baard (ken ff nie op z'n naam komen) zo'n digi camera bij Ralf door de schoorsteen gaat smijten

En natuurlijk kan ik alles wel opmeten enzo, maar ik koop het liefst alles van tevoren, en ik ben er van overtuigd dat vast wel iemand op het forum alle maten zo kan opnoemen...
 
SIWWN 26-11-02?23:01 Print reply
Posts: 7079
Cilinder komt lager te liggen en je zuiger/drijfstang heeft nog steeds dezelfde slag.
Dus hij komt in verhouding met een voetpakking hoger dus (misschien tegen stootrand)
Dus meer naar de kop toe = meer compressie = blablabla


toch
 
Ralf 26-11-02?23:10 Print reply

Posts: 9073
"En je spoelers komen gelijk hoger"

HOGER zeg je zelf, dus komt je kop dus ook hoger te liggen en verder van de kop van de zuiger...
 
scooterkiller 27-11-02?00:54 Print reply

Posts: 2987
Als je hem gaat opvoeren kan ik je alvast vertellen dat je er C3 krukaslagers in moet gooien de rest vertel ik je morgen want ik moet het ff opzoeken.

Laterz

[This message is edited by scooterkiller on 27-11-02 00:57]
 
BIERTJUH!!!!!!!!
scooterkiller 27-11-02?18:33 Print reply

Posts: 2987
Oke hier komen ze de, keeringen dan.
Krukas links : 18x30x4
Krukas rechts : 28x47x7,3
Tandwiel as : 20x35x5
Versnellings as : 12x22x9
Kickstarter as : moet je zelf ff kijken

Sucses.
 
BIERTJUH!!!!!!!!
Daan -> TSX 27-11-02?20:48 Print reply
Posts: 472
Heel relaxed! Weet je misschien ook nog de keering van het koppelings-drukstiftje? En de andere 2 (geloof ik) lagers? Want ik wil het meteen goed doen eigenlijk
 
scooterkiller 27-11-02?20:57 Print reply

Posts: 2987
kan ik je ff niet aan helpen, sorry.
 
BIERTJUH!!!!!!!!
Willyp 27-11-02?21:12 Print reply
Posts: 192
waar woonje? ik wil namelijk ook mijn tsx blok helemaal gaan reviseren.... ik woon in amsterdam
 
da-da
scooterkiller 27-11-02?21:24 Print reply

Posts: 2987
Ik woon ook in amsterdam.

 
BIERTJUH!!!!!!!!
Ronald 28-11-02?11:35 Print reply
Posts: 956
Beetje ver weg, hij woont in eindhoven
 
barry 28-11-02?12:13 Print reply

Posts: 7387
de rechterkrukas keering is standaard te klein die in een kering set geleverd wordt, dus appart de juiste maat er bij komen

ik dacht dat de eindcijfers van die kering te klein was eindigde op .......26 en de moet je de goede hebben was alles hetzelfde (cijfers), alleen de 26 moet dan 28 wezen

kan niet met 100% zekerheid zeggen of het de goede maat is, maar dat die kering standaard te klein is wel
 
He?
Ralf 28-11-02?12:27 Print reply

Posts: 9073
Mja zoiets hoorde ik dus ook, en die rechter keering is het moeilijkst verkrijgbaar...
 

Dit topic is 2177 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved