Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Welke cilinder???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1255 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6433 - Welke cilinder???
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 2359 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ThrillSeeka 28-11-02?16:32 Print reply
Posts: 18
Quote:
Originally posted by: Blukmeester

Volgens mij heeft een W-poort veel nadeel van die 2 halve spijlen waar veel warmte in gaat zitten.
Waardoor je d'r niet teveel toeren mee kan draaien.

Vlinderpoort heeft dat ook, maar minder.


lijkt me nie da da d'r iets meej te make heeft
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 28-11-02?17:03 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: martijn

ok....jonges...ik weet wat het verschil tussen vlinder- en Wpoort is...maar wat is nou beter??

heeft een vlinder meer oppervlak ofzo??

ik snap dat ze die vormen doen dat de uitlaatpoort groter kan zonder dat de zuigerveren mee naar buiten willen...

maar zon skoeterrijer hierzo loop de hele tijd zo van..polinie W poort ...polinie W poort...en dan zeg ik...nou...jonge...een wpoort is niet sneller ofzo..door de vorm..maar hij kan groter door de vorm
en dan kan ie sneller zijn..blablabla..

maar ik wil wel es weten wat beter is...gewoon voor de weet weet je wel weetje...wel...



vlinder (mbx80)

bij zo'n scootercilinder, polini evo, is meestal al zo'n w poorter mega groot gemaakt.

dees had ik gekregen van scooterkiller weet nie psies wat et is


 
ik haat mensen
Superfunk 28-11-02?17:13 Print reply

Posts: 1442
Die is ehhh erg groot ,maarja scooter.
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
Hans F 28-11-02?17:27 Print reply
Posts: 4326
Dit hierboven is een MK pro race, dit vind men over het algemeen slechte cilinder (veel toeren, maar geen koppel= nog steeds weinig vermogen, + lastig goed te krijgen squish door invallende kop), deze heeft btw fluitpoorten, mijn Daytona cilinder voor NSR heeft een vergelijkbare uitlaatpoort.

Vrijwel alle snelle scoot cilinders hebben vlinderpoort (dus Evo, ,Speed, Team). Maar scoot cilinders en schakel cilinders zijn niet te vergelijken, een scoot is nog handelbaar met een smalle powerband (gewoon een kwestie van zeer goede vario en poeley's monteren en afstellen om het toerental constant te houden). Terwijl een schakel toch een redelijk brede powerband moet hebben.
 
Joost 29-11-02?15:38 Print reply
Posts: 1108
Idd, scooter heeft gewoon een groot voordeel bij 2-takt. :a

Mare, nog ff over de drijfstang. Een drijf-stang word juist gestraald om het overvlak te verbeteren. Stralen heeft namenlijk een het effect van smeden in et klein en zorgt er voor dat alle on-evenheden uit materiaal gaan (word als ware der uit gekneed). Polijsten is toch juist een opervlak behandeling die heel veel plaatselijke warmte in het materiaal brengt en dus juist weer in-homogenietijd veroorzaakt?

In de luchtvaart stralen ze juist alles dat aan vermoeing onder hevig is.

[This message is edited by Joost on 29-11-02 15:45]
 
It is going to be a Endless summer...

Dit topic is 2359 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved