Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Welke cilinder???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1061 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6433 - Welke cilinder???
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2394 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hans F 27-11-02?15:28 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Originally posted by: Joost

Oke, hier sluit ik me bij aan. Ik ben ook van mening dat 'polijsten' onzin is.

Met een gladde poort bedoel ik een poort die gelijdelijk over loopt en geen rare hobbels of gaten bevat ivm eddy's.




Een poort "schoonmaken" (dus gietfouten verwijderen e.d.) lijkt me idd wel nuttig.
 
Honda_MB80 27-11-02?21:52 Print reply
Posts: 251
Ik weet dat je makkelijk de 100 kan halen, want dat doe ik nu al.
Maar zoals ik zei, is dat niet genoeg, omdat ik door de 70cc-ers ingehaald wordt.

Ik heb een 24mm mikuni carb. en een Proma GP uitlaat.

Als ik dus de uitlaatpoort opschuur (groter maak) gaat hij harder???


 
http://www.honda-mbx.tk/
ThrillSeeka 27-11-02?22:22 Print reply
Posts: 18
Quote:
Originally posted by: -[inferno]-

Quote:
Originally posted by: ThrillSeeka

Quote:
Originally posted by: Schuimpie

Is 100 met een standaard 80cc niet langzaam want met een 70mal ongetuned ging ik ook zoiets... en 70 mal is geen 70 echte cc's maar 63 ofzo dus vind ik een aardig verschil met een 80 dus waarom gaat een 80cc standaard dan in vergelijking met een 70 malossi langzaam ?


100 met 80cc... hahahah ik ga 115 met 50cc


nee he.....mijn ultragevoelige forumsensors detecteren een irritante scooterachtige newbie


waar slaat da nou weer op??? scooterachtige newbie... wa haal jij met je GSM toch ook rond de 100 110 hoop ik?? of je moet echt voor 't trekken gaan.. maar dat zit bij mij ook wel goed.. kep 'n 21mm carb en 14/43tvw(is niet licht maar zeker niet te zwaar) 'n maat van mij heb 'n zundapp met 70cc+19mm en ik trek hem er dik uit.. alleen van onderuit is hij ietsjes sneller maar als ik wa meer gas geef en me koppeling wa laat slippe benk zekeerrR net zo snel weg... so watch out who you're calling scooterachtige newbie.. ben dan misschien wel newbie HIER.. niet da ik hier nog veel ga kome.. maar toch...
 
Erik_N 27-11-02?22:25 Print reply

Posts: 5360
GVD, twee keer gepost :p

[This message is edited by Voornaam Achternaam on 27-11-02 22:29]
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Erik_N 27-11-02?22:25 Print reply

Posts: 5360
Aangezien je brommer ook al wat ouder is haalt hij al minder vermogen uit ze CC's. Maar als ik jou was zou ik gewoon 100cc tje halen, ken je politie der ook makkelijker uitrijden, aangezien je je brommer niet kwijt wilt neem ik aan.

En ik moet nog steeds lachen om dat beeld dat jullie trug kwamen rijen en jij enigzins verbaast was hoe dik ze je er uit reden, volgens mij dacht jij eerst echt van, ik heb 80, hun 70, die rij ik er wel ff uit... maar met een 100cc tje ken je in ieder geval makkelijk die snelheid halen maar of het lukt met die 80 van je..

(die RS heeft dus top van 135, en neem aan dat je dus harder wilt als dat, dat jullie reden was hij nog niet in zn 6,)
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
MB50TUNED 27-11-02?22:42 Print reply
Posts: 1054
drijfstang wordt gepolijst voor meer stevigheid.


 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
SIWWN 27-11-02?22:49 Print reply
Posts: 7079
Hoe kan dat dan?

gaan de molecuultjes dan maf doen


 
Hans F 27-11-02?22:54 Print reply
Posts: 4326
een breuk begint altijd bij een oneffenheid,

Door het polijsten wordt de oppervlakte ruwheid minder, waardoor de drijfstang minder last heeft van vermoeiingsverschijnselen.
Je hebt ook minder kans op kerfwerking.

Je kan ook de drijfstang coaten om dit tegen te gaan.
 
MB50TUNED 27-11-02?22:56 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: SIWWN

Hoe kan dat dan?

gaan de molecuultjes dan maf doen




Nee, standaard is een drijfstang ruw, er zitten dus sterke en minder sterke plekken in. Het is net zoals een dikke stok waar een een beschadiging op zit. Deze heeft een zwakke plek en breek je makkelijker dan een dunnere stok die onbeschadigt is.

Ik weet niet hoe ik het beter kan uitleggen.En je verwijderd niet veel materiaal maar alleen onnodig materiaal. De dunste plek van je drijfstang maak je niet dunner.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Blorn 27-11-02?23:44 Print reply

Posts: 13825
jorrick: jah dat kan.. zoek maar eens in de search onder 'ff bij dekker geweest' of vraag et maar op msn..

thrillseeka: jij wel, die ori 80 heeft veul meer vermogen onderin..

joost & hans: kijk, door dit soort discussies word het forum weer interessant
 
Blukaap 28-11-02?14:46 Print reply

Posts: 10006
Ik zou bij de ori80 blijven en die (laten) tunen, denk dat je daar veel en veel meer uit kan krijgen dan de extra 13/18 cc van een malossi/eurocilindro.

Puur door die vlinderpoort, heb je kans dat je nog iets onderin overhoudt.
Je moet alleen een goede zuiger zoeken, maar dat gietijzer is echt wel hard hoor.
 
Bastila is lief
Martijn 28-11-02?15:19 Print reply
Posts: 10000
ok....jonges...ik weet wat het verschil tussen vlinder- en Wpoort is...maar wat is nou beter??

heeft een vlinder meer oppervlak ofzo??

ik snap dat ze die vormen doen dat de uitlaatpoort groter kan zonder dat de zuigerveren mee naar buiten willen...

maar zon skoeterrijer hierzo loop de hele tijd zo van..polinie W poort ...polinie W poort...en dan zeg ik...nou...jonge...een wpoort is niet sneller ofzo..door de vorm..maar hij kan groter door de vorm en dan kan ie sneller zijn..blablabla..

maar ik wil wel es weten wat beter is...gewoon voor de weet weet je wel weetje...wel...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blorn 28-11-02?15:50 Print reply

Posts: 13825
wat is sneller... tjsah zou je 2 precies dezelfde cilinders moeten maken alleen dan de ene met W en de andere met vlinder..

maar zoals al eerder gezegd heb je met een vlinderpoort meer aan je uitlaat..
 
ThrillSeeka 28-11-02?16:10 Print reply
Posts: 18
Quote:
Originally posted by: bjorn70cc
thrillseeka: jij wel, die ori 80 heeft veul meer vermogen onderin..



ik zorg gewoon dak m optoere hou

[This message is edited by ThrillSeeka on 28-11-02 16:19]
 
Blukaap 28-11-02?16:20 Print reply

Posts: 10006
Volgens mij heeft een W-poort veel nadeel van die 2 halve spijlen waar veel warmte in gaat zitten.
Waardoor je d'r niet teveel toeren mee kan draaien.

Vlinderpoort heeft dat ook, maar minder.
 
Bastila is lief

Dit topic is 2394 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved