Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Welke cilinder???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1209 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6433 - Welke cilinder???
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 2358 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Honda_MB80 26-11-02?19:44 Print topicpost
Posts: 251
Op de meetig hoorde ik dat een standaard MBX80 cilinder niet zo snel is.
Dit heb ik ook tijdens de meeting ondervonden, omdat de 70cc-ers me voorbij kwamen.

Welke cilinder moet ik nemen? Hij is vloeistofgekoeld.

Ik heb ooit iets gehoord over een Honda CR80 cilinder, maar waar kan ik die kopen? Of zijn er nog betere?

Of is er een andere manier mn MBX iets pittiger te maken? (Wel 80cc houden)
 
http://www.honda-mbx.tk/

MBBBBBB 26-11-02?20:21 Print reply
Posts: 2340
Top valt misschien iets tegen, maar kracht onderin is veel hoor!
Je uitlaat poort bijwerken schijnt heel erg te helpen! ( schotje tussen ofzo, waardoor grote tune mogelijkheden )

Wat voor carb en uitlaat heb je dan? Snelle luchtslangen..Ontsteking vroeger zetten...
 
wipe-out 26-11-02?20:32 Print reply

Posts: 7672
je ori 80 tunen, of evt. laten doen. door de vlinderpoort (= spijltje in de uitlaatpoort) kan de uitlaatpoort heel breed worden gemaakt, en mede daardoor kan de cilinder heel snel worden.

Al!en/NSRacing Honda reed met zijn nsr met getunede ori 80, ori ontsteking, 24 - 28mm carb oid en ik geloof tecno uitlaat ruim over de 120 (bijna 130 oid).
 
RippyNL 26-11-02?20:57 Print reply
Posts: 218
ff dremelen dus
 
Honda Transalp
Superfunk 26-11-02?21:53 Print reply

Posts: 1442
Haha beterz,heb ook een 80 blok gekocht ,en die komt er dnderdag op,dus ben zelf wel benieuwt .
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
SIWWN 26-11-02?21:53 Print reply
Posts: 7079
idd, (mijne is straks kapotgegaan GVD! :p )

Die originele zijn vaak laagtoerig dus effe uitlaatpoort paar mm omhoog en alle roet verwijderen en wat poort wat groter maken.
Alle poorten eerst met vrij grof (liefst waterproof) schuurpapier opschuren en dan met b.v. korrel 600 opschuren, begint dan al een beetje te glimmen en eventueel poleisten..

Helpt allemaal...
 
Hier_ben_ik - Administrator 26-11-02?22:27 Print reply

Posts: 8499
hmm.. mijn originele MBX80cilinder ongetuned kan best veel toeren maken, trekt goed, rijd hard... (12000+ toeren, top iets over de 100 toen hij nog goed liep...)
 
Members zijn vervelend :-|
Hans F 26-11-02?22:48 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Originally posted by: SIWWN

eventueel poleisten..

Helpt allemaal...


Ik zeg niks......
 
SIWWN 26-11-02?22:55 Print reply
Posts: 7079
De ene zegt poleisten, de ander zegt juist dat het weer ruw mot...

Ik heb liever toch poleisten (lijkt mij beter dan ruw laten/maken)

En ik heb met poleisten voordeel gehad

Ik zeg niks
 
Hier_ben_ik - Administrator 26-11-02?23:05 Print reply

Posts: 8499
nou als jullie allemaal nix zeggen dan zeg ik wel wat:

IK GA SLAPEN, tis hier zo stil als jullie toch nix zeggen..


nee, ik heb al genoeg nutteloze dingen toevgevoegd op het forum vandaag.. laat ik ermee ophouden he
 
Members zijn vervelend :-|
wipe-out 26-11-02?23:16 Print reply

Posts: 7672
je uitlaatpoort polijsten lijkt me op zich wel nuttig, omdat er dan minder snel roet in blijft hangen, of zie ik dat verkeerd?
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 26-11-02?23:44 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: wipe-out

je uitlaatpoort polijsten lijkt me op zich wel nuttig, omdat er dan minder snel roet in blijft hangen, of zie ik dat verkeerd?


inderdaad, uitlaatpoort polijsten rulez der blijft echt veel minder snel roet zitten.
over spoelpoorten enzo ben ik het nog niet over eens.

zijn ooit metingen verricht dat polijsten afremt (spoelgangen) maarja je zou denken dat het wervels veroorzaakt.
 
ik haat mensen
Zoetahmeerdah [Marcel] 26-11-02?23:47 Print reply

Posts: 5996
als je per se een 80 wil blijven houden,....80 gilardoni
 
ik haat mensen
Neonlampje 26-11-02?23:47 Print reply

Posts: 14825
80cyls kunnen tering hard! vlinderpoorten he, dat hebben de 100 en 125cc's niet...
verder gaat 80cc std al 90/95 ongeveer als je het goed doet.. ongetuned dan he..
 
NSR RULEZZ 26-11-02?23:54 Print reply

Posts: 4934
blablablabla weet iemand toevallig of mbx80 onder af1 past?

en 80cc jah ik denk dat hij ori toch wel tegen de 100 kan vind ik niet langzaam
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
vincent 27-11-02?07:49 Print reply
Posts: 114
ja past onder af1 is ooit topic over geweest


maar gewoon laten tunen je ori 80 cil
 
-== you dont know the meaning of tripping untill you\'ve seen a chicken on XTC==-

Dit topic is 2358 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved