Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - thermostaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 893 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #64329 - thermostaat
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1595 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sandero_3310 21-4-2011 19:04 Print topicpost
Posts: 125
Hallo,

m'n 70cc airsal van m'n derbi is vastgelopen...
heb nu intussen mhr replica 80cc, m'n vraag was of die thermostaat in de cilinderkop noodzakelijk is ?

BTW, hoe gaat dat eingenlijk in zijn werk? als die thermostaat bij een koude motor dicht staat kan de waterpomp zijn water toch niet kwijt ? een gesloten circuit zegmaar.
 

Meathausen 21-4-2011 19:22 Print reply

Posts: 726
Ten eerste, een thermostaat is niet nodig. Je brommer zal alleen wel veel meer moeite hebben om op te warmen omdat je koelvloeistof meteen wordt rondgepompt dus ook bij een koude motor. Zelf rijdt ik ook zonder thermostaat er ondervindt er geen problemen onder.

Een thermostaat moet je zien als een schakeling in je koelvloeistof circuit. onder de (ongeveer) 70 graden is hij dicht. Dus wordt alleen je cilinder verwarmd en niet gekoeld. Boven ongeveer 70 graden gaat hij open waardoor het circuit open is, Dus cilinder gekoeld wordt.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Sandero_3310 21-4-2011 20:07 Print reply
Posts: 125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
Ten eerste, een thermostaat is niet nodig. Je brommer zal alleen wel veel meer moeite hebben om op te warmen omdat je koelvloeistof meteen wordt rondgepompt dus ook bij een koude motor. Zelf rijdt ik ook zonder thermostaat er ondervindt er geen problemen onder.

Een thermostaat moet je zien als een schakeling in je koelvloeistof circuit. onder de (ongeveer) 70 graden is hij dicht. Dus wordt alleen je cilinder verwarmd en niet gekoeld. Boven ongeveer 70 graden gaat hij open waardoor het circuit open is, Dus cilinder gekoeld wordt.


Heeft de waterpomp daar geen last van als die "klep" dicht staat? dat was mijn vraag.

ik heb nu juist mijn malossi cilinder gemonteerd
de zuiger had wel veel axiale speling op het naaldlager van de doppler krukas. Bij mijn malossi cilinder zat een breder naaldlagertje maar deze past niet in het "huis" van de drijfstang. het gaat hem over een mm of 2 dat het naaldlager te kort is. ik hoop dat dit geen probleem is


grtz
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 21-4-2011 20:09 Print reply

Posts: 13700
Kan geen kwaad, hou er alleen rekening mee dat je langer moet warmrijden en dus even moet wachten voordat je de zooi kunt aftrappen. Of je plakt een stuk karton voor je radiator om warm te rijden.

Zou een temp metertje nemen van stage 6 voor 2 tientjes.
 
Sandero_3310 21-4-2011 20:12 Print reply
Posts: 125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
Kan geen kwaad, hou er alleen rekening mee dat je langer moet warmrijden en dus even moet wachten voordat je de zooi kunt aftrappen. Of je plakt een stuk karton voor je radiator om warm te rijden.

Zou een temp metertje nemen van stage 6 voor 2 tientjes.


heb een koso teller, is er een ook een voordeel bij het er uit laten van je thermostaat ? hoor tot nu toe alleen nadelen... of koelt hij dan vlotter ?
 
Meathausen 21-4-2011 23:54 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sandero_3310
[...]


heb een koso teller, is er een ook een voordeel bij het er uit laten van je thermostaat ? hoor tot nu toe alleen nadelen... of koelt hij dan vlotter ?


als je een snelle setup hebt kan het wel goed helpen. koelt vlotter (vanaf het begin) en ook iets beter. Thermostaat kan wel open gaan, maar zonder kan hij nog beter doorspoelen omdat er dan helemaal niets zit.

Dit bericht is gewijzigd door Meathausen op 21-4-2011 om 23:55 uur.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!

Dit topic is 1595 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved