Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mtx 80 kapt met schakelen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 960 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64319 - mtx 80 kapt met schakelen
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 6657 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 21-4-2011 21:03 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
kan het kwaad als ik er geen nieuw tandwiel inplaats? de olie pomp sluiten nu mooi goed de boel af. dus dat is oke. en gebruik het toch niet.


Nope, kan je gewoon eruit laten.
 
JB1 21-4-2011 21:18 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Een MTX heeft standaard geen oliepomp voor zover ik mij herinner.


Jawel hoor
Hadden al die kuthonda's vroeger
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
mxbeunking 21-4-2011 21:19 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Jawel hoor
Hadden al die kuthonda's vroeger


 
Draaiwerk nodig? = PB
mrgforce 21-4-2011 21:43 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw

je balansas moet je inderdaad weer op tijd zetten, er staan wel markeringen op de balansas en krukas. die zet je gelijk, en dan leg je de koppeling er op.
hier een niet al te duidelijk plaatje:
afbeelding



ik heb net even gekeken en kan de markering van de balans as wel zien zowel op het tandwiel als het blok. maar bij de krukas zie ik het wel op het blok staan maar op de as zelf ( uiteinde) zie ik een rond puntje en een soort van driehoekje, over die driehoek twijfel ik of het geen buts is. die punt is er wel echt ingeslagen. welke moet ik hebben?

het veertje zit weer goed terug en schakelt weer als van ouds.

voor de restjes tandwiel zal ik me blok is goed doorspoelen met het gebruikte blok olie en hoop zo alles dr uit te halen.

volgens mij hoef ik idd geen tandwiel terug te plaatsen. hij belast niks en was alleen bedoeld voor de olie pomp die ik niet gebruik. dus op zich prima zo.

is het nog verstandig om de koppeling platen te vervangen?

 
mxbeunking 21-4-2011 21:46 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
[...]


ik heb net even gekeken en kan de markering van de balans as wel zien zowel op het tandwiel als het blok. maar bij de krukas zie ik het wel op het blok staan maar op de as zelf ( uiteinde) zie ik een rond puntje en een soort van driehoekje, over die driehoek twijfel ik of het geen buts is. die punt is er wel echt ingeslagen. welke moet ik hebben?

het veertje zit weer goed terug en schakelt weer als van ouds.

voor de restjes tandwiel zal ik me blok is goed doorspoelen met het gebruikte blok olie en hoop zo alles dr uit te halen.

volgens mij hoef ik idd geen tandwiel terug te plaatsen. hij belast niks en was alleen bedoeld voor de olie pomp die ik niet gebruik. dus op zich prima zo.

is het nog verstandig om de koppeling platen te vervangen?



licht er een beetje aan hoeveel profiel er nog op de platen zitten, als ze nog goed zijn, zou ik het lekker zo laten
 
Draaiwerk nodig? = PB
mrgforce 21-4-2011 21:56 Print reply

Posts: 572
zit nog redelijk profiel op denk zo'n 1,5-2mm dik
 
mxbeunking 21-4-2011 21:57 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
zit nog redelijk profiel op denk zo'n 1,5-2mm dik


oke dat is prima
 
Draaiwerk nodig? = PB
mrgforce 22-4-2011 22:08 Print reply

Posts: 572
Oke, dan laat ik dat zo.

Wat betreft de balansas optijd zetten. Op de balansas staat een streep en op de carter een pijl. Dat is makkelijk uit te lijnen. Maar bij me krukas zie ik alleen een pijl op me carter staan maar geen streep op me as. Wel zie ik op je op het uiteinde van de as een punt staan, moet ik deze punt hebben? En moet ik dan een cilinder stop in me bougie gat draaien en dan de zuiger op de bovenste dode punt zetten?

Nu ik toch dit stuk open heb zijn er nog meer dingen die ik uit onderhoud moet vervangen, volgens mij niet toch? Heb de lagers nog nageken en zag/voelde nog goed.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 22-4-2011 22:29 Print reply

Posts: 8591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
Oke, dan laat ik dat zo.

Wat betreft de balansas optijd zetten. Op de balansas staat een streep en op de carter een pijl. Dat is makkelijk uit te lijnen. Maar bij me krukas zie ik alleen een pijl op me carter staan maar geen streep op me as. Wel zie ik op je op het uiteinde van de as een punt staan, moet ik deze punt hebben? En moet ik dan een cilinder stop in me bougie gat draaien en dan de zuiger op de bovenste dode punt zetten?

Nu ik toch dit stuk open heb zijn er nog meer dingen die ik uit onderhoud moet vervangen, volgens mij niet toch? Heb de lagers nog nageken en zag/voelde nog goed.


Als je echt geen idee hebt, het zware deel van de krukas en het zwar deel van de balansas moeten zich "ver tegenover" elkaar bevinden op het verste punt.
Dan kan je een beetje draaien en kijken of de merktekens kloppen.
Een zuigerstop heb je niet nodig.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
ikkejw 23-4-2011 1:54 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
Oke, dan laat ik dat zo.

Wat betreft de balansas optijd zetten. Op de balansas staat een streep en op de carter een pijl. Dat is makkelijk uit te lijnen. Maar bij me krukas zie ik alleen een pijl op me carter staan maar geen streep op me as. Wel zie ik op je op het uiteinde van de as een punt staan, moet ik deze punt hebben? En moet ik dan een cilinder stop in me bougie gat draaien en dan de zuiger op de bovenste dode punt zetten?

Nu ik toch dit stuk open heb zijn er nog meer dingen die ik uit onderhoud moet vervangen, volgens mij niet toch? Heb de lagers nog nageken en zag/voelde nog goed.



op de krukas staat een punt ja, op het tandwiel ook als het goed is.

zuigerstop is nergens voor nodig, je moet gewoon alle markeringen gelijk zetten en dan de koppeling er weer tussen leggen.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
JB1 23-4-2011 7:21 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: piet van der voort
[...]


oke dat is prima


Huh?
Maakt niet zo veel uit hoeveel profiel erop de platen zit, gaat erom dat ze niet uitgehard/verbrand zijn.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
mrgforce 23-4-2011 14:57 Print reply

Posts: 572
alles is gelukt. was even pielen om het netjes erin te krijgen met ringetjes e.d en de balansas instellen maar het is gelukt. heb het daarna een paarkeer doorgespoelt met oude blok olie en daarna verse erin gedaan.

motorblok loopt normaal. alleen vind ik dat ie best soepel loopt. het schakkelen gaat vrij makkelijk en kickstart ook. kan dat komen doordat alles schoon is en nieuwe olie?
 
JB1 23-4-2011 15:22 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
alles is gelukt. was even pielen om het netjes erin te krijgen met ringetjes e.d en de balansas instellen maar het is gelukt. heb het daarna een paarkeer doorgespoelt met oude blok olie en daarna verse erin gedaan.

motorblok loopt normaal. alleen vind ik dat ie best soepel loopt. het schakkelen gaat vrij makkelijk en kickstart ook. kan dat komen doordat alles schoon is en nieuwe olie?


Jep, Honda is gewoon baas als het komt tot schakelen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 6657 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved